גדולי ישראל שליט"א התרגשו מהיקף הפעילות למאות ילדי נופשוני קיץ תשע"ה ב"רפואה וחיים"

בימים אלו הסתיימו נופשוני הקיץ "לגעת בנשמה" ו"יחד בתקוה" למאות ילדים מיוחדים ומוגבלים • גדולי ישראל שליט"א התרגשו ונפעמו לראות את הפעילות רבת ההיקף במועדוניות הקיץ • אישי ציבור אורחים ובעלי עסקים הזילו דמעות והתפעלו מהמסירות של מאות מתנדבי ומתנדבות האגודה משך שבוע גדוש חוויה והנאה • פעילויות ואטרקציות לאורך הימים העמוסים בשמחה ובחוייה של אושר ותקווה • החלוקים הלבנים של המתנדבים ייהפכו ל'קיטלעך' בימים הנוראים...• סיור מרגש של הנהלת מכבי שירותי בריאות בראשות ראש מחוז המרכז הגב׳ חסיד בנופשוני 'רפואה וחיים' לילדים מיוחדים

הפעילות הנאדרת והנהדרת של רפואה וחיים אינה יוצאת לחופשה ולמנוחה, מפעלי נופשוני הקיץ הנערכים כנופש לנפש, הם פרויקט השיא מבחינת רפואה וחיים, בעת שמסגרות הילדים המיוחדים סגורים, וההורים מחפשים להתאוורר ולאגור כוחות יחד עם בני המשפחה. פועלים בקצב מזהיר ומהיר, מפעלי קייטנות הקיץ למאות ילדים מיוחדים, מוגבלים, ובעל תסמונות קשות.
הרגעים הקסומים של מאות הילדים המיוחדים שהשתתפו בנופשוני הקיץ הנפלאים של אגודת "רפואה וחיים" לא יישכחו מהם במהרה. האגודה יודעת היטב כי ימים אלו מאתגרים במיוחד ומלווים את הילדים המיוחדים למשך כל השנה, ומשכך משקיעה בהם משאבים ואנרגיות ללא הגבלה.
ביקרתי בקייטנות והשתוממתי למראה עיני, ראיתי מאות מתנדבים ומתנדבות מטפלים בהם באהבה וחיבה יתירה כמו בן משפחה, ועיני זולגות דמעות, עד כמה ידה של חסד מגעת, בדיוק כפי שנכתב בשלטי הכניסה המתנוססים בשערי הנופשון "לגעת בנשמה"!
הנה אני מסתובב באולם הגדול המקושט בססגוניות ורואה כי ישנם ילדים שצריכים להכין להם את המזון והתרופות באופנים שונים, כל ילד היא ילד מיוחד, עם תיק רפואי מורכב, חלקם אין ביכולתם לאכול רק עם משאבה או מזרק, חלקם מקבלים מנות של כדורים וזריקות, חלקם מחוברים למכשירים חשמליים שלא גומרים לצפצף ולהבהב, הכל עושים המתנדבות בהמון המון סבלנות, באהבה ובשמחה, ובמסירות נאמנה, משמחים את הילדים במגוון אטרקציות והפעלות מסביב לשעון.
ובשעות אלו, ההורים והמשפחה שרוים במנוחה ובשמחה, מנצלים את ההפוגה והרגיעה, ומתארגנים כראוי לפתיחת השנה החדשה, כשהם יודעים שבנם/בתם – אחיהם/אחותם נמצאים בידיים טובות ומיומנות, הגם שילדים אלו אינם יכולים לדבר, אולם הכרת פניהם הקורנות משמחה ואושר כשהם חוזרים הביתה, אומרות הכל….
כל זמן שהתמונה הזאת במחשבתי, עיני לחים מהתרגשות, יש מלאכי רחמים בצורת אנשים! מי כעמך ישראל! יהי חלקי עמכם.
איך אמר אחד האורחים ברגע של התרגשות, עז חפצי ללבוש את החלוקים הלבנים הללו כ'קיטל' בימים הנוראים!…
זכיתי לסייר במקום ולראות את המנכ״ל הדינאמי והבלתי נלאה הרב ברוך הימל הי״ו, ואתו עמו חברי ההנהלה, צוות גדול של אנשים העומדים בחזית במסירות נאמנה למען חולי ישראל, ובתוכם איש החסד והמעש אבי הילדים הר״ר נפתלי ויינברגר הי"ו שהילדים אינם מפסיקים לחבק אותו והוא מחזיר להם בחיוך ובלטיפה חמה ולבבית.
התוכניות במהלך הנופשון כללו הפעלות מרתקות ברמה גבוהה, מופעים ואטרקציות, אתגר והנאה, זה המקום להודות לצוות הרחב של נהגי האמבולנסים המסורים המגיעים לקחת את הילדים ומחזירים אותם לביתם בתום הנופשון רעננים מטופחים ומרוצים.
מטרת הנופשונים בימי בין הזמנים ובתקופות הנופש, אומר ברגע של הפוגה מנכ"ל האגודה הרב ברוך הימל, הם בימים אלו בהם לא מתקיימים לימודים במוסדות החניך המיוחד, אז קולטים אנו את הנשמות המיוחדות בזרועות פתוחות, מעשירים ומטפחים את הילדים במסגרת חוויתית – חברתית, בשעות אלו חווה הילד הכרה עם למידת מושגים חדשים, בעלי חיים, ריגושים שונים וכן הופעות מרתקות, ריקודי שמחה והפעלות מוטוריות המסתכמים לעלויות עתק של עשרות אלפי שקלים. המוטו המלווה את האגודה וצוות המתנדבות הוא להעניק לכל חניך מנה גדושה של הרגשה טובה, חמה ונעימה, בד בבד ניצבת המטרה להקל על ההורים בשעות הלחץ, כדי להתפנות לצורכי המשפחה הרחבה ולהתחיל שנת הלימודים הקרבה ובאה ברגל ימין.
לקייטנה זו צורפו ילדים במצבים קשים ומורכבים. ילדים אלו מטופלים במחלקת "טיפול נמרץ" המופעל ע"י הצוות הותיק של אחראיות המתנדבות רפואה וחיים שלא מוריד עין מהם, כשבמקום נוכח צוות רפואי אחראי שיכול וגם מוסמך להגיש עזרה ראשונה או לטפל במקרים רפואיים בכל עת שיידרש.
השנה הלכו צעד אחד קדימה, ובעקבות הביקוש הרב, הרחיבו את המסגרת גם למבוגרים בעלי פגיעה מוחית ואוטיסטים, ובמשך כמה ימים נערכו טיולים ומגוון אטרקציות וכן הועסקו בהפעלות אטרקטיביות המתאימות להם.

ביקורים מיוחדים נערכו השנה בנופשון, אורחים חשובים רמי מעלה כמו גופי רפואה וחברות גדולות במשק ונדיבים דגולים שרצו לראות מקרוב את הפעילות הנוגעת ללב ולנשמה.
כ"ק מרן האדמו"ר מנדבורנא שליט"א שהגיע לראשונה במיוחד כדי להביא את הערכתו להנהלת האגודה ולראות במו עיניו את מלאכי החסד של האגודה בפעולה, היה נרגש מאוד, האדמו"ר שליט"א ראה את היקף עבודת החסד הקדושה הנעשית ע"י רפואה וחיים ומאות המתנדבות המקדישות את ימי החופשה לגמול חסד ולטפח את החניכים המיוחדים.
האדמו"ר בירך בחום ובהתרגשות את החניכים המיוחדים ואת כל העוסקים והתומכים למפעל קדוש ונשגב זה. והאציל מברכותיו למנכ"ל האגודה הרב ברוך הימל, היו"ר הרב יצחק רוט, והרב נפתלי ויינברגר מנהל אגף החניך המיוחד וראשי האגודה שימשיכו במפעלי החסד והעשיה למען החולים והילדים המיוחדים.
שעה של התרגשות עצומה חוו חניכי הנופשון כאשר הגיע גאב"ד "זכרון מאיר" הגר"ח וואזנר שליט"א, את פניו קיבלו בכבוד רב ראשי האגודה. במהלך כל הביקור הממושך היה הגר"ח וואזנר שליט"א נרגש ביותר, התרגשות שהביעה הערכה והתרשמות מקרוב בפעילות הרצופה הנערכת למאות ילדים חולים ומוגבלים כפי ששמע רבות ונצורות מהורים לילדים מיוחדים שסיפרו לו על הסיוע והתמיכה העצומה אותה הם מקבלים מהאגודה כבר עשרות שנים במסירות של ממש, כאשר הפעם הוא זוכה לחוות זאת בהתרשמות אישית מקרוב.

הגר"ח וואזנר שליט"א ניגש מילד לילד, הניח את ידו על ראשם של הנשמות הטהורות, ובירכם ברכות חמות לבריאות לישועה ולרפואה, למראה עשרות רבות של ילדים המיוחדים כל אחד ואחת על מוגבלויותיו ומצוקותיו הקשים לא יכל הגאון האורח לכלוא את רגשותיו, ועיניו נצצו בדמעות של התרגשות והתפעלות.

הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א רב שכונת "אור החיים" התבטא רבות ונצורות בגודל הזכות לסייע ולקחת חלק במפעל אדיר זה, ובירך כי כל העוסקים והתומכים בעבודת החסד הקדושה הזו יזכו שלא יהיו בביתם כאלו בעיות ומקרים קשים ח"ו.

הרב הראשי הרה"ג דוד לאו שליט"א הקדיש זמן רב וחיזק את הילדים היקרים, כן נשא דברים חמים ובירך את ראשי ההנהלה והמתנדבות כשהוא מציין כי הנופשון הזה גורם לקידוש ה' גדול ולימוד זכות לעם ישראל כולו, ובפרט בימים אלו כאשר אנו מתכוננים ליום הדין הקרב ובא, הרי שכשנמצאים ומבקרים במקום כזה, יודעים כבר על מה צריך לבקש ולהתפלל בראש השנה…

הרב חנוך זייברט ראש עיריית ב"ב יחד עם סגנו הרה"ח מנדל אייזנברג המסייעים רבות ונצורות לאגודת רפואה וחיים משך השנה כולה, שהו ממושכות במקום, כשהם ניגשים מילד לילד, מתענינים ומעניקים להם מילות עידוד ותקווה, הרב זייברט הפליא את רפואה וחיים שהייתה החלוצה הראשונה בעריכת הקייטנות וקיום הנופשונים לילד המיוחד כאשר בנוסף פועלת משך כל השנה להביא שמחה ורווחה לאלו המשוועים למנוחה והרפיה ומתמודדים עם ילד מיוחד בביתם בנוסף לפעילויות האדירות המתפרסים על מכלול תחומים ואגפים.
כאן רואים ומבינים בעצם את גודל הערכה של כל גדולי וצדיקי ישראל מכל החוגים והעדות בארה״ק שמקדישים מזמנם ומגיעים לראות ולקחת חלק בפעילות הקודש הזו, מתוך שרוחשים כבוד רב והערכה עצומה לאגודת רפואה וחיים ולעומדים בראשה, כולם מברכים בברכות מאליפות את העוזרים והמסייעים, כותלי המשרד עמוסים ומעוטרים במאות מכתבים של הורים לילדים מיוחדים וחולים, כולם מביעים בשפתם תודה מעומק הלב ל״רפואה וחיים״ שהצילה אותם והעניקה להם יד תומכת ברגע הנכון והקריטי.
במסגרת שיתוף פעולה של מכבי שירותי בריאות עם ארגון 'רפואה וחיים' הפועל רבות למען חולים ובני משפחותיהם, השתתפה מכבי שירותי בריאות בפעילות קידום בריאות מיוחדת שנערכה ע"י ארגון 'רפואה וחיים' למען מאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים,
במסגרת הנופשונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, נהנים הילדים מחוויה בלתי נשכחת הכוללת מגוון פעילויות וימי כיף המותאמים במיוחד עבורם כאשר לכל ילד מוצמד מתנדב/ת המלווה אותו בכל שעות הפעילות.
מנכ"ל 'רפואה וחיים' הרב ברוך הימל, יו"ר רפואה וחיים הרב יצחק רוט, היועץ הרפואי הרב יצחק שטרן, ראש אגף החינוך המיוחד בארגון הרב נפתלי ויינברגר, אירחו את הנהלת מחוז המרכז יחד עם הנהלת מרחב בני ברק, שהגיעו במיוחד לעמוד מקרוב אחר הפעילות המיוחדת בנופשונים אלו. משתתפי הסיור הביעו את התרגשותם הרבה ממראה עיניהם כאשר מאות מתנדבים מלווים אישית את החניכים ומפעילים אותם במסירות עצומה וביחס מעורר השתאות.
ראש מחוז המרכז הגב' דבורה חסיד ציינה כי ״מרגש עד דמעות לראות את הפעילות המדהימה של מתנדבי 'רפואה וחיים' למען הילד המיוחד, אנו גאים ושמחים להיות שותפים ולקחת חלק פעיל בפעילויות הנופשונים לילדים מיוחדים אלו. מכבי שירותי בריאות משקיעה רבות על מנת לקדם אורח חיים בריא בקהילה ופעילות זו מצטרפת לפעילות מגוונת למען קידום הבריאות".
ביקור מרגש זה מתאסף לביקורם של גדולי הרבנים ואישי הציבור שנערכו בנופשונים אלו כולם ציינו את הקשר של מכבי לפעילות חשובה זו והחמלה של הארגון הפועל ללא ליאות להקל את סבלם של החולים ובני משפחותיהם.
זכיה עצומה היא להיות שותף עם מלאכי רחמים, וכעת לקראת ימים הרצון והרחמים מאחלת האגודה שתזכו יחד עם כל בית ישראל לשנת חיים ואושר, בריאות ונחת, ומכאן יוצאת הקריאה הנרגשת בשמם של אלו שאינם יכולים לדבר, אבל אנחנו נהיה להם לפה, אחים יקרים, תודה לכם, המשיכו להיות חלק ממשפחתנו, ושותפים בפעולותינו, ובכך תזכו להמתיק לנו את החיים עם ״רפואה וחיים״. שנה טובה בריאה ומתוקה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו