מאגר נפט אותר באזור ים המלח בשווי מוערך של 1.2 מיליארד שקלים

חברת "זרח חיפושי נפט" הודיעה כי איתרה לפחות 7 מיליון חביות נפט בתחרורים שבאזור עין בוקק • בכוונת החברה לקדם במהירות את תכניות העבודה ברישיון ולהתחיל בהיערכות לקידוח במבנה

חברת "זרח חיפושי נפט" הודיעה היום (ראשון) לבורסה כי איתרה נפט בכמויות מסחריות ב"תחרורים" שבאזור עין בוקק שבים המלח. על פי דוח המשאבים שבוצע על ידי חברת DUNMORE CONSULTING, עומקו של מאגר הנפט עומד על כשני קילומטרים, ובתוכו ישנן בין 7 ל-11 מיליון חביות נפט. לפי ההערכות, משמעות הדבר היא שמדובר במאגר בשווי של כ-1.2 מיליארד שקלים.

אייל שוקר, מנכ"ל "הזדמנות ישראלית", הביע שביעות רצון מתוצאות הסקר ומהפוטנציאל העצום של המאגר. לדבריו, "דווקא בתקופה של חוסר וודאות בכל הקשור לתחום חיפושי הגז והנפט בישראל, עבור השותפות הייתה כאן הזדמנות להיכנס למאגר שכבר הופק ממנו נפט בעבר תוך הקטנת חוסר הוודאות ותוך חבירה לד"ר אלי רוזנברג מייסד שותפות אבנר שניהל את הקידוח האחרון למאגר ובידיו מלוא הנתונים. דוח המשאבים למעשה הינו הוכחה שהאסטרטגיה הייתה נכונה והנכס הוא איכותי".

לדברי שוקר, בכוונת השותפים, לאור הדוח, לקדם במהירות את תכניות העבודה ברישיון ולהתחיל בהיערכות לקידוח במבנה תוך ניצול ירידת מחירי השירותים בענף ובכך להוזיל את עלות הקידוח בהשוואה לתקציב המתוכנן.

בראיון לגל"צ שנערך לאחר ההודעה הוסיף שוקר: "הנתונים הם ברורים, הצטרפנו לפני כחצי שנה לבקש רישיון לחיפוש נפט באזור ים המלח והמטרה הייתה לנצל את ההזדמנות ולחזור למאגר שכבר קדחו בו לפני 20 שנה. אז, בשנת 95 מחיר חבית עמד על 15 דולרים ולא היה כלכלי להמשיך בפעילות הקידוח. נכון להיום, מחיר חבית נע בין 45 ל-47 דולר, במחירים של היום זה מסתמן כפרויקט כלכלי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו