ציבור גדול פקד את ציונו של הרה"צ רבי יעקב עהרנרייך זצ"ל חתן הגה"ק בעל קול אריה זי"ע

השבוע (שני) כ"ח בסיון חל יומא דהילולא של הרב הצדיק רבי יעקב עהרנרייך זצ"ל מסאבראנץ, שנפטר בארה"ב בשנת תרס"ב, והובא לקבורה בחלקת "אהבת ישורון" בבית העלמין וושינגטון, סמוך ונראה בגבול בורו פארק.

רבי יעקב עהרנרייך זצ"ל היה בנו של הרה"צ רב חיים יהודה זצ"ל מסאבראנץ, מגזע הגה"ק בעל שפע טל זצ"ל, ומגדולי חסידי הרה"ק בעל "דברי חיים" מצאנז זי"ע.

רבי יעקב היה תלמיד מובהק של הגאון המפורסם רבי שלמה זציבור גדול פקד את ציונו של הרהצ רבי יעקב עהרנרייך זצל חתן הגהק בעל קול אריה זיע (1)למן אולמן זצ"ל גאב"ד מאקאווא, בעל מחבר ספר יריעות שלמה. כבר בשנות בחרותו נודע לתלמיד חכם גדול וירא שמים.
כשהגיע לפרקו נשא את בתו בכורתו של הגה"ק רבי אברהם יהודה הכהן שווארץ זצ"ל גאב"ד בערגסאז ומאד, בעל שו"ת קול אריה. רבינו הקדוש מצאנז זי"ע הציע לבעל קול אריה שיקח את רבי יעקב לחתן.

לאחר נישואיו היה סמוך על שולחנו של חותנו הגדול בבערגסאז, שם הוא ישב ולמד בהתמדה גדולה, וזכה לשני בנים שנועדו להיות גדולי ישראל, הגאונים הצדיקים המפורסמים בעולם התורה, רבי שלמה זלמן עהרנרייך זצ"ל הי"ד גאב"ד שאמלוי, בעל מחבר ספרי שו"ת לחם שלמה, אבן שלמה על הראב"ן ועוד, ורבי חיים צבי עהרענרייך זצ"ל גאב"ד מאד, בעל קצה המטה על המטה אפרים, שו"ת קב חיים ועוד.

מאוחר יותר התיישב בעיר סאבראנץ. בשנת תרמ"ב בגלל מסירה נאלץ לברוח לאמירקה, שם התגורר באיזור היהודי העתיק – איסט סייד, שם עמד בקשר הדוק עם הרב הכולל הגאון רבי יעקב יוסף זצל להעמיד את היהדות על תלה. וגם היה המייסד של הקהלה ההונגרית "אהבת ישורון" ושל בית הספר "בית יעקב" הראשון במקום.

רבי יעקב נפטר בשם טוב לפני 114 שנה ביום כ"ח סיון תרס"ב, על מצבתו נחרת: פ"נ הרבני היקר המופלג וירא ד' אוהב תורה ופועל צדק מו"ה יעקב ב"ר חיים יהודה עהרענרייך ז"ל נפטר בשם טוב בן נ"ז שנים ביום כ"ח לחודש סיון בשנת תרס"ב לפ"ק תנצב"ה.

ביום כ"ח סיון העבר, יום ההילולא, הוקם אהל גדול על ציונו להגנה מפאת השמש, ומאשמורת הבוקר עד הערב פקדו מאות יהודים מכל רחבי ניו יורק את הציון, בתוכם רבנים חשובים, תלמידי חכמים חסידים ואנשי מעשה, וכן מאות נכדים ובראשם הרבנים הגאונים לבית שאמלוי ובית מאד שליט"א, באמירת תהלים והדלקת נרות לעילוי נשמתו, והתפללו לישועות הכלל והפרט בהתעוררות רבה.ציבור גדול פקד את ציונו של הרהצ רבי יעקב עהרנרייך זצל חתן הגהק בעל קול אריה זיע (1) ציבור גדול פקד את ציונו של הרהצ רבי יעקב עהרנרייך זצל חתן הגהק בעל קול אריה זיע (2)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו