מדוע עלה האדמו"ר מדושינסקיא עם קבוצת בחורים לציון אביו ביום ל"ג בעומר?

כ"ק מרן האדמו"ר מדושינסקיא עלה ביום ל"ג בעומר לציונו של אביו האדמו”ר הרה”ק מהרי”מ דושינסקיא זיע”א עם קבוצה מובחרת מבחורי החסידות בהיכל בימה”ד הגדול בירושלים • הסיפור המרתק שעומד מאחורי העליה החריגה לציון

האדמור מדושינסקיא עלה עם קבוצת בחורים לציון אביו ביום לג בעומר (4)

בחסידות דושינסקיא ידוע מה שהורה בשעתו האדמו”ר הרה”ק מהרי”מ דושינסקיא זיע”א לחסידיו, שלא לעלות לאתרא קדישא מירון ביום ל"ג בעומר, היות ובמקום שוררות פריצות ותערובת. המהרי"מ אף אמר כי הוא בטוח שהרשב"י לא נמצא באותו זמן במירון.

אולם בחלוף הזמן ונפתרה בעיית הפריצות והתערובת במעלה ההר ובתוך המערה ע"י אנשי מירון, אשר התקינו דרכי גישה נפרדים למהדרין וחילקו את כל שטח המערה כולל החצר לשני חלקים האחד לעזרת גברים והשני לעזרת נשים.

עד היום, לאור הוראתו של האדמו"ר המהרי"מ זיע"א ושל בנו ממשיך דרכו כ"ק מרן האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א, בחורי החסידות לא פוקדים את ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א באתרא קדישא מירון ביום ההילולא, וחזקה עליהם הוראתו של רבותיהם הקדושים.

השנה הגיעו אל מעונו של האדמו"ר קבוצה מבחורי החסידות הלומדים בישיבה גדולה ידועה בירושלים, וביקשו את רשותו לעלות לציון הקדוש במירון עם שאר תלמידי ישיבתם שעולים יחד בראשותו של ראש הישיבה. אולם הרבי אמר להם שלדעתו לא כדאי להפר את הוראת האדמו"ר המהרי"מ, ומוטב שלא ייסעו.

מששמעו את דברי האדמו"ר, היה ברור לקבוצת הבחורים כי לא ישתתפו יחד חבריהם בהילולת הרשב"י במירון, ותכננו להישאר בישיבתם ביום ל"ג בעומר.

להפתעתם של הבחורים, ביום ל"ג בעומר נקראו על ידי משמשי האדמו"ר, שהודיעו להם כי כ"פיצוי", יעלה האדמו"ר עם הקבוצה לציונו של אביו הקדוש – המהרי"מ זיע"א.

תָּשׁוּר וּמִּי יְשׁוּרֶךָ • מעמד ההדלקה בחצר הקודש דושינסקיא בירושלים >>

צפו: עלייתו של האדמו"ר לציון אביו יחד עם קבוצת הבחורים ביום ל"ג בעומר
צילום: שלומי טריכטר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו