ארה"ב: המתמודד לנשיאות נפגש עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק

הסנאטור הרפובליקני ראנד פול, המתמודד על תפקיד נשיאות ארצות הברית, נפגש עם ראשים ומנהיגים מהקהילה היהודית בניו יורק • בעבר התבטא נגד הסיוע שארצות הברית מעבירה לישראל • צילום: JDN

המתמודד לנשיאות ארהב  נפגש עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק (10)

המירוץ לנשיאות ארה"ב 2016: הסנאטור האמריקאי ראנד פול, אשר הכריז לאחרונה על התמודדותו לנשיאות ארה"ב, נפגש עם ראשי ומנהיגי הקהילות היהודיות בניו יורק.

פול המכהן כחבר הסנאט ותיק של ארצות הברית מטעם מדינת קנטקי, וחבר במפלגה הרפובליקנית ובתנועת מסיבת התה, התבטא בעבר נגד מתן סיוע של ארצות הברית למדינת ישראל.

התבטאותו שנאמרה במהלך ביקורו לפני כשנתיים בישראל עוררה סערה. את דבריו כי“יש להפחית את כספי הסיוע, גם לישראל” אמר בפגישה עם עיתונאים בה התייחס לנושא סיוע החוץ שמעניקה ארצות הברית למדינות שונות.

לאור הסערה שנגרמה כתוצאה מדבריו הסביר פול לאחר מכן ואמר כי “אמריקה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך לשלוח כל כך הרבה כסף למדינות אחרות, גם אם זה כולל בעלות ברית כמו ישראל”. הסנאטור הודה כי “יהיה קשה יותר להיות ידידים של ישראל, כשאין בידינו הכסף לעשות זאת”.

הוא הבהיר כי “אין ספק שאני נמצא בעמדת מיעוט בנושא, ולא סביר שבית הנבחרים אכן יפחית את הסיוע”. עם זאת, הוא הסביר גם כי המדינות הראשונות שצריכות לסבול מקיצוץ בסיוע, באם יבוצע בעתיד, הן מדינות “רחוקות” יותר מוושינגטון, דוגמת מצרים ופקיסטן. ארצות הברית מעבירה לישראל סיוע שנתי המוערך בכ-3 מיליארד דולר.

עם התקרבות מועד הבחירות בארה"ב, נראה כי פול מעדיף לשכוח את התבטאותו שנאמרה אז, בכדי לגייס את קולותיהם של היהודים הרבים ברחבי מדינות ארה"ב.

יצוין כי ככל שמועד הבחירות יתקרבו, נראה יותר מתמודדים המנסים להעביר את קולות היהודים אל מחנותיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו