יוצאים לחופשת מחלה? הבשורה של ח"כ מקלב

בשורה לעובדים – בקרוב, יום המחלה הראשון לא יקוזז מסך ימי המחלה הנצברים לעובד בשנה • הצעת החוק מבהירה כי אין לגרוע מדמי המחלה בעבור ימים שעליהם לא שולמו לעובד דמי מחלה בכלל, וכי יש לגרוע מחצית יום בלבד בעבור הימים השני והשלישי

הצעת חוק דמי מחלה (תיקון – ניכוי ימי מחלה), התשע"ו–2016 אשר אושרה ביום ראשון השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה מבקשת לעשות צדק עם ציבור העובדים אשר נעדרים ממקום עבודתם עקב מחלתם.

על פי ההצעה אותה יזמו חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני ואושרה הבוקר בוועדת השרים יום המחלה הראשון לא יקוזז מסך ימי המחלה הנצברים לעובד בשנה.

כיום העובד אינו מתוגמל עבור יום זה אך המעסיקים נוהגים לקזז את יום העדרות מסך ימי המחלה הנצברים לעובד וזאת תוך פרשנות מוטעית לחוק.

חבר הכנסת אורי מקלב אמר היום עם אישור החוק בוועדת השרים כי זוהי עשית צדק עם העובדים, "אנו עדים למספר רב של עובדים אשר מקוזזים להם ימי המחלה שלא כדין, דבר זה בא כפרשנות מוטעית לחוק, פרשנות זו הינה התעמרות בעובד שכן לא רק שלא משולם לו שכר עבור יום זה אלא אף מקוזז לו יום זה כיום מחלה, – יש כאן עשיית צדק עם העובדים ובני משפחותיהם".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "ישנם מעסיקים שגורעים לעובד את יום המחלה הראשון מהמכסה הכוללת של ימי המחלה להם זכאי העובד לתשלום, למרות שבפועל העובד אינו מקבל דמי מחלה עבור יום זה. כמו כן, מעסיקים מנכים לעובד יום מחלה מלא עבור הימים השני והשלישי, בהם העובד מתוגמל במחצית שכרו. הצעת החוק מבהירה כי אין לגרוע מדמי המחלה בעבור ימים שעליהם לא שולמו לעובד דמי מחלה בכלל, וכי יש לגרוע מחצית יום בלבד בעבור הימים השני והשלישי, בהם משולמים לעובד דמי המחלה באופן חלקי" – לשון הצעת החוק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו