מסימני ההאטה: ירידה מתמשכת בפדיון רשתות השיווק

מחירי המזון צוללים באחוזים ניכרים וגוררים את המשק כולו להאטה מסוכנת • גם בכלל רשתות השיווק נרשמת ירידה מצטברת של 3.2% מתחילת השנה

ימים לפני קדחת הקניות של חגי תשרי, מפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני פדיון המכירות של רשתות השיווק בחודשים מאי-יולי 2015.

הנתונים המוצגים אינם מעודדים את ראשי המשק החוששים מהשלכות מגמת ההאטה בצמיחה מגמה. בחישוב שנתי של הנתונים עולה כי קיימת ירידה של 2%, במחירים הקבועים, בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לאחר ירידה של 1.2% בשלושת החודשים פברואר-אפריל 2015. נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

בקרב רשתות המזון קיימת ירידה דרמטית של 4.2% בהיקף הפדיונות מסך כלל המכירות של רשתות המזון, המצטרפים לירידה של 2.6% בחודשים פברואר – אפריל 2015. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

קרא עוד:
[postim]

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו