הקו הירוק של משרד התחבורה: הגליל ויו"ש מחוץ לרפורמת התעריפים

שר התחבורה פנה לשר האוצר לפעול במשותף לשילוב הגליל ויו"ש ברפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית: "לא יתכן ששני חבלי ארץ, הסובלים מריחוק ממרכזי האוכלוסיה, ישארו מחוץ למפת ההטבות"

כחודש לאחר רפורמת המטרופולינים של שר התחבורה, נזכרו ראשי המשרד כי יש להכליל בהטבות המופלגות גם את אוכלוסיות תושבי הגליל ויו"ש.

במפת הטבעות הנוכחית, נמצאים רק מעט יישובים שמחוץ לקו הירוק, וגם זאת בעיקר בטבעות החיצוניות או כסניפים מיוחדים לחוזים, מה שמייתר כמעט את התועלת והחיסכון בעבורם.

שר התחבורה ישראל כץ, פנה היום לשר האוצר משה כחלון, כדי לפעול במשותף לשילוב הגליל ואזור יו"ש ברפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית. "לא יתכן ששני חבלי ארץ, הסובלים מריחוק ממרכזי האוכלוסיה, וביו"ש גם מבעיות ביטחון קשות הנלוות לתנועה בכבישים, ישארו מחוץ למפת ההטבות, ולא ישולבו בצורה מלאה ברפורמה שתפקידה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית" אמר כץ.

קרא עוד:
[postim]

שר התחבורה הנחה את מנכ"ל משרדו, עוזי יצחקי, לגבש בדחיפות תכנית להכללתם של הגליל ויו"ש במפת התעריפים החדשה של המטרופולינים, ולהביאה לאישור שרי התחבורה והאוצר.

הרפורמה בתעריפים, שנכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2016, מציעה לרוב הנוסעים בתחבורה הציבורית, הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, באמצעות מנוי המשלב לראשונה בין כל אמצעי התחבורה: רכבת, רכבת קלה ואוטובוסים. הרפורמה מוזילה את עלויות הנסיעה עד אלפי שקלים לשנה למשפחה.

התעריפים החדשים מונהגים בשלב הראשון בארבעת המטרופולינים הגדולים, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי. הרחבת הגבולות נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי. כך למשל נכללו בטבעת הפנימית של מטרופולין תל אביב כל ערי גוש דן, חולון, בת ים, ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, פתח תקוה, יהוד, אור יהודה, רמלה ולוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו