100 קהילות תומכות לניצולי שואה ייפתחו בעלות של 40 מיליון שקלים

משרד הרווחה יפתח 70 קהילות תומכות לניצולי שואה וכ-30 מועדוני מופ"ת (מועדוני פנאי ותרבות) נוספים לניצולי השואה • המטרה הינה שיפור התמיכה בניצולי שואה ובדגש על מרותקי בית והנגשת מועדוני המופ"ת הכוללים ביטחון תזונתי

משרד הרווחה ושירותי הרווחה מטפלים כחלק מכלל אוכלוסיית הזקנים גם בניצולי השואה. במסגרת זו פועל המשרד להגדלת התקציבים עבור ניצולי השואה והרחבת זכויותיהם.

המשרד ישקיע כ40 מליון שקלים בשיפור השרות לניצולי השואה. במסגרת זו המשרד יפתח 70 קהילות תומכות לניצולי שואה וכ30 מועדוני מופ"ת (מועדוני פנאי ותרבות) נוספים לניצולי השואה וזאת במטרה לשפר את התמיכה בניצולי שואה ובדגש על מרותקי בית ולהנגיש את מועדוני המופ"ת הכוללים ביטחון תזונתי.

בימים אלו מפרסם משרד הרווחה קול קורא לרשויות המקומיות בעניין זה. הערכת המשרד שפרוייקטים חדשים אלה יסייעו לאלפי ניצולי שואה.

בנוסף לכך, הקים השנה משרד הרווחה 160 מועדוני מופ"ת מועשרים לקשישים אשר אינם זקוקים לעזרה בתפקוד. מועדונים אלה מהווים עבור הקשישים מענה לעוני, לתזונה לקויה, לבדידות והזנחה. המועדונים מסייעים בשלב זה ל-5000 קשישים שאינם זכאי חוק סיעוד (קשישים אלה מגיעים למרכזי היום של משרד הרווחה) משרד הרווחה והרשויות המקומיות מממנים את המועדונים כאשר השתתפות הקשיש היא 45 שקלים בחודש בלבד.

מנכ"ל משרד הרווחה יוסי סילמן: "החברה הישראלית חייבת לעשות הכל ובכל דרך לאפשר לגיבורים ששרדו את התופת הנאצית להזדקן בכבוד. אנו מחויבים למלא את חובתנו המוסרית לניצולים שבנו את המדינה.מועדונים מסוג זה שהמשרד מקדם עונים על המטרות החשובות הללו ואני מאמין שמספרם של המועדונים לטובת הניצולים ילך ויגדל".

אילוסטרציה: יונתן זינדל-פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו