בטר פלייס: פרפורי הגסיסה של החלום החשמלי

כונס הנכסים הודיע הבוקר כי אין מנוס מפירוקה של החברה שהבטיחה לכולנו עולם ירוק יותר | חובותיה של החברה לנושיה עומדים על סך של 40 מיליון דולר והיא איננה יכולה לפרוע אותם | סך כל הפסדי החברה מאז קמה: כ-850 מיליון דולר

קצת פחות ממיליארד דולר ירוק נמוג בעשן, לאחר שמיזם המכונית הירוקה קמל והיום הודיע כונס הנכסים באופן רשמי על גוויעתו.

קרא עוד:

[postim]‬‏

"למקרא הבקשה על נימוקיה, אכן נראה כי בנסיבות שנוצרו, אין מנוס ממינויו של מפרק זמני לחברות המבקשות, והנמנות על קבוצת בטר פלייס, על מנת לקדם מענה ניהולי ומשפטי דחוף לעובדיהן, ללקוחותיהן, לספקיהן, ולנושיהן של החברות". נכתב בעמדה שהוגשה על ידי עו"ד אורי ולרשטיין לבית המשפט.

אבל המספרים שמאחורי החברה מתחילים להתפרסם ומתברר כי הבור שהיא כרתה עמוק הרבה יותר ממה שנראה היה מלכתחילה. מאז הוקמה החברה אי אז בשנת 2007 היא רשמה הפסדים של כמעט 850 מיליון דולר. בימים אלו עומד חובה על סכום של 40 מיליון דולר אולם נכסיה שווים הרבה פחות מכך, והם עמדות הטענה, סוללות ומערכות מחשוב וכד'.

וכאילו בכדי להשלים את התמונה הקודרת, הודיעה היום חברת רנו, ספקית הרכבים היחידה לבטר פלייס, כי היא מתכוונת לתבוע את החברה. לטענתה, היא כלל לא יודעה בדבר הליכי הפירוק אליהם פנתה החברה וכי כל בקשותיה לקבל לידיה את מסמכי בקשת הפירוק לא נענו עד כה. בכוונת החברה להצטרף כצד להליך הפירוק והיא הודיעה כי היא מחזיקה בשעבוד על נכסי החברה עד לסכום של 65 מיליון יורו, סכום גבוה משמעותית מכלל נכסי החברה.

בתוך כך, רוכשי הרכבים החשמליים אינם יודעים מה יעלה בגורל הרכב שרכשו, מי ימשיך לספק לו שירות ואם עמדות ההטענה שהוקמו על ידי בטר פלייס יישארו במקומם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו