לקול תקיעת שופר: חתימה על היתר הבניה הראשון בכרמי גת

שר הפנים סילבן שלום וראש העיר קרית גת אבירם דהרי חתמו היום על היתר הבניה הראשון ברובע המגורים כרמי גת עבור שני בניינים רבי קומות בכל אחד מהם 86 יחידות דיור • עוד הכריז השר כי יפתח בקרית גת, עד סוף השנה, לשכה מרכזית מורחבת של משרד הפנים אשר תעניק את כלל שירותי המשרד בקרית גת

שר הפנים סילבן שלום ביקר היום בקרית גת לקיום פגישת עבודה כשעל הפרק נדונו נושאים רבים, בהם: בקשת העיר להרחבת גבולות שטחי השיפוט שלה לכיוון מערב, על מנת לקדם את פיתוח השכונות ממערב לעיר בעוד 8000 יח"ד. תכנית עליה שוקדים במרץ במינהל התכנון.

השר שמע מראש העיר סקירה על האתגרים הגדולים העומדים בפני עיר העומדת להכפיל את אוכלוסייתה כבר בשנים הקרובות ועל הצרכים של העיר בתקצוב ניהול פרויקט כרמי גת, שיפוי עבור פעילות מורכבת ואינטנסיבית של אגף ההנדסה והועדה המקומית לתכנון ובניה בכל הנוגע למתן היתרי בניה לאלפי יח"ד בעיר הקיימת וברובעים החדשים.

עוד נדון נושא חלוקת ההכנסות מארנונה של פארק התעשיה עם המועצות האזוריות שפיר ויואב וכן נושאים נוספים המטופלים מול משרדו.

בסיום הפגישה הכריז השר כי עד סוף השנה ירחיב משרד הפנים את לשכת משרד הפנים בקרית גת כך שתעניק את כלל שירותי המשרד בעיר: "בכוונתי להרחיב את שלוחות רשות האוכלוסין, על העירייה להקצות מבנה ואנו נכשיר את העובדים. אני עומד לפתוח 30 לשכות וקרית גת תהיה בין הערים הראשונות בהן תוקם לשכת רשות אוכלוסין. אנו מצויים בעיצומו של תהליך לשיפור השירות כולל הוזלת עלויות ואפילו תעריף מופחת בחורף לחידוש דרכונים. צריך להסתכל בסופו של דבר על האזרח והנגיעה באזרח עושה לי הכי טוב: החלטתי לרכוש כסאות מיוחדים לנכים ולקשישים לרחיצה בים. זה חשוב לא פחות מאשר הנושאים המדיניים".

השר שלום ציין כי : "קרית גת הופכת לעיר מחוז משמעותית ואנו נדאג לסייע לה לעמוד באתגרים הגדולים שלפניה". ראש העיר אבירם דהרי הודה לשר שלום ואמר כי הוא ידיד אמת של קרית גת בכל הכובעים והמשרדים בהם כיהן כשר ומנה את תרומתו הישירה של השר לעיר בהחלטות על תוואי כביש 6, תחנת הגז הטבעית בפארק התעשייה ועוד.

רב העיר, הרב הבלין בירך את שר הפנים ואמר לו כי הוא כעת הממונה על "פנימיות העם היהודי". בעת החתימה על היתר הבניה הראשון ציין ראש העיר אבירם דהרי כי מדובר ברגע היסטורי עבור קרית גת ורובע כרמי גת וההיתר נחתם לקול תקיעה בשופר על ידי הרב הבלין בסימן ימי חודש אלול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו