כהכנה לקונוונשן הראשון באירופה : משלחת "דרשו" ביקרה במנצ'סטר ובגייטסהד

משלחת דרשו ביקרה בימים האחרונים בקהילות החרדיות באנגליה, לקראת שבת הקונוונשן הראשונה של "דרשו" באירופה, שתתקיים מצפון ללונדון • בביקור במנ'צסטר אמר למשלחת גאב"ד מנצ'סטר הגרמ"מ שניילבאג שליט"א, כי "זו זכות מיוחדת לעיר מנצ'סטר שיש בה את תכניות הלימוד המיוחדות של 'דרשו'" • בקבלת פנים שנערכה למשלחת בעיירה גייטסהד, נשא דברים המרא דאתרא, הגרש"פ זימרמן שליט"א, בהם עמד על חשיבות לימוד ההלכה לקראת סיום המחזור הראשון של 'הדף היומי בהלכה. "קיום ההלכה הוא נותן את הבסיס לבן-אדם בכל דבר ועניין. זה מה שמעמיד את הקומה השלמה והנכונה של האיש היהודי" • נשיא "דרשו" רבי דוד הופשטטר שליט"א, אמר באירוע כי "סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה, הוא הזדמנות מיוחדת להצטרף לכלל, בקבלה של כל יחיד ויחיד"

ביקור משלחת דרשו במנצ'סטר וגייטסהד (19)

בסוף השבוע האחרון הגיעה משלחת "דרשו" בראשות נשיא דרשו רבי דוד הופשטטר שליט"א, לביקור הכנה מיוחדת בקרב הקהילות החרדיות באנגליה, לקראת שבת הקונוונשן הראשונה של "דרשו" ביבשת אירופה, שתתקיים במלון מפואר מצפון ללונדון בשבת ר"ח ניסן, פרשת "ויקרא".

הביקור של המשלחת המיוחדת, שנערך ימים ספורים לאחר התפילה המרגשת על ציונו של הכהן הגדול מראדין, החל בעיר מנצ'סטר, שם התקיימה קבלת הפנים למשלחת בבית הכנסת "קהל מחזיקי הדת". במקום התאסף ציבור רב מלומדי ומשתתפי תכניות "דרשו" מקרב תושבי אנגליה, שניכרה על פניהם ההתרגשות לקראת המפגש הצפוי עם משלחת "דרשו", הארגון שכה ממלא את ימיהם בתכניות השונות של הגברת לימוד התורה, ובמיוחד – "הדף היומי בהלכה", התכנית המהפכנית שהכניסה את ההלכה לסדר היום של כל העולם היהודי. "הם התרגשו במיוחד לפגוש בדבר הזה שנקרא 'דרשו'", מספר אחד מחברי המשלחת לאנגליה. "כל השנה הם יושבים והוגים בתורה ומשתתפים בתכניות השונות של דרשו, והם שמחו שיש להם את ההזדמנות לפגוש באנשים שמאחורי המפעל הגדול הזה ששמו 'דרשו'".

המשלחת התקבלה בחמימות רבה בקרב מגידי השיעורים של "דרשו", תלמידי החכמים והאברכים תושבי מנצ'סטר, שרבים מהם יושבים ולומדים במהלך היום לפי תכניות הלימוד השונות של "דרשו". במהלך קבלת הפנים במנצ'סטר נשא דברים האחראי של דרשו בעיר הרב חיים שמחה ערהנטרוי הי"ו. שאמר בדבריו: "יש כאן חבורה שלמה של לומדים, שכמדומה שלא לכולם יצא להיפגש, ש'דרשו' מגדלת אותם בתורה, חלק בהלכה, חלק בש"ס, חלק ב'קניין הלכה' ועוד, וזו הזדמנות יוצאת מהכלל גם להיפגש כל בני החבורה ביחד, ועוד יותר מכך – עם ראשי החבורה". המתאספים קיבלו חיזוק גדול מהדברים הנרגשים.

ביקור משלחת דרשו במנצ'סטר וגייטסהד (39)

לאחר מכן נשא דברים נשיא דרשו רבי דוד הופשטטר שליט"א, שהדגיש בדבריו את היכולת של כל יחיד ויחיד להיות בחלק של הנעשה ונשמע ואדרבה כאשר הוא חלק מהכלל, והנה עתה כשאנו עומדים לפני סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה, הרי הדברים מקבלים משמעות מיוחדת, והזדמנות מיוחדת להצטרף לכלל, בקבלה של כל יחיד ויחיד, להיות בבחינת נעשה ונשמע.

משם פנתה המשלחת למעונו של המרא דאתרא, גאב"ד מנצ'סטר הגרמ"מ שניילבאג שליט"א, שקיבל במאור פנים מיוחד את המשלחת. נהרה עלתה על פניו כאשר שמע מהמשלחת את התכניות לקראת סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה וההכנות לקראת שבת הקונוונשן הראשונה של דרשו באגליה ובאירופה כולה. הגרמ"מ אמר למשלחת כי "זו זכות מיוחדת לעיר מנצ'סטר שיש בה את תכניות הלימוד המיוחדות של 'דרשו'".

ביקור משלחת דרשו במנצ'סטר וגייטסהד (25)

למחרת הביקור במנצ'סטר, פנתה המשלחת לעבר העיירה גייטסהד. עם הפציע השחר התפללו חברי המשלחת את תפילת שחרית בישיבה הגדולה גייטסהד, בראשות הגר"א גורביץ הראש ישיבה שליט"א. הייתה זו תפילה מרוממת באווירה ישיבתית, שהתאימה לאופי הביקור כולו.

לאחר מכן התקיימה קבלת פנים של הקהילה החרדית בגייטסהד לחברי משלחת "דרשו", בה השתתפו בין השאר כל לומדי ומשתתפי תכניות "דרשו" בגייטסהד. דברי פתיחה, ע"י הרב שלמה עדרי הי"ו מנהל סניף "דרשו" בגייטסהד.

המרא דאתרא דגייטסהד, הגאון ר' שרגא פייוויל זימרמן שליט"א, נשא דברים בחמימות רבה, בהם עמד על חשיבות לימוד ההלכה. "קיום ההלכה הוא נותן את הבסיס לבן-אדם בכל דבר ועניין", אמר הגרש"פ שליט"א. הגרש"פ סיפר בדבריו, כי פעם ישבו בירושלים זקני ירושלים של מעלה ודיברו ביניהם מה יעשו אם תהיה רעידת אדמה. אחד אמר: אני אחשוב על ייחוד ה', השני אמר: אני אחשוב בעת הזאת על קידוש ה', וכך הלאה והלאה דברים גבוהים ונשגבים. וכששאלו את הגאון רבי דוד בהר"ן זצ"ל, השיב: אני אברך "עושה מעשה בראשית"… אמר הגרש"פ שליט"א: "זו תמצית קיום ההלכה! 'בכל דרכיך דעהו'. בכל דבר לדעת את ההלכה. זה מה שמעמיד את הקומה השלמה והנכונה של האיש היהודי. כעת זו הזדמנות עצומה להיכנס לתחילת המחזור של הדף היומי בהלכה שמתחיל בחודש ניסן הבעל"ט".

כן נשא דברים במעמד הרב משה ברוך קטנקה, מגיד שיעור בגייטסהד בדף היומי בהלכה, שאמר בין דבריו כי "מ'דרשו' יוצאת ב"ה בשורה של חיזוק לימוד התורה לכל העולם".

לקראת שעות הצהרים הסתיים ביקור המשלחת, שהותיר רושם עז על הקהילות בהן ביקרה המשלחת, לקראת שבת הקונוונשן של דרשו.

חברי המשלחת ביקרו גם בצפון לונדון, במלון המפואר בו עתידה להתקיים שבת הקונוונשן בר"ח ניסן הבעל"ט, יחד עם ראשי "דרשו" באירופה, ובהם יו"ר דרשו באנגליה, הדיין הגאון רבי בנימין עקשטיין שליט"א ושאר חברי הנהלת דרשו באנגליה, זאת כדי לעקוב על ההכנות לקראת השבת, על מנת שהיא תהיה בעז"ה שבת מרוממת ומיוחדת ותותיר רושם עז על כל המשתתפים לחיזוק לימוד התורה והדף היומי בהלכה בכל יהדות אירופה.

לאור ההרשמה הנרחבת מכל רחבי אירופה, אף הוחלט בימים האחרונים כי בסמוך למלון יוקם אוהל ענק שיוכל לאכלס את כל המוני המשתתפים בשבת החיזוק המיוחדת, במהלך התפילות והשיעורים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו