האדמו”ר מבאבוב-45: לקחנו את ‘סימן ההיכר’, אך הפס”ד תלוי באם יהיה שלום

במעמד כל החסידים הציג האדמו"ר את ההיתר של הגר"מ שפרן לפנות לערכאות, וגם את כתב עיכוב הביצוע שניתן ע"י ביה"ד לענייני ממונות בירושלים בנשיאות הגרא"ד לוין • להפתעת כל התחזיות, הודיע האדמו"ר "נלך בדרך אבותינו שהוא דרך השלום, וניקח את שם ההיכר 'באבוב-45' שהוא אינו שם לוואי" • האדמו"ר הדגיש כי בכדי שהפס"ד יתקיים מוכרח שיהיה שלום • האזינו להקלטה והתמלילים המלאים >>

מעמד קרית סימן ההיכר באבוב 45. צילום מאיר הלטובסקי (12)

אלפי חסידים השתתפו אמש ליל ג' בערב בכינוס רבתי לאחר שהוכרז כי כל בני קהילת באבוב-45 יתאספו למשמע דברי האדמו"ר אודות קיום הפסק.

לאור פסה"ד שיצא בתחילת חודש אלול האחרון ובו נפסק נגד החסידות בנושאים שונים, התעוררה לאחרונה סערה רבה בנוגע קיום הפס"ד ואף התפרסמו מכתבים מאת גדולי ישראל בגנות הפס"ד. כפי שפרסמנו אמש, הגאון רבי משה שטערנבוך שליט"א ראב"ד ביד"צ עדה החרדית כינה את הפס"ד "תמוה", ולמכבתו החריף הצטרף מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א שהדגיש את גודל מעלת השלום, וכתב כי הפס"ד הלזה הוא היפך השלום.

בזמן המיועד, התמלאו חיש כל שלושת אלפי מקומות הישיבה בהמוני החסידים שזכו להיות ממקבלי הכרטיסים, מערך התחבורה הביא את החסידים מכל האזורים החרדיים, ואת שולחן הכבוד פיארו רבני החסידות וזקני נכדי האדמורי"ם מבאבוב זי"ע. המתח גאה באויר מרגע לרגע והדריכות שברה שיאים.

לאחר שהמשב"ק הרה"ח ר' שמחה פנחס שטראהלי הי"ו פתח את המעמד והסביר את מטרת הכינוס, התחיל כ"ק מרן האדמו"ר מבאבוב-45 שליט"א את נאומו, ולהלן יובאו תקציר ועיקרי הדברים:

האזינו:

"כשעומדים אנו בזמן כזה כאשר יש לפנינו שתי מהלכים שאנחנו יכולים לקחת אני רוצה לשוחח עם אנ"ש בעניין, הנה בר"ח אלול כשיצא הכתב בוררות בהנידן 'באבוב', אמרתי אז שנשמע לדעת גדולי ישראל מהו הדבר הנכון לעשות עפ"י דעתם דעת תורה, וביקשתי אז מהציבור לא להתעסק בזה, רק העסקנים שמניתי, וכך הוה, ב"ה הציבור במשך ימי חודש אלול ותשרי וגם לאחמ"כ לא עסק בכל העסק הזה, והעסקנים המסורים עברו לבתי גדולי ישראל ורבנים מפורסמים לשאול את חוות דעם בנוגע לקיום הפסק. והנני רוצה למסור לכם מה אמרו והורו גדולי ישראל:

מעמד קרית סימן ההיכר באבוב 45. צילום מאיר הלטובסקי (13)

"עצם הפס"ד היה אצלם מאוד לא מובן, ולכל אחד מהגדולים היה התבטאות אחרת, חלק אמרו שזה חד צדדי, אחרים אמרו שזה ממש עיות הדין, וכמה אמרו התבטאות יותר חריפים, היה כאלו מתוכם שאפילו אמרו שמותר ללכת לערכאות להוציא מהם צו מניעה.

"אחד מהפוסקים הכי מפורסמים בארץ ישראל הגאון הגדול רבי מנדל שפרן שליט"א אמר לי כשדברתי איתו, "מותר לפנות לערכאות לבקש צו מניעה נגד הפסק דין", ושאלתי אותו אם מותר לי לפרסם דברים הללו בשמו, וענה לי בברירות בוודאי כן, ואפשר אפילו להקליט את הדברים ולפרסמם.

גדולי ישראל אחרים הורו לנו שנפנה לבית דין היות והתגלו כמה ספיקות לגבי כשרותם של כמה מהדיינים, ואכן קבלנו מבי"ד הזמנה לכמה מהדיינים עם הוראה לעיכוב ביצוע.

מכתב בית הדין בירושלים (2)ההוראה לעיכוב ביצוע. המכתב המלא- בסוף הכתבה

למרות התמיכה נגד הבי"ד….

"ולאחר שיש לנו תמיכה רחבה נגד הבי"ד, אז היה אולי נכון, אכן לא לציית לפס"ד שהוציאו הבי"ד עלינו, אבל מצד השני יש חששות, שע"י אי ציות ייצא מכשולות, ומהליכה לערכאות תהיה ח"ו חילול ד', וכהיום כאשר מעמד בתי הדינים מאוד חלש, אי ציות על ידינו יביא עוד יותר לזלזל בבתי הדין, יהיה כאלו שיאמרו שבבאבוב לא צייתו לפסק דין, זה מלמד ומורה שלא צריכים לציית בכלל לבתי הדין, וזה יביא ח"ו למכשול, סתם אנשים לא יבחינו שכאן אצלינו יש היתר מיוחד, אלא יורו לעצמם בעקבותינו ללכת לערכאות וזה דבר אינו רצוי אצלינו.

והחשש השלישי שהיה לי, זה שבאם לא נציית לפס"ד, זה יגרום שאש המחלוקת תתלהט עוד יותר ח"ו.

האדמו"ר ציטט את המשנה "מוטב לי להקרא שוטה כל ימי ולא ליעשות שעה אחת רשע לפני המקום", עם פירוש מדברי זקינו, ועוד דברי תורה נוספים.

מעמד קרית סימן ההיכר באבוב 45. צילום מאיר הלטובסקי (9)

בהמשך מנה האדמו"ר את הסיבות שיש לו לא לציית הפס"ד, א. הרי יש לנו תמיכה מגדולי ישראל לא לקיים את הפסק, ב. כבודו של חמיו כ"ק מרן אדמו"ר מבאבוב זצ"ל אשר לכולם כואב דכדוכה של נפש, שזה סיבה חזקה מאוד לא לציית. ג. ההשפלה שהציבור שלנו מרגיש מתוצאות הפס"ד, ולמה שנסכים לזה, בפרט אחרי הבעיות הגדולות שמחלוקת גרם להרבה משפחות במרוצת השנים.

הרי יש לפנינו שני צדדים חזקים אחת כן לציית והשנית לא לציית, אז התעמקתי בעניין הזה ביחד עם גיסי הגה"צ האבד"ק שליט"א, והגענו להחלטה זו, שאנחנו נעשה איך שחותני כ"ק האדמו"ר זצ"ל היה עושה בזמן כזה באם זה היה קורה אצלו, וזה ברור לי כשמש, שחותני או זקננו האדמורי"ם זצוק"ל, כפי שאנו ראינו את ההנהגות שלהם במשך השנים, בוודאי היה לוקחים הדרך הכי קרובה לשלום. ולכן זוהי החלטתנו ללכת בדרך השלום

מעמד קרית סימן ההיכר באבוב 45. צילום מאיר הלטובסקי (20)

"דאס איז נישט קיין השפלה, דאס איז דער באבוב'ער דרך"

"דאס איז נישט קיין השפלה דאס איז דער דרך פון אוזנערע אבות, דאס איז דער באבוב'ער דרך" זה אינו השפלה אלא זה הדרך בבאבוב, אך זה רק עבור שיהיה שלום מוחלט, אני אומר את זה ל'את אשר ישנו פה ואת אשר איננו פה', אנו לוקחים צעד זה רק בכדי להגיע לשלום, ורק אם יהיה שלום לגמרי- הפס"ד יתקיים, והמבין יבין.

"אנו נלך עם ההיכר הזה 45, כפי שאמרתי מקודם אנו לא מסתכלים על זה כהשפלה, וזה אינו שם לויה אלא היכר בעלמא, וציין בדרך צחות שמרומז בזה הדרך של כ"ק מרן האדמו"ר זצ"ל 'ונחנו מ"ה…'

בסיום דבריו עבר האדמו"ר לדבר בשבח הקהילה עם כל ענפיו הנרחבים ברחבי העולם ואת המוסדות המפוארת עם כ4500 תלמידים ותלמידות, אך אנו חייבים כעת להתקדם לבנות את בית מדרשינו, ויש כבר כמה מליונים שהובטח ע"י נגידי החסידות, ומקווים שבקרוב כבר נוכל להתקדם העבודות הבניה.

האדמו"ר התייחס לטרגדיה הנוראה שאירעה באותו הבוקר בירושלים, ובירך שבזכות שיהודים יילכו בדרך הישר ינצלו מפגעים רעים.

האדמו"ר סיים את נאומו ההיסטורי בברכה בציטוט הפסוק "ויעתק משם, ויחפור באר אחרת, ולא רבו, עליה; ויקרא שמה, רחובות, ויאמר כי-עתה הרחיב ה' לנו, ופרינו בארץ" ושנזכה ללכת בדרכי האבות תמיד.

לאחר נאום האדמו"ר פרץ הקהל האדיר בשירה וריקודים בראשות האדמו"ר, ורבני ודייני הקהילה יושבי שולחן המזרח.

מעמד קרית סימן ההיכר באבוב 45. צילום מאיר הלטובסקי (21)

בהמשך הוזמן לשאת דברים הרה"ג רבי שלמה פרישוואסער שליט"א אב"ד סאסוב לונדון ונכד מרן בעל הקדושת ציון זי"ע, שנסע במיוחד מלונדון לארה"ב להשתתף בכינוס הרבתי ההיסטורי.

הגר"ש פרישוואסער הרחיב זמן רב בשבחו של האדמו"ר והקהילה ומעלת ההחלטה שקיבל עליו האדמו"ר למרות שהיה בקלות יכול לעשות אחרת, והמסירות נפש שיש שבצעד הזה.

מעמד קרית סימן ההיכר באבוב 45. צילום מאיר הלטובסקי (27)

בערב לאחר הכינוס ההיסטורי הורה האדמו"ר לכל מנהלי המוסדות וגבאי בתי המדרש להחליף במוקדם האפשרי את השלטים והבלנקים וכו' את ההיכר, למרות שהם לא נכללו בפס"ד.

מכתב בית הדין לענייני ממונות בירושלים
מכתב בית הדין בירושלים (1)

מכתב בית הדין בירושלים (2)

מראות הוד מ'כינוס רבתי' בבאבוב 45

לצפיה בתמונות מוגדלות לחצו על התמונה

צילום: מאיר הלטובסקי

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
70 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשרי הדור שככה לו, ברוך השם לא אלמן ישראל, אשרנו שיש לנו בדורנו אדמורי"ם כמותו, יה"ר שירבו כמותו בישראל.

אם יש לעם ישראל שכל שיהיו כולם רוצין אצלו לקבל ברכות, שבודאי יתקיימו, כידוע מדברי חז"ל שכל המעביר על מידותיו כל ברכותיו מתקיימין.

45 זה היכר טוב לזכור כל הזמן את ה- "מה" השם אלוקיך שואל כו'
דהיינו מאה ברכות ליום שהוא מקור השפע וכו'

באבעבער רעבע שליט"א
ולכל קהילת "ונחנו מ"ה"…
קידשתם שם שמים ברבים
יוחרט שמכם לנצח
להוות דוגמא חיה וקדושה לבני הנעורים ולכל זרע ישראל
איך מתנהגים קינדערלעך של אבותינו הקדושים שרפי מעלה
חסידי צאנז האמיתיים
לך בכוחך זה והושעת את ישראל!!!

לתשומת לב המערכת.
לפי הפסק סימן ההיכר יהיה באותו גודל אות כמו שם החסידות באבוב.
בפועל – גופן מאותו גודל, נותן ספרות הרבה יותר גדולות, כפי שאנו רואים:
מבאבוב-45.

עליכם להקטין את גופן ה45 עד שהספרות לא יבלטו יותר מגובה האותיות.

זה כח תורה וצדקות. אפילו שהרב שפרן אמר ללכת לערכאות. ויש עיקול של ב"ד על הפסק. ויכל לריב עוד הרבה שנים כידוע. כל הכבוד. הוכיח שהוא ראוי לאותה איצטלא. של ממשיך "באבוב". לכזה מנהיג גם אני הייתי רוצה להשתייך. אקוה שהצד השני ימשיך באותה הדרך . ויעשה שלום כראוי. ויקרבו הגאולה.

אשריך ישראל!
פעם חשבתי שהוא רק ממלא מקום חותנו הגדול
אבל עכשיו אנחנו רואים שהוא ורק הוא גם ממלא מקום של סבו הגדול שלמה המלך בחכמתו אז אחרי כזה צעד הוא ורק הוא יכול להיות באבוב האמיתי לא משנה מה השם.

אם שומעים לבית דין צדק אז הוא צדיק ?
א״כ בכל דין תורה כך הוא מי ששומע הוא
צדיק ?? ?
אתמהה

אך אין ויי אז מיט דעם ווערט מען
א צדיק אין מנהיג

אני לא בעל חוות דעת וגם לא פוליטיקאי אבל אני תמיד נהנה לראות את התמונות של הצדיקים וכשראיתי באבוב תמיד הייתי צריך לבדוק איזה מדובר, אבל מהיום כבר יהיה כתוב עם 45 או בלי 45 העיקר יש סמל
כמו ויז'ניץ או קהילת וויז'ניץ, קהילת זוועהיל או מוסדות זוועהיל

אשרינו ו-מ"ה טוב חלקינו !
יחי אדונינו מורינו ורבינו צדיק דורינו !
דער רבי זאל דערלעבען אונז צי פירן אקעגען משיח צגקינו בב"א !

מאת משה‏:
כ״ו במרחשון תשע״ה בשעה 15:59
אם שומעים לבית דין צדק אז הוא צדיק ?
א״כ בכל דין תורה כך הוא מי ששומע הוא
צדיק ?? ?
אתמהה

משה משה איני מבין תמיהתך
הרי היו לרבינו שליט״א כו״כ היתרים של גדולי הפוסקים לא לציית לפסק זה
ובכ״ז למען השלום ציית
האם אין זו צדקות ?

אשרינו מה טוב חלקינו שיש לנו רבי כזה
זהו הסימן וההוכחה שהוא הממשיך לדרך בית באבוב שהסמל הוא השלום והאחדות ולא טיש עם תנועות ידיים יפות

ממש זיסע דיבורים מאת זיסע רבי אה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

45 בגימטריא 'הם' חינו.

ומעתה 'הם חיינו' מסמל:
-קביעת עיתים לתורה
-ונחנו מה
והיינו הך, כי המחשיב עצמו ליש השכינה בורח ממנו, ואיזה פנים יש לתורה שלו?
וכל זה מסמל באבוב-45 !

אשרי הדור שזכה ואשרי האיש שקנה עולמו בשעה אחת
מתאים לחסידיו היקרים לא להיגרר להשמצות על הצד השני כי לא לזה התכוון רבם, אל תקלקלו את שמכם הטוב שקניתם היום ביושר בזה שקיבלתם עליכם את רצון ה' וזכיתם לקדש שם שמים
ונזכה לגאולה השלימה במהרה אמן

לא לחינם ניבא הנביא בהפטורה בשבת האחרונה שקראנו פרשת חיי שרה מסתימת בפסוק "יחי המלך דוד לעולם"

ב"ה
הרבי האדמו"ר שליט"א קידוש שם שמים
אבל האדמורי"ם של הדור הבא צריך לתת ישר כוח לאדמו"ר שליט"א על הדרך חדשה על שם באבוב 45
שעד היום כל בנן של קדושים שהיה פותח ביהמ"ד היה צריך לחפש שם ועיר מהיום כל אדמו"ר יקרא על שם אביו או סבא + מספר ויש מספרים עד מליון ויותר והכל יבוא בשלום
למשל צאנז 1 צאנז 5 צאנז 10 צאנז 15 צאנז 20 צאנז 25 צאנז 30
תודה ועצה טובה

כל הכבוד אשרי הדור שזוכה למנהיג אדמו"ר כזה מי שיש לו שכל בקדקדו ירוץ אחרי איש צדיק אמיתי כזה ובזכות זה ימשיך האדמו"ר להרבות כבוד שמים לרבבות אלפי ישראל עדי נזכה לילך לקבל פני משיחנו והאדמו"ר הצדיק הזה בראשינו אכיה"ר

למשה יקירי.
שכחת משנה מפורשת באבות: יִהְיוּ בְעֵינֶךָ כְּזַכָּאִין, כְּשֶׁקִּבְּלוּ עֲלֵיהֶם אֶת הַדִּין.
ועאכו"כ שידוע וברור כמה עבודת המידות צריכים בכדי לקבל את פס"ד כזה.

בענין השלום צריך לומר שהאדמו"ר הרבה שלום בעולם.

אך לענין השם התמוה הזה עם מספרים זה ממש תמוה וכנראה למוסדות כאלו אין אסטרטג נכון.

למשל קהילת תולדות אברהם יצחק שגם נענו לפנים משורת הדין ולא השתמשו עם השם של תולדות אהרן אבל עשו בשכל ופתחו שם חדש וזה לא הזיק להם כלום אדרבה זה הרבה כבודם אבל שם כזה עם מספרים זה תמוה מאוד.

רק אם נאמר שהם מקוים שבעתיד (עוד כמה שבועות) אף אחד כבר לא ילאה להגיד באבוב 45 וימשיכו להגיד ולכתוב כמו עד היום האדמור הרמ"ד מבאבוב א"כ הם כן יצאו בגדול..

הוכיח בגדול שהוא ראוי להיות ממשיך לשם "באבוב". סמל של שלום צדקות עדינות ומידות טובות. כה לחי!!!
נקוה שעכשיו הצד השני יוכיח גם את זה. כי עכשיו אין על מה לריב ולהשניא וכולי. כי נגמר הדין תורה. והכל על מקומו יבא בשלום.
הלואי שכך יהיה ואז נראה ששניהם ראויים לאותה איצטלא.

שלום שלום
איזה גדולים הי׳ לכם ??
רבי משה שטערנבוך פסק כן בתולדות אהרן
מי הרבנים האחרים ?

חסיד אמיתי
אתה לובוטשער חסיד ?
אתה כותב כמו כן

זה נקרא שלום?! לעשות כזה סמל שמבליע את המספרים 45?

אם יש להם אלפי חסידים א״כ יש לרבי בן ציון 5 אלפים מונומום
כיון שבהבחירות הי' 76 – 24

מלך שהשלום שלו!

עם אדמורים כאלה, אני לא מתבייש להיות חסיד!!!

משה, טעית תוצאות הבחירות היו 88-12…

למשה:
מתוך דבריך נשמע שבלובביץ אף פעם לא היית, ואת שמם ואת שיחם אינך מכיר.
אז בבקשה אל תעשה השוואות!

לסקרן:
בפסק נפסק לעשות 45 מאותו כתב ובאותו גודל, וזה מה שעשינו.
והיות ומעיקר הדין לא היינו צריכים לקיים את הפסק בכלל כמבואר בדברות קודש הנשמעים כאן, ועט"ר שליט"א ברוב צדקתו קיבל את הפסק לפנים משורת הדין, בוודאי שא"א לבוא בטענות !
ואם חושב חצרת באבוב לעשות טענות ומענות בעניינים כאילו, הרי שלום לא יצא מזה, ואז הפרו את התנאי שהתנה עט"ר שליט"א שקיום הפסק תלוי באם יהיה שלום.

לא
45 ו-48

אני מבחינתי סובר. אחרי שעסקתי בנושא בהלכה ובמציאות. ואני עוסק הרבה שנים בחושן משפט. הגם שמלכתחילה היה לי נטיה לצד השני. נוכחתי שהצדק עם הגרמ"ד מ"באבוב". ואע"פ שהוא בצדקותו החליט לקבל את הפסק דין. שלדעת כל חברי (חוץ ממי שקשור לבאבוב) וידוע ממאד הרבה רבנים.שזה פסק מוטה ולא ישר.בלשון נקיה. מ"מ היות ואני לא חתמתי לב"ד הזה. אני יכול לקרוא לו איך שאני רוצה. ולכן אני נוהג עפ"י תורתינו הקדושה. ואני קורא להגרמ"ד מבאבוב. "האדמו"ר מבאבוב. ללא שום שינו ותוספת והיכר. ואין שום היתר עפ"י התורה. לאדם שלא חתם. לגזול מאחר דבר שע"פ דין שייך לו. מי שמגיב בבקשה ענינית. ואבקש ממי שקשור לבאבוב בצורה זו או אחרת לא להגיב לדברי.תודה.

ר " ת של הרבי מ'רדכי ד'וד א'ונגר זה 45

@לבעלזער
דער בעלז ער רב זאהל מאריך ימים ושנים זיין
האט געשריבען דברי תנחמין
לכ״ק אדמו״ר מאב אב שליטא
ממלא מקום אביו ואחיו זצ״ל
ממילא פארשטייסט דו בעסער פין דיין רבין ????
אתמוה ?

אוי ביסטו א תמים
אתה חושב שבאמת בעלזער כתב את זה…
נדמה לי שמי שלומד "שנים רבות חושן משפט" וכל חבריו הם "הרבה מאוד רבנים" כלשונו, אינו עסוק בלכתוב תגובות באתרים למיניהם…

למשה !!!
האדמו"ר מבעלזא שליט"א אמר לאדמו"ר מ'נאראל שליט"א לפני שבועות (באותו שנה שנפטר מוהרנ"צ זצוקללה"ה ) שבעת שכתבתי המכתב תנחימון לא ידעתי שיש שני אדמורי"ם
וגם כשהאדמו"ר מבאבוב-45 בא לבקרו אז מיד אמר לו כשנכנס "שלום עליכם באבוב'ע רב"

גם שמע לד"ת. הגם שהוא לא חייב. גם הוכיח שהוא צדיק. גם תובע הדיינים לד"ת וכשיפסלו אותם הכל יפול. וגם שהצד השני לא יעשה שלום יהיה פטור מתוספת. ואז יוכל לתבוע בב"ד חדש ואמיתי. ולקבל מינימום 50%. כל הכבוד.

לי אישית כמו רוב בנ"י אין בעיה עם הרביסתעווע של אד"ש מבאבוב אבל מכאן ועד לקרוא לכאלה דברי השמצה וביזיון על בי"דצ ועוד מיני התממיות "צדקות" זה תמימות מופרזת כי הרבי מ… תקרא לו איך שאתה רוצה,רק לא "תמים" ממילא בוא לא נהיה תמימים ולחשוד ב"פוליטיקה" בטהרתו ל"תמימות" וצדקות

חזק וענק. פעם ראשונה שאני שומע אותו. האדם עוצמתי. וואווווווווווו.

אני חושב שלמען השלום ולא לילך אחר מקבלי שוחד וכדומה יקרא העולם לבאבוב השני באבוב 48 וזהו יהא כאין פשרה למען השלום שיהא חלק כחלק יקראו באבוב 45 ובאבוב 48
עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו,

לזיסל היקר.
בא נעמיד דברים על דיוקם בלא טיוחים
לא נעים אבל אני חושב שאם בנ"א מקבל היתר מהגר"מ שפרן אחרי פסק בית דין שחתמו על קבלת בוררות בו… אז הבדיחה הכי מצחיקה זה לקרוא לזה 'השמצות' על בית דין, הגע עצמך אחרי שניתן פסק לאחר 10 שנות דיונים וכו' וכו' קם הגרמ"מ שפרן ומסכים לתת היתר ללכת לערכאות לערער על מהימנות הדיינים ולטעון שקיבלו שוחד. אני מבין שקשה לאוזניים לשמוע שנעשה כזה דבר אך דוקא משום כך כשכבר כן מסכים לזאת הגרמ"מ שפרן הרי"ז אומר דרשני והגם שנשתדל מאד לא לקבוע בוודאות שקיבלו שוחד שזה מהחטאים הכבדים ביותר ומההשחתה הנוראית ביותר שאכן כל לב יהודי (בעצם כל לב אנושי) מזדעזע מזה. אך עכ"פ לכה"פ כל בר דעת מבין שאכן יש פה בעיה ענקית עם כל הפסק. עכ"פ לבא בהיתממות ולומר 'השמצות' על הבי"ד זה הבדיחה העצובה הכי מוצלחת.
אם נסכם את הפרשיה המביכה מאד הזו נאמר כך. האוזן אכן מסרבת להאמין שבנ"א עם זקן ארוך קיבל 'שוחד' פשוט ושאדמו"ר לאלפי חסידים נתן ידו למעשה גועלי זה אך מצד שני דוקא משום הסירחון של זה, אזי כשבאים גדולי הדיינים ונותנים ידם להאשמה זו ולא באיזה רמז וכדו' אלא חד וחלק – מתירים לפנות בתביעה על זה (מלבד עצם התמיהה על כל הפסק וצורת הפסיקה שזה עוד נושא) הרי זה לצערינו מאמת את הרגליים וידיים לדבר. אני חושב שזכות היא לדור שיש דיינים ורבנים שמוכנים לקחת ע"ע אחריות ולהתלכלך כשהם מזהים כזה סיפור מזעזע וע"י זה הם מחזירים במקצת את האימון של הציבור שלפעמים נפגע בבתי הדין. ויה"ר שיתקדש שם שמיים.

האדמור מבאבוב צדיק יסוד עולם מרבה בשלום ולא משנה המספר הוא האדמור מבאבוב האמיתי והמנהיג האמיתי הממשיך בשושלשלת באבוב

דרך אגב למה הם לא שינו לשם צאנז באבוב זה היה דופק ובגדול את הצד השני?

אגב,
ר' מנדל שפרן אמר שזה לא כמו שהוא מוריד את זה
ער מאכט דאס אסאך מער ווי ס'איז…!!!

אתה משקר. 1. כי הגמרא אומרת במילתא דעבידא לאיגלויי. לא משקרא אינשי.
2. כי שמעתי מתלמיד נאמן של הרב שפרן. שאמר ששמע את כל הדרשה. של הרמ"ד מבאבוב. ואמר שזה נפלא ביותר. לא פחות ממה שצריך. ולא יותר ממה שצריך. ואמר לכל אחד מה שצריך לשמוע. אגב נכון שזה לא כמו הרב שפרן. כי הוא הוסיף על מישהו שהוא גנב וגזלן. (אגב גם לפי הפסק של המשוחדים.)

להמגיב על הדברים שאמרתי אסביר א"ע אני לא בעלזער אבל יש לי קרובי משפחה בעלזרים ולכן לא קשה לי ולא צורם לי לשמוע מילים נגד ר(ע)בני אמע-ריקה כי התרגלתי לשמוע מהם בכל מיפגש משפחתי מה שאד"ש מבלז אמר והתריע כל השנים על חוסר יעולותם והתרעתם על הציבור דבר כשלעצמו יכולים לראות את זה היום עין בעין איך שהציבור הישראלי שונה מהציבור ארה"ב מהסיבה הנ"ל וממילא גם על השוחד יכולנו לקבל עמדת באבוב 45 שהיה כאן שוחד אבל עכ"ז לע"ע אפשר להרכין את הראש ולומר קיבלתי ואפשר להשיב מלחמה שערה ובצדק אבל לקרוא לזה כלומר השמצות אפילו כשהם צודקות תמימות וצדקות ודרכו של מהר"ש ד"ז אני לא מקבל

בקצרה כי אין לי זמן.
לא ידוע לי איך האדמו"ר מהר"ש היה מגיב כשהיו גוזלים ממנו לדעתו עשרות מליונים ע"י מתנגדי אביו וכדו'.
בכלל השתרשה איזה טעות כאילו צדיק ועריכער יו"ד אמור לתת שיגזלו אותו
איני חושב כך, רק הדבר היחיד הוא שצדיק נוהג כל דבר עפ"י התורה והמוסר וחושב שלא יתחלל שם ה' ותו לא.
אחתום בברכה עקב קוצר הזמן.

אף אחד לא חשב לשנייה שצדיק צריך לוותר על ממונו,אע"פ שראינו זה אצל מהר"ש כשרימו אותו בבניית שיכון קדושת ציון בבת ים,עכ"ז אינני בא להגיד שזה כוונתי רק לא להכפיש על בתי דין ולאיים על השני ולקרוא קריאת שלום,לא זה נקרא שלום ולא זה נקרא קבלת דין,אלא להשיב מלחמה שערה, אז נקרא לילד בשמו…זיסל…

זה נקרא שרצה שנדע שהיה(!) לו יכולת להשיב מלחמה שערה ולנצח, ובכל זאת בחר בדרך השלום…

עכשיו אני מבין שכנראה אתה קשור לבאבוב.
לעצם הדברים, על טעות זו אני מדבר ומעניין, מעולם לא ידעתי שסיפור שהיה לאדמו"ר מבאבוב זצ"ל בקרית באבוב היה וויתור מפני ה'שלום' – אתמהה, שלום עם מי? עם הקבלן שם? לא נעים לומר אבל דבריך יותר ממגוחכים וחבל על המילים.
נחזור לנכדו של האדמו"ר. איזה איום הוא השמיע? שמא כוונתיך על התביעת שוחד, שוב אתה נופל באותו בור ואני חוזר על השאלה העקרונית ונא לא לברוח ממנה, האם עפ"י התורה והמוסר מי שדיין גונב אותו בקבלת שוחד (לכה"פ יש לו כזה חשד) צריך לעצום את העיניים ולומר אני מוותר, יתר על כן וכי לא לכך נתן לנו הקב"ה ית' ויתעלה בתי דינים – לא לבירור הדין הזה? ובכלל אם נוהגים כפי הסדרים הנהוגים עפ"י דת תורה"ק זה איזה בדיעבד? חו"מ זה חלק של שועה"ר 'בדיעבד' וכי בגלל טפשים שעל כל תביעה בבי"ד יצעקו 'מחלוקת' אמור הערלעכר יו"ד להפסיד (אגב אזכיר בפ' השבועהמדובר על יעקב אבינו ע"ה שאומר ללבן אם תבוא איתי בתמימות מה טוב ואם לאו אחיך אני ברמאות כידוע מרש"י הק')
יתר על כן, בנ"א שמגיע לו כסף וכדו' עפ"י דין הרי"ז הדרך שהמעות נשלחו אליו משמיא ואם הוא מוותר ללא סיבה רצינית הרי"ז כמי שלא עושה ההשתדלות המתאימה וסומך כביכול על השי"ת. – זה לא סברת בטן שלי אלא חזו"א מפורש בחו"מ.
לדעתי כיון שנשתרש טעות בציבור בכל הנוגע לבירורי דינים של חו"מ הנקודה הנ"ל יסודית ואשמח לשמוע חוו"ד של קוראים עניניים וחכמים.
אולי הכוונה לאיום שאמר שהוא רוצה שלום, רבש"ע בנ"א יכול לתבוע והוא אומר שהוא מבקש סדר והשקטת המחלמה ואתה מדבר, על איום שהוא רוצה 'שלום' בכלל לא נעים לומר אבל אם אכן יש מי שיכול לעשות 'שלום' וצריך לאיים עליו שהוא יעשה שלום זה תעודת עניות בשבילו.
ביי ביי.

התגובה האחרונה, הוא מ-זיסל היקר
או שמישהו כתב כתגובה ל-זיסל היקר ???

נא לדייק!

איפה אפשר לראות את הסמל החדש של באבוב 45?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו