הממשל השיב לקהילה היהודית את בית הכנסת ב'טווער' שברוסיה

העיר 'טווער' השוכנת בצפון רוסיה, מוכרת יותר כעיר שסבלה שנים מאנטישמיות, שכללה התנפלות על בית הכנסת, וניפוץ מצבות יהודיות
העיר 'טווער' השוכנת בצפון רוסיה, מוכרת יותר כעיר שסבלה  שנים מאנטישמיות, שכללה התנפלות על בית הכנסת, ניפוץ מצבות יהודיות  ועוד.אמש (יום ראשון) חגגה הקהילה באירוע רב רושם, ציון מאה  שנה לבניית בית הכנסת ההיסטורי במרכז העיר, שהיא מהוותיקות ברוסיה וקבלת בעלות  המבנה מטעם הממשל המקומי.

קרא עוד:
[postim]
הקהילה בטווער זכתה בשנה האחרונה לעדנה, בהצטרפותה ל"איגוד  הקהילות היהודיות" בה חברים בחבר העמים למעלה מחמש מאות קהילות יהודיות פעילות במשך  כל ימות השנה.
את האירוע המרגש פיאר רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר שליט"א, שהגיע במיוחד ממוסקבה ואף כובד לשאת את המשא המרכזי. בדבריו עמד הרב הראשי על  חשיבותו של בית הכנסת בחייו היומיומיים של כל יהודי באשר הוא, ושבו צריכים להתרכז  כל הפעילות של תורה, חינוך וחסד לכלל יהודי העיר והמחוז. הוא הוסיף וקרא לרב המקום  וראשי הקהילה, להרבות בפעילות ולזכות לקדש שם שמים.
באירוע השתתפו גם רב המקום ר"י רוזנצוויג, רב צבא רוסיה ר"א  גורביץ, ראשי הקהילה, ראש העיר ונכבדים רבים.
במהלך ביקורו של הרב הראשי הגר"ב לאזאר, הוא בדק את כשרותו  של המקוה במקום ועמד מקרוב על פעילות המוזיאון היהודי, הספרייה היהודית, בית הספר  היהודי ליום ראשון, העזרה ההומניטרית לנזקקים  ועוד
צפו בתיעוד מהאירוע
בביקור במוזיאון היהודי (2) בביקור בספריה היהודית בחצר מבנה בית הכנסת הרב הראשי בודק את כשרות המקוה (1) הרב הראשי בודק את כשרות המקוה (2) הרב הראשי בודק את כשרות המקוה (3) הרב הראשי מעניק שופר לראשי הקהילה בטווער רבה של רוסיה הגר''ב לאזאר בפתח מבנה בית הכנסת ההיסטורי בטווער שברוסיה שהושב לידי קהילה היהודית (1) רבה של רוסיה הגר''ב לאזאר בפתח מבנה בית הכנסת ההיסטורי בטווער שברוסיה שהושב לידי קהילה היהודית (2) 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו