בלי קטר, אבל יותר מהיר: רכבת ישראל עוברת להפעלה בחשמל

היום מתפרסם מכרז הכולל רכש של 60 קרונועים חשמליים דו קומתיים, בהם כ-330 קרונות אשר מכילים כ-33,000 מקומות ישיבה ויביאו לגידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל

צעד נוסף בדרך לרכבת חשמלית: רכבת ישראל יוצאת במכרז ענק לרכישת 330 קרונות חשמליים בעלות של מיליארדי ₪. בחירת החברה הזוכה צפוי לסוף השנה הנוכחית.

יתרונות הפעלת הרכבות בחשמל, על פני דיזל, באים לידי ביטוי בשיפור ההשפעה על הסביבה, בהגדלת מהירות הרכבות וקיצור משמעותי בזמני הנסיעה, הגדלת מספר המושבים בכל רכבת ושדרוג יכולת ההאצה והבלימה.

בתקופה זו נמצא פרויקט החשמול בשלב מעבר מתכנון ופרסום המכרזים – לשלב המימוש שהחל השנה. בשלב הביצוע נדרשות יכולות וניסיון ממומחים בארץ לצורך עבודות מול רשויות, ניהול קבלנים, עבודה מול חברות התשתית השונות, בפרויקט בקנה מידה עצום, הכולל הנחת תשתית חשמל לאורך מאות ק"מ של מסילת הרכבת.

קרא עוד:

[postim]

היום תפרסם חברת רכבת ישראל מכרז לרכישת קרונועים חשמליים דו-קומתיים. המכרז כולל רכש של 60 קרונועים חשמליים דו קומתיים, בהם כ-330 קרונות אשר מכילים כ-33,000 מקומות ישיבה ויביאו לגידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל, הכולל היום כ-520 קרונות. על פי התכנית, הרכבות החשמליות הראשונות יגיעו ארצה בשנת 2019.

ברכבת ישראל אומרים כי הבחירה בקרונועים דו-קומתיים, המבוססים על טכנולוגיה שכוללת הנעה חשמלית בקרונות ללא צורך בהפעלתם על-ידי קטרים, נעשתה לאחר ניתוח מגמות שוק והתאמתן לפרופיל הנסיעה הנהוג ברכבת ישראל המאופיין בביקושים גבוהים – תוך ניצול מרבי של הספקי התנועה האפשריים. טכנולוגיה זו מאפשרת ביצועי האצה ועצירה גבוהים וניצול שטח רציף מקסימלי לנוסעים.

במכרז צפויות להשתתף מספר חברות בינלאומיות, הן מאירופה והן ממזרח אסיה, אשר השתתפו בהליך RFI (השוואת יכולות ספקים) רחב שערכה הרכבת. בחירת החברה הזוכה צפויה להיות בסתיו 2016.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו