נמשכת מגמת הירידה בעלות חשבון בנק: "יינקטו צעדים לטיפול בעמלות חריגות"

עלות ניהול עו"ש וקבלת מידע הסתכמה בכ- 14.6 ₪ בממוצע לחודש לחשבון משק בית • עלות החזקת כרטיס אשראי והשימוש בו הסתכמה בכ- 10.5 ₪ בממוצע לחודש

בחמש השנים האחרונות חלה ירידה של כ- 18% בהוצאה בגין עמלות. במחצית הראשונה של שנת 2015 הסתכמה ההוצאה בכ- 13.5 ש"ח, בהשוואה לסך של כ- 16.4 ש"ח בשנת 2010.

הנתונים נמסרו היום בדיווח החצי שנתי אודות מחירי השירותים הבנקאיים הנפוצים למשקי הבית, שהוגש על ידי המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, ד"ר חדוה בר, לוועדת הכלכלה של הכנסת. במקביל, הפיץ הפיקוח על הבנקים לכלל התאגידים הבנקאיים רשימת צעדים בהם הוא מתכוון לנקוט בתחום העמלות במספר תחומים: שירות המסלולים, טיפול בעמלות חריגות, ועמלת קניה, מכירה ופדיון ני"ע מניות ואג"ח ישראליים. כל הצעדים יעוגנו בחקיקה הנדרשת לצורך הוצאתם אל הפועל.

העלות הממוצעת של דמי כרטיס אשראי במחצית הראשונה של שנת 2015, הסתכמה בכ-7.4 ₪. בחמש השנים האחרונות חלה עלייה נומינלית של כ- 2% בלבד בעלות דמי הכרטיס.

המפקחת על הבנקים: "מהדוח שאנו מציגים היום עולה כי עלות השירותים הבסיסיים והשכיחים למשק בית עומדת על פחות מ- 15 ש"ח לחשבון בממוצע, והיא במגמת ירידה בכל השנים האחרונות. לקוח המבצע פעולות בנקאיות מורכבות יותר, כגון פעילות בניירות ערך ומטבע חוץ משלם סכום גבוה יותר. מספר עמלות חריגות טופלו בשנים האחרונות על ידי הפיקוח על הבנקים, באמצעות הטלת פיקוח על המחיר או על-ידי ביטול העמלה. יחד עם זאת, אנו סבורים שיש לסיים את הטיפול בעמלות חריגות שנותרו, לפעול להרחבת מספר הלקוחות המצטרפים לשירות המסלולים – שמאפשרים להוזיל את השירות הבנקאי, ולהסדיר את העמלות בגין פעילות בניירות ערך".

המפקחת הזכירה כי חשוב שהציבור יהיה מודע לכלים הרבים שבאמצעותם יש באפשרותו להפחית את העמלות שמשולמות על-ידו:
· מעבר לבנקאות ישירה – באינטרנט, בדיגיטל או במכשירים האוטומטיים, שהנה זולה משמעותית מפעילות בסניף
· הצטרפות למסלולי העמלות, שיכולים לחסוך כסף גם למשקי בית וגם לעסקים קטנים
· השוואה בין הבנקים – שביניהם קיימת שונות גדולה במחירים

(אילוסטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו