מפקדי זק"א בסיור היכרות עם רכבת ישראל

מפקדי זק"א התארחו לסיור ברכבת ישראל ועמדו מקרוב על אמצעי הבטיחות המיוחדים שנוקטת בהם הרכבת כשזמן העצירה שלה הוא מרחק של אלף מטר • נהלת הרכבת הפתיעה בהקצותה לארגון זק"א שלש ערכות תאורה מקצועיות ומבצעיות הנדרשים לעבודת המתנדבים בזירת רכבת ובתקווה שלא יבואו לידי שימוש

במסגרת הידוק הקשר בין ארגון זק"א ורכבת ישראל, אירחה הנהלת הרכבת את מפקדי זק"א לסיור היכרות ולימודים ברכבת ישראל. הביקור נערך כהמשכו הטבעי של שיתוף הפעולה ההדוק הנעשה עם הארגון לאורך כל ימות השנה. שיתוף פעולה בא לידי ביטוי באירועי הצלה לאורך המסילה ובנהלי עבודה.

בין רכבת ישראל לארגון זק"א קיים ממשק עבודה משותף רב שנים באירועי חירום על פסי הרכבת, לפי הנתונים מעת לעת יש הרוג כתוצאה מתאונה קטלנית עם רכבת. ולא פעם בשל 'עבודת הקודש' של מתנדבי זק"א, נעצרת תנועת הרכבות למשך שעות על חשבון אלפי הנוסעים.

בהנהלת רכבת ישראל ובארגון זק"א הוחלט לקיים סדרה של מפגשים כדי להיטיב ולייעול את עבודת הקודש של המתנדבים ובשיתוף פעולה מקסימלית של הנהלת הרכבת.

בביקור נסעו מפקדי הארגון ביום חמישי (28.5.15) בקטר במסלול מתל אביב לחיפה. כשבמהלכו הם קבלו הסבר מסמנכ"ל בטיחות ברכבת ישראל מר אודי קפלנסקי. מפקדי זק"א עמדו מקרוב על אמצעי הבטיחות המיוחדים שנוקטת בהם רכבת ישראל, על הבעיות והיכולת המוגבלת של נהג הקטר בעת התנגשות, כשזמן העצירה של הרכבת הוא מרחק של אלף מטר.

מפקדי זקא בסיור היכרות עם רכבת ישראל (3)

כמו כן קיימו מפקדי הארגון סיור במרכז הפיקוד והשליטה החדש של רכבת ישראל ובמתחם החברה בחיפה.

במהלך הביקור הפתיעה הנהלת הרכבת הקצתה לארגון זק"א שלש ערכות תאורה מקצועיות ומבצעיות הנדרשים לעבודת המתנדבים בזירת רכבת, ערכות הנותנות מענה גם בתאורת היצף שטח, גם למרחק, וגם לסריקה.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הודה למנכ"ל רכבת ישראל מר בועז צפריר, על יום הסיור הלבבי ועל שיתוף הפעולה ובהבנות המשותפות של ערך 'כבוד המת' ועוד יותר 'כבוד החי'. ועל התשורה הייחודית, "ישנה חשיבות רבה לציוד התאורה המיוחד שיהיה זמין למתנדבים בשטח, הציוד יותקן באמבולנסים של זק"א ויתנו מענה בזמן אמת במקרים של אירועים בשעות הלילה" אמר משי זהב.

מפקדי זקא בסיור היכרות עם רכבת ישראל (2)

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "אנו שמחים וגאים לארח את אנשי זק"א שעושים עבודת קודש באירועי חירום. הארגון נרתם למאמץ המשותף ומסייע מאד להשבה מהירה של תנועת הרכבות לסדרה למען הנוסעים. שיתוף הפעולה עם הארגון הוא מצוין ואין לי ספק שכך ימשך".

מפקדי זקא בסיור היכרות עם רכבת ישראל (1)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו