מקרעסטיער הקפואה לירושלים המושלגת

עשרות משפחות לא רק קפאו מהקור הירושלמי אלא גם נאלצו להתמודד אם בכיים של תינוקות רעבים | מלאכים של ממש בדמותם של נכדי הצדיק מקרעסיטער שלא נלאו גם בכפור ובשלג | סיפור שכתב JDN שמע וחווה בעצמו.

סערת השלגים והכפור הגדול שבא בעקבותיה, הביאה להצפה של פניות נוגעות ללב במשרדי 'רב להושיע' בירושלים.

ארגון 'רב להושיע', הפועל מירושלים על שם הצדיק רבי ישעי'לה מקרעסטיר זי"ע – מקיימת חלוקת מטרנה קבועה מדי חודש עבור המשפחות הנזקקות שזה עתה חבקו תינוק חדש, זאת בנוסף לתמיכה כלכלית במקרי חירום.

פעילותו המסורה בתחום, הפכה את הארגון למוקד בכל עניין הדורש פתרון אצל המשפחות הנזקקות. את הארגון מתפעלים נכדיו של הצדיק מקרעסטיר זי"ע השומרים על מסורת החסד ומכך חשיבותו הגדולה.

כעת, כתוצאה מהכפור הגדול הפוקד את ירושלים, הוצפו משרי הארגון בפניות רבות של משפחות נזקקות, אשר מצטופפות סביב לתנור חימום בודד ומקרטע. כאשר לחלק מהן, גם את התנור הבודד הזה אין בביתם.

בעוד כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם הקור בעיקר כשהוא יוצא מפתח ביתו, משרדי הארגון הוצפו בפניות רבות של משפחות נזקקות הנאבקות בקור הגדול בתוך הבית פנימה.

קשה לתאר את המצב הקשה של בני המשפחות הללו, אשר מסתובבים בבית עם מעילים ושמיכות, בנסיון להתגבר על הכפור. וכשהילד מתחיל לבכות כי קר לו, מה אפשר לענות לו? משפחות רבות שלא נערכו כראוי, מחוסר אמצעים, נתקעו בעיצומה של הסערה בלי מטרנה לתינוקות. תינוק רך, שרק זה עתה נולד, לא יכול להשאר רעב כי יש סופה…

בארגון 'רב להושיע' כבר התכוננו לכך מראש. מסורת החסד של הארגון, השואב את השראתו מרוחו הנדיבה של הצדיק מקרעסטיר זי"ע, – הממשיכים בעוז, במשך כל ימות השנה, שנה אחרי שנה, – המשיך גם בשיאו של החורף, בדאגתם לכל הנצרכים למשפחות העניות האלו שאין להם אפילו תנור להתחמם.

בנוסף, נערכה במיוחד בימים אלה, תוך כדי הסערה הגדולה, חלוקת מטרנה למשפחות הנזקקות, כדי לסייע גם לאלה שנתקעו בלי מטרנה כשהמכולת סגורה על בריח. את החום והשובע שהופצו בבתי הנזקקים, אי אפשר לתאר. כך מסורת החסד שהחלה בקרעסטיר לפני למעלה ממאה שנה ממשיכה להפיץ את אורה, עד ימינו אנו.

כתב JDN שיצר קשר עם מנהלי רב להושיע בכדי לאמת את הפרטים נאלץ אחר כבוד לקטוע את השיחה ולחכות על הקו, עקב אמא בוכיה שהגיעו לבקש מטרנה עבור בנה התינוק. אם לא היינו שומעים, לא היינו מאמינים…

0 Responses

  1. אני מכיר אישית את העסקנים של רב להושיע.
    יכול אני להעיד עליהם, שכל מה שמתפרסם על פעלם, לא מגיע לאפס קצהו ממעשה החסד שלהם.

    ויהי רצון שזכותו הגדול של ר' ישעי' ב"ר משה מקרעסטיער תגן בעדם ובעד כל כלל ישראל.

  2. פשוט מאוד, מטרנה מאוד חיוני לתינוקות, ועולה המון כסף,
    אגב הם מחלקים עוד דברים כבגדים ובקבוקים לתינוקות וכדו'

  3. מה ז"א "אין מספיק דברים מה לחלק?"
    מה אתה לא מבין פה??
    כמו שאתה מבין שיש חלוקה של מצרכי מזון, יש גם חלוקה של מצרך המזון הבסיסי של תינוקות.
    מה לדעתך תינוקות אוכלים? לחם עם קוטג', או אולי כרעיים עוף??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו