ריהוט ביזארי: מטוס הבואינג שהפך לספה

הייתם מאמינים שיש שולחנות, ספות ואפילו מיטות שהיו פעם מטוסים? חברת MotoArt האמריקאית פועלת כמעט 15 שנים במחזור חלקי מטוסים שיצאו משימוש והפיכתם לרהיטים בעיצוב יחודי • כך, הם הופכים מטוסי בואינג או דקוטה לשולחנות, ספות ואפילו מיטות

כשכלי-טיס יוצאים מכלל שימוש, חלקם מגיעים לבתי-קברות למטוסים ואחרים נמכרים לצבאות של מדינות זרות. אך חברת MotoArt האמריקאית מצאה שימוש קצת שונה לחלקי מטוסים ישנים: היא הופכת אותם לשולחנות, ספות ואפילו מיטות, החל משנת 2001.

"השותף שלי ואני נפגשנו בחברה שייצרה שלטים לפרסום פארקי בידור וספורט", מספר דייב הול, ממקימי החברה. "יום אחד הוא הציל מדחף של מטוס ממשאית גרוטאות והשאר היסטוריה. היום יש לנו 18 סוכנויות שמוכרות את המוצרים שלנו מסביב לעולם. אנחנו מפיצים את הפריטים שלנו ברחבי העולם דרך הים או האוויר. אם דרוש טיפול מיוחד אנחנו מתלווים אל המשלוח ומפקחים עליו".

קהל היעד של MotoArt הוא בעיקר תאגידים גדולים כמו מייקרוסופט, בואינג וחברות מובילות נוספות בעולם. "קל לנו יותר למצוא חלקים של מטוסים מסחריים ואכן רוב הסדרות שלנו מורכבות מעיצובים של בואינג 737 ו-747", מסביר הול. "הרבה יותר קשה למצוא חלקים ממטוסים ישנים יותר, כמו ה- B-25 מיטשל שהיה מפציץ אמריקאי דו-מנועי בו השתמשו במלחמת העולם השנייה, מטוסי דקוטה או המפציץ מחברת בואינג B-52". הגבלות בטחון הפנים לא מאפשרות מכירה של חלקי מטוסים צבאיים ומטוסים ישנים יותר כבר לא בנמצא.

לחברה יותר מ-130 סדרות של מהדורות מוגבלות. כשנשאל הול מה מבין הפריטים שיצר הוא האהוב עליו, קשה לו לענות. "הדבר שהכי נחרט בזכרוני הוא דווקא איך שאנחנו מוצאים את הפריטים והמאמץ שזה דורש", הוא מסביר. "יצא לנו למצוא מטוס פוקר גרמני, מתקופת מלחמת העולם הראשונה, שהיה חבוי במשך עשורים, זה היה מרגש מאוד. אני מקווה שבעתיד אוכל להמשיך להתעסק בעיצוב ולעשות דברים שאני נהנה מהם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו