רפורמת המטרופולינים מגיעה לפריפריה: התעריפים יוזלו לכל עיר וישוב בארץ

עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ- 70 מיליון שקלים לשנה • אזור השומרון יכלל במסגרת מטרופולין תל אביב, ואילו גוש שילה יצורף למטרופולין ירושלים

מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית נמשכת: שר התחבורה ישראל כץ, סיכם עם שר האוצר משה כחלון, על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, לכל הערים והישובים בארץ, ממטולה בצפון עד אילת בדרום.

רפורמת התעריפים, שיצאה לדרך ב-1 בינואר 2016, כללה את ארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע, שגבולותיהם הורחבו באופן משמעותי. הרפורמה הקיפה כ-70% מנוסעי התחבורה הציבורית בישראל וזוכה להצלחה רבה בקרב ציבור הנוסעים.

הרחבת רפורמת המנויים לכל ישוב בארץ, תאפשר למאות אלפי נוסעים נוספים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי התחבורה הציבורית, באמצעות מנוי חופשי חודשי או יומי. המנוי מאפשר נסיעה חופשית, ללא כל הגבלה, ברכבות ואוטובוסים. עלות הרחבת הרפורמה לכל הישובים בארץ נאמדת בכ- 70 מיליון שקלים לשנה.

קרא עוד:
[postim]

שר האוצר משה כחלון, אמר: "הרחבת הרפורמה לכל רחבי הארץ תיטיב בעיקר עם מעמד הביניים והשכבות החלשות ותסייע לצמיחת המשק ולצמצום הפערים החברתיים". שר התחבורה הוסיף כי החלת הרפורמה על כל הערים והישובים בארץ תחסוך לרוב המכריע של הנוסעים הקבועים, ובכללם גם תושבי הפריפריה, מאות שקלים מדי חודש. כמו כן היא תוזיל את עלויות הנסיעה עד אלפי שקלים לשנה למשפחה, ותתרום להפחתת יוקר המחיה בישראל.

האזורים החדשים שיכללו ברפורמה, ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הקיימים, בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית. אזור הגליל, שחולק לשלושה תתי אזורים: הגולן והגליל העליון, אזור צפת ומרחב טבריה והכנרת, יכלל במטרופולין חיפה.

אזור עפולה, בית שאן והישובים שסביבן יכללו גם כן במטרופולין חיפה. אזור חריש המתפתח וואדי ערה יקושרו באמצעות כרטיסי מנוי לשני מטרופולינים: חיפה ותל אביב. יצוין כי המנויים החדשים יאפשרו גם נסיעה ברכבת העמק עם תחילת הפעלתה בשנה הבאה. אזור עמק זבולון והישובים רכסים, אבטין וכפר חסידים יכללו בטבעת 1 של מטרופולין חיפה, וכן יקושרו בכרטיסי מנוי תקופתיים בתוך האזורים. אזור השומרון יכלל במסגרת הטבעת השניה והשלישית של מטרופולין תל אביב, ואילו גוש שילה יצורף לטבעת השלישית במטרופולין ירושלים.

תושבי קרית גת והסביבה, יוכלו לבחור בין מנוי למטרופולין תל אביב לבין מנוי למטרופולין באר שבע, בהתאם לצרכיהם, וליהנות משימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית ומהמחירים המוזלים הקיימים בשני המטרופולינים. בנוסף, אזור קרית גת ואשקלון יקושרו ביניהם בכרטיסי מנוי תקופתיים. העיר אילת, שתהווה מטרופולין נוסף ברפורמה, תכלול את ישובי חבל איילות בערבה. הסדרי הנסיעה באזור זה יסוכמו בקרוב בין משרד התחבורה לבין נציגי המועצות האזוריות.

פחות מחצי מחיר

תעריפי המנויים החדשים מציעים למשתמשי התחבורה הציבורית הקבועים הוזלות בגובה של עשרות אחוזים. כך למשל נוסע שנסע דרך קבע מקרית שמונה לכרמיאל, שילם עבור נסיעה 23.1 שקלים לכל כיוון, ובחישוב חודשי (לפי 20 ימי עבודה), 924 שקלים. בקרוב, ישלם הנוסע עבור מנוי "חופשי חודשי" במסלול זה 423 שקלים בלבד, (הוזלה של כ-55%).

מנוי "חופשי חודשי" בין קרית שמונה לטבריה, יעלה 213 שקלים, במקום 1080 שקלים, הוזלה של כ-80%. מנוי "חופשי חודשי" בין קצרין לכרמיאל יעלה 423, שקלים לעומת 1080 שקלים (הוזלה של כ-60%). מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקלים בלבד (הוזלה של 56%). מנוי "חופשי חודשי" בין צפת לקרית שמונה יעלה 213 שקלים בלבד (הוזלה של 67%).

מנוי "חופשי חודשי" בין קרית גת לתל אביב יעלה 423 שקלים בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין תל אביב. מנוי "חופשי חודשי" בין קרית גת לבאר שבע יעלה 354 שקלים בלבד ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין באר שבע.

הוספת כל הערים והישובים בארץ לרפורמה התעריפים, ובכללם ישובי פריפריה שלא נכללו ברפורמת המטרופולינים, נועדה לאפשר ליותר נוסעים לבצע יותר נסיעות במרחב גדול יותר, והכל באמצעות אותו מנוי.

(אילוסטרציה: עמוס בן גרשום – לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו