אשדוד • נעילת בין הזמנים והכנה לזמן אלול למאות תלמידי הישיבות "חזון עובדיה"

מאות בחורי ישיבות השתתפו בכנס נעילת ישיבות בין הזמנים "חזון עובדיה" שהחל לאחר תשעה באב והסתיים בער"ח אלול לקראת פתיחת זמן אלול בהיכלי הישיבות • הרב עמרם כנפו ממ"ק ראה"ע קצר תשבחות על היוזמה הברוכה

את היוזמה הברוכה שעליה מברכים אנשי החינוך בעיר וההורים, יזם וארגן הרב עמרם כנפו ממ"ק ראש העיר שהרחיב את המיקום גם ברובעי העיר הרחוקים על מנת שיזכו כמה שיותר הצורבים הצעירים לנצל את הימים הללו בשקידת התורה ולא לאבד את הזמן לריק בחוצות. ליוזמה הברוכה נלוו עו"ד הרב מאיר בן סימון חבר מועצת העיר, יו"ר הרשות הלאומית להתמכרויות שפעל רבות להצלחת הפרוייקט.

במשך כל החודש, זכו התלמידים לשיעורי תורה והלכה ולשיחות מוסר מפי רבנים וראשי ישיבות שהשמיעו שיעורי תורה למדניים, דברי אגדה ומוסר ומעלת לימוד התורה בימים אלו וכן דברי חיזוק והתעוררות כהכנה לקראת זמן אלול בהיכלי הישיבות הקדושות תוך כדי שהביאו ממשנתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל במעלתם של ימים אלו.

דברי פתיחה קצרים נשא הרב יוסף-חיים בן חיים הרכז הראשי של כל סניפי ישיבות בין הזמנים בעיר, בדבריו בירך את כל בחורי הישיבות אשר שקדו בימים אלו במסגרות ישיבות בין הזמנים בבתי המדרש הפזורים בעיר והודה בשם כל המשתתפים לממ"ק ראה"ע הרב עמרם כנפו ולכל המסייעים בארגון והצלחת רשת ישיבות בין הזמנים.

את שיעור הסיום האחרון של ימי בין הזמנים נשא מורינו הראש"ל הגר"י יוסף בבית הכנסת המרכזי "אוהל אברהם" בהשתתפות מאות בחורים שהגיעו אף מסניפים אחרים כדי להשתתף. בראשית דבריו, הביע את שמחתו והתפעלותו על היוזמה הברוכה של פעילות רשת ישיבות בין הזמנים "חזון עובדיה" שבני התורה הצורבים הצעירים בחרו להסתופף בחצרות בית ה' בימים אלו של ימי בין הזמנים ועל כך בירך בחביבות רבה את היוזם הרב עמרם כנפו ממ"ק ראה"ע וכן את ר' אברהם אמסלם חבר מועצת העיר שדאג לשיעור הנוכחי.

במשך כשעה מסר שיעור בדין "ספיקא דאורייתא לחומרא" הידוע בכל הש"ס והביא בדבריו דוגמאות נפקא מינה להלכה בענין.

בדבריו הזכיר את הדרך לקניני התורה שלהגיע ל"אוקמי גירסא צריך סייעתא דשמיא" וכדי לזכות לכך, צריך השתדלות של האדם לעמול ולשנן את מה שלומדים כדי לזכור את הלימוד וההלכות עד כדי שהדברים יהיו ברורים ומחודדים בפיו. עוד ציין את החשיבות של הלימוד בחברותא דווקא כמאמר המשנה "וקנה לך חבר" שהוא עיקר גדול ואין התורה נקנית אלא בחבורה כמו"כ הזכיר את מעלת וחשיבות לימוד המסור בכל יום כפי שציין אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל בישיבות ובכוללים בשעתו שלא יעבור בלי לימוד מוסר באופן קבוע.

למחרת התקיימה שיחת חיזוק מפי הרה"ג ר' מנחם שטיין שבדבריו הזכיר את הסכנות ופגעי הטכנולוגיה בדור האחרון שיש להתרחק מהם בכל דרך ורק כך אפשר להגיע להישגים גבוהים ולהיות בן תורה אמיתי.

לאחר תפילת מנחה ברוב עם במעמד הרבנים שליט"א, חולקו המילגות כאות עידוד וחיזוק ע"י הרכזים לתלמידים תוך כדי שבירכו להצלחתם לפתיחת זמן אלול בהיכלי הישיבות.

בסיום, תלמידי הישיבות והורים רבים הודו בחביבות ובהערכה רבה לרב עמרם כנפו ממ"ק ראה"ע על היוזמה הברוכה של פעילות רשת ישיבות בין הזמנים, שימים אלו נתנו להם עליה וחיזוק בתורה וידיעת ערך הזמן כהכנה לקראת חזרתם לישיבה.

DSCF7460 DSCF7461 DSCF7462 DSCF7463 DSCF7468 DSCF7470 DSCF7472 DSCF7476 DSCF7480 DSCF7486 DSCF7681 DSCF7685 DSCF7686 DSCF7688 DSCF7690 DSCF7692 DSCF7694 DSCF7696 DSCF7700 DSCF7703 DSCF7704

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו