גלריה • רבי יצחק ברדא במסע לקברי צדיקים

לרגל הילולת האר"י ז"ל יצאו כ 250 איש מתושבי אשקלון והסביבה לצפון הארץ, למסע בין קברי צדיקים עם הרה"ג יצחק ברדא שליט"א ראש מוסדות "יצחק ירנן". בשעת בוקר מוקדמת יצאו האוטובוסים אל עבר ערי הצפון, התחנה הראשונה הייתה בקברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו זיע"א. לאחר מכן נסעו המשתתפים לקברו של בניהו בן יהוידע, בישוב ביריה, שם ערך הרב יצחק ברדא שליט"א תיקון חצות ותפילת מנחה עם הציבור ברוב עם גולת הכותרת של היום הייתה הנסיעה לקבר האר"י שם נערכה קבלת עול מלכות שמים שנשמעה למרחקים לקול ההמון שפקד את קברו של הצדיק משם המשיכו לקבר בעל השולחן ערוך, ולקברו של המקובל רבי משה חדאד זיע"א • צילום: משה ביטון

לרגל הילולת האר"י ז"ל יצאו כ 250 איש מתושבי אשקלון והסביבה לצפון הארץ, למסע בין קברי צדיקים עם הרה"ג יצחק ברדא שליט"א ראש מוסדות "יצחק ירנן".

השבוע ביום שלישי ה' באב חל יום הילולת האר"י הקדוש, ואל ציונו יצאו קהל גדול המונה כ 250 איש מרחבי העיר אשקלון והסביבה, כאשר בשאר היום הגיעו גם כן לקברות צדיקים נוספים בצפון, בהשתתפות הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א.

בשעת בוקר מוקדמת יצאו האוטובוסים אל עבר ערי הצפון, התחנה הראשונה הייתה בקברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו זיע"א.

לאחר מכן נסעו המשתתפים לקברו של בניהו בן יהוידע, בישוב ביריה, שם ערך הרב יצחק ברדא שליט"א תיקון חצות ותפילת מנחה עם הציבור ברוב עם. במקום זה ידוע ש "הבן איש חי" ביקר בקברו ושהה שם כמה ימים, וכתב בספרו שנתגלו לו שם "סודות רבים וגדולים", וגם שנשמתו באה מנשמתו של בניהו בן יהוידע, ולכן קרא לספריו בשמותיו של בניהו ובכינוייו.

גולת הכותרת של היום הייתה ללא ספק, הנסיעה לקבר האר"י שזהו יום פטירתו, שם ערך הרב קבלת עול מלכות שמים שנשמעה למרחקים לקול ההמון שפקד את קברו של הצדיק. וכן הרב בירך את כל השמות שהעבירו המשתתפים בכדי שהרב יתפלל בעדם, כל שם במפורט.

משם המשיכה הקבוצה לקבר מרן רבי יוסף קארו זצ"ל בעל השולחן ערוך, ולקברו של המקובל רבי משה חדאד זיע"א שהיה רבו של הרב ברדא בקבלה.

בשעות אחר הצהרים המוקדמות נסעו המשתתפים לאולמי מרכזי בצפת שם נערכה סעודה כיד המלך, שם נשא הרב את הדרשה המרכזית בשבח האר"י ז"ל.

לסיום, נסעו המשתתפים לקברו של רבי מאיר בעל הנס, שם התפללו תפילת ערבית וחזרו לאשקלון אחרי יום עמוס בתפילות, לחיים טובים ולשלום.

המשתתפים הנרגשים שיבחו את המארגנים והודו למוסדות הרב על הקביעות בכל שנה ושנה לקיים את הנסיעה. על אף שהשנה עקב פטירת בתו של הרב, הדסה ע"ה, חששו המשתתפים הקבועים כי הטיול לא יצא לפועל אך בסופו של דבר דווקא זה הוא מה שגרם לתפילות בקברי הצדיקים לקבל משמעות גדולה יותר.

צילום: משה ביטון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו