מסתמן: מחירי הנסיעה בקווי המהדרין – יתייקרו

'כלכליסט' פרסם כתבה נגד המחירים המוזלים באוטובוסים המיועדים לציבור החרדי • משרד התחבורה יורה לייקר את התעריף לנוסע החרדי?

המלחמה הבאה בפתח? עיתון 'כלכליסט' פרסם הבוקר (ג') כתבה נגד המחירים המוזלים באוטובוסים המיועדים לציבור החרדי.

"על רקע החרפת המחלוקת סביב הפרדת נשים וגברים במרחב הציבורי", נפתחת הכתבה בעיתון, "כלכליסט מנתח את האינטרס הכלכלי שממשיך לקיים את ההפרדה המגדרית באוטובוסים הציבוריים בישראל".

עוד באתר:

[postim]

העיתון הגיע סופסוף למסקנה המתבקשת: "מפעילות האוטובוסים המורשות, ובראשן אגד, מאפשרות את פעילותם של קווים בהם הנשים נדרשות לשבת מאחור והגברים מלפנים כי הן רוצות את קהל היעד החרדי".

וזה לא נגמר בזה: "בנוסף לכניעה למנהג ההפרדה, המפעילות אף מסבסדות את כרטיסי הנסיעה בקווי המהדרין, כך שהם זולים משמעותית מנסיעה בקווים 'רגילים' מקבילים".

בעקבות המהומות סביב נושא המהדרין בתחבורה הציבורית בישראל, מדווח העיתון כי "עתה טוענים במשרד התחבורה שהם בוחנים את האחדתם של כל תעריפי הנסיעה באוטובוסים ברחבי הארץ. לבחינה זו יש פוטנציאל לביטול ההנחות המפלות שמהן נהנים נוסעי קווי המהדרין.

"לפי משרד התחבורה, מטרת עבודת המטה היא ליצור מתאם בין התעריף למרחק הנסיעה. במסגרת העבודה, שמפוקחת על ידי מנכ"ל המשרד אלכס לנגר וסמנכ"ל יבשה יהודה אלבז, מנותחים אלפי קווי אוטובוס מדן ועד אילת.

"במשרד לא מתחייבים על מועד הגשת ההמלצות בעניין השוואת המחירים ומוסרים כי איסוף המידע וניתוחו עשויים לקחת כמה חודשים, שלאחריהן יוגשו לשר התחבורה המלצות לרפורמת תעריפית בחלק מהקווים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו