קץ האפליה: הממשלה אישרה הבטחת הכנסה גם לאברכים

החלטת הממשלה תובא לאישור חקיקתי בתוך שלושה חודשים ותזכה את המשפחות העמלות בתורתן ובפרנסתן להשלמת הכנסה בסיסית • השר ליצמן הכניס תיקון לחוק ולפיו די ב-40 שעות לימוד שבועיות בכדי להיכלל בזכאות לקצבה

הממשלה אישרה היום את חוק הבטחת הכנסה המתוקן שיובא לאישור הכנסת בתוך שלושה חודשים.

עם אישור החוק החדש יזכו אלפי משפחות האברכים הנתונים בעוני קשה, בתוספת של יותר מאלף שקלים שיסייעו לקיום החודשי המינימלי.

החוק המתוקן אמור להתגבר על סעיף האי-שוויון שקבע בג"ץ, ויכללו בו גם סטודנטים שאינם משתכרים כדי קיומם. בכירי האוצר שסיכמו את פרטי הקריטריונים בדיון עם ראשי יהדות התורה, העריכו כי כ-30% מהנהנים מהקצבה יהיו סטודנטים שאינם בעלי נכסים ומתקשים לכלכל את בני ביתם וילדיהם.

תיקון חשוב שהוכנס על ידי השר יעקב ליצמן, יוסיף לציבור הזכאים גם את ציבור הלומדים 40 שעות שבועיות ולא רק את לומדי 45 ש"ש כפי שהיה עד כה.

קרא עוד:
[postim]

לפני קרוב לשנה, בי”א טבת תשע”ה, הופסק מתן הקצבה ואלפי משפחות אברכים נפלו לחרפת רעב ומחסור. הפסקת הקצבה בוצעה לאחר שבג"ץ אסר על המדינה להעניק את הקצב ללומדי הכוללים בה בשעה שסטודנטים אינם זכאים לקצבה דומה. שר האוצר לשעבר יאיר לפיד סירב לתמוך בהצעת חוק מתוקנת שנוסחה על ידי חברי הכנסת החרדיים ואשר השוותה את תנאי הקצבה גם עבור סטודנטים. לפיד העדיף לנקוט במידת סדום של 'גם לי גם לך לא יהיה' אך עם נפילת הממשלה וכניסת החרדים לקואליציה הוסכם על העברת החוק המקודם בימים אלה.

(אילוסטרציה: יעקב נחומי – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו