סמנכ"ל משרד הבינוי: עד החגים יאוכלסו כל הדירות הריקות בדיור הציבורי

התבחינים לקבלת הדירות יוגמשו, וכל חמש מאות הדירות יאוכלסו בזכאים • מנהלת החטיבה במרד המבקר אמרה כי ישנם כ-26,000 דיירים המתגוררים בדירות גדולות במיוחד בעוד אלפים אחרים נאנקים בדירות צפופות

בשורות טובות לזכאי הדיור הציבורי: עד החגים יוגמשו התבחינים לקבלת הדירות, וכל הדירות הריקות בארץ, כחמש מאות במספר יאוכלסו. כך מסר היום (ג') סמנכ"ל משרד הבינוי בוועדה לביקורת המדינה. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "יש חובה ראשונה במעלה לדאוג לקידום הדיור הציבורי לאוכלוסיות החלשות בארץ, ומימוש זכותן לחיות בכבוד. אסור לתת לטרגדיה האנושית הזו להימשך". בנוסף הבטיח סמנכ"ל הבינוי כי מוגבלים פיזית במצב סיעודי יקבלו זכאות לדירה וכן יוספו 2500 יחידות דיור לדיור ציבורי בהקצאת של תקציבים נוספים.

מבקר המדינה, יוסף שפירא הוסיף כי "החסר קורת-גג דומה לחיה בג'ונגל, ומציאות כזו פשוט קורעת-לב", ואילו ליאורה שמעוני, מנהלת החטיבה במשרדו הוסיפה כי למשרד הבינוי אין מדיניות אסטרטגית, והפתרונות ניתנים נקודתית – וללא ראיה מערכתית. "אין הערכה מה יהיה מספר הזכאים בשנים הבאות, באלו אזורים בארץ ואלו פתרונות-דיור הממשלה מכינה להם. דירות ריקות נמצאות גם באזורי ביקוש, ומול כ-2000 משפחות המתגוררות בצפיפות, יש כ-26,000 דיירים המתגוררים בדירות גדולות במיוחד. נמצאו אף זכאים, המתגוררים בשתיים ושלוש דירות. לא עולה על הדעת שיעשה שימוש בדירות הדיור הציבורי אפילו למוסדות הנצרכים לקהילה, כיוון שהעיריות ומשרדי הממשלה יכולות לשכור דירות בכספו ולא להשתמש בדיור הציבורי".

הדיירת ריקי כהן-בן לולו טענה כי זכאים רבים אינם מצליחים לממש סיוע בשכר דירה, כיוון שרבים חסרי המחאות וללא יכולת להמציא ערבויות, ואילו שירה אלון סיפרה על מלחמת הישרדות יומיומית, ולמרות זכאותה לסיוע בשכר דירה היא ומשפחתה נאלצת לעבור מדירה לדירה. חנה סימן טוב, אם לשבעה ילדים, הוצאה מדירה לרחוב, ומתגוררת כיום בדירת-חדר. למרות זאת, דירה זו ריקה כבר כשלוש שנים.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס טענה כי "ממשלת ישראל מבקשת להיפטר מהדיור הציבורי ומהזכאים, אך היום נושבת רוח חדשה במשרד הבינוי. עמידר רוצה להיות יזמית וקבלנית, למקסם רווחים ולא להתעסק עם משפחות במצוקה".

רונן כהן, סמנכ"ל משרד הבינוי השיב כי "התבחינים שלנו נגזרים ומושפעים מהמשאבים שלנו. מדי יום אנו דנים בפתרון הדיור הציבורי והחלטנו לאכלס עד החגים את כל הדירות הריקות, גם דרך הגמשת התבחינים. נגדיל 2500 דירות בדיור הציבורי ובטווח הארוך יותר 1500 נוספים, ונממן בחמש השנים הקרובות את שיפוץ כל הדירות במלאי. פנינו לכל משפחה המתגוררת בצפיפות, פירטנו את זכויותיהם ודואגים למימושם". אלעזר במברגר, היועץ המשפטי של המשרד הוסיף כי לא ניתן לפנות עמותות ומוסדות ביום אחד מדירות הדיור הציבורי. לדבריו, מתוך כ 2200 דירות עליהן כתב המבקר 460 דירות הן בייעוד ציבורי ואסור להעבירן לשימוש פרטי, 360 דירות הן במתחמים סגורים, והשאר יידון אם יימכרו ותמורתן תיועד לרכישת דירות חדשות לזכאים – או שיוגמשו לגביהן התבחינים וישוכנו בהם זכאים.

אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו