הזדמנות של פעם ב 65 שנה: הבטחת הצדיק חוזרת

חסידי וידידי בית קרעטשניף נרתמים במלא המרץ לשימור והצלת בית המדרש הגדול בקרית קרעטשניף

היום ומחר ט"ז-י"ז שבט יוכרז יתגייסו חסידי קרעטשניף בהמוניהם למען שימור והרחבת בית המדרש הגדול בקרית קרעטשניף אשר ייסד ובנה הרבי זצוק"ל ולהסיר את "צו הסגירה" אשר הוצא לביהמ"ד לפני שנים אחדות * מערך התרמה כלל ארצי יופעל החל מהיום ועד למחר בשעה 12 בלילה עם סיום הקמפיין <<<<לחצו כאן>>>>

המוני חסידי וידידי חצר הקודש קרעטשניף בארץ ובעולם נרתמים היום ומחר למערכה הגדולה "והראנו בבנינו" למען הצלת, שימור והרחבת בית המדרש הגדול אשר בנה ויסד לפני 65 שנה הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זצוק"ל זי"ע ויזכו את עם ישראל להיות שותפים נאמנים בבנין הבית אשר בנה ביגיע כפיו הצדיק הקדוש לאחר שנות הנדודים עם הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה וקבע איתן את מושבו בעיר רחובות.

בנין בית הכנסת הנוכחי נבנה בשנת תשכ"ד על ידי הרבי זצוק"ל לאחר כעשור בו שכן בית המדרש הקטן בסמוך ל'צריף' הנודע, אשר כבר היה צר מהכיל את המסתופפים והבאים לחסות בצלו של אותו צדיק אשר שמע קדושתו וצדקותו החל לפרוש כנפיים בכל קצוות תבל, כאשר עלה הצורך בהרחבת גבולי הקדושה, היה ברור כי השטח המתאים ביותר לבניית "בנין בית הכנסת וישיבת שער אליעזר" הינו במגרש הריק אשר שכן בסמוך לצריף בו התגורר הרבי זצוק"ל.<<<<לחצו כאן>>>>

לצורך כך יצא הרבי זצוק"ל למסע גיוס כספים בחו"ל כאשר בין היתר שהה בברזיל, בוינה ובמדינות נוספות, וזאת כדי להתרים את אחינו בני ישראל למען אשר יעלה בידו להקים שם ושארית לאביו הקדוש הי"ד אשר עלה על אש מוקדה באושביץ יחד עם מרבית בני המשפחה והחסידים.
בשנת תשכ"ב החלו בבנית הבנין החדש, כעבור שנתיים הסתיימה המלאכה בסיועו האדיבה של הר"ר ישראל שטרן ע"ה ויהודים יקרים נוספים, כאשר מאז ובמשך 65 שנה, שוכנים ביהמ"ד הגדול והישיבה בבנין הנוכחי.
לפני 8 שנים, בעיצומו של מעמד "הקפות שניות" במוצאי שמחת תורה, החלה רצפת בית הכנסת לרעוד. הרעידות תכפו והלכו כאשר ההמולה מסביב רחשה. התזמורת הופסקה והכריזו על סגירת חלק מהיכל בית הכנסת.<<<<לחצו כאן>>>>

מהנדס מוסמך המתגורר בסמוך לקרית הוזמן במהירות כדי לגבש עמדה, וזה קבע כי קיימת סכנה מיידית לקריסת הבנין.
למחרת, איסרו חג בשעה 8 בבוקר הגיעה חברה העוסקת באחזקת מבנים, ואלו קדחו ברצפת בית הכנסת כאשר באמצעות מצלמות זעירות שהוחדרו פנימה, ביקשו לעמוד באופן מקצועי ככל האפשר על מצבו האמיתי של המבנה. כעבור שבועיים, נחתו על שולחן הנהלת בית הכנסת צרור מסמכים וחו"ד שסקרו את מצב המבנה ובתוכם "צו סגירה" לבנין הגדול והקדוש.
על מנת להתמודד עם הצו והסכנה שריחפה על מתפללי בית הכנסת, הותקנו 'חיזוקים' שהוגדרו כזמניים, לכל אורך קומת הקרקע של הבנין, חיזוקים זמניים אלו סייעו 'למשוך את הזמן' ולתמוך ככל האפשר בקומת בית המדרש הגדול, אלא ש"צו הסגירה" וזכנת הקריסה כמובן נותרו בעינם.
בשנתיים האחרונות לאחר שלא נותרה כל ברירה ובעזרת תרומות שגויסו מנדיבי עם, ועם יישום הוראות המהנדסים וגילוי רצועות הבטון מתחת לפני השטח, הבינו הנוגעים בדבר, כי מדובר בפרויקט מורכב ומסובך ממה שחשבו מתחילה, שכן מבדיקות אלו עלה, כי הסטנדרטים בהם נבנה הבנין, עומד בסתירה לשיטת הבנייה הרווחת בימינו.
אי לכך החליט "ועד קרן הבנין" על מיזם לגיוס המונים אשר יעבוד בשיתוף פעולה בין כלל חסידי קרעטשניף בארץ ובחו"ל, כאשר היעד אותו נדרשים החסידים לגייס הוא 5 מיליון ₪ למען סיום המלאכה והופעת בית השם במלוא יופיו והדרו.
המיזם יופעל באמצעות חדרי פיקוד שיופעלו באמצעות מתנדבים ושגרירים בכל ריכוזי חסידי קרעטשניף ברחבי הארץ, כאשר בשבוע האחרון נערכו כנסי גיבוש והיערכות למען הצלחת המטרה בהגעה אל היעד.
כמו"כ הוקם צוות טכני אשר מופקד על תפעול חדרי הפיקוד אשר כוללים את כל הציוד הלוגיסטי הנדרש להצלחת המגבית, כאשר חלק זה מושגח ומוקפד על ידי הנהלת "בית נאמן" בפיקוח הרה"צ רב הקהילה שליט"א.
כמו כן יוזמה ייחודית ומעניינת נרשמת לראשונה במערכה זו, כאשר כל תלמיד בישיבת קרעטשניף קיבל על עצמו 'שגריר', אשר לימוד התורה וההתחזקות בימי הקמפיין של אותו בחור, תהיה לזכותו ולהצלחתו של המתנדב במילוי המשימה בהצלחה מרובה.
לתרומות והנצחות ניתן לפנות אל מוקד ההתרמה 08-6227781 <<<<לחצו כאן>>>>

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם בטוחים שזה קרעטשעניף? לא בעלזא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו