עשרות אלפים השתתפו בהילולא ההיסטורית של רבי נחמן מברסלב צפו בתיעוד

אירוע חסר תקדים בהיקפו ובעוצמתו קיימו הלילה (מוצ"ש) חסידי ברסלב בראשות הגר"א ברלנד בו ציינו 207 שנים לפטירתו של רבי נחמן מברסלב בהשתתפות רבני ומשפיעי החסידות.

האירוע התקיים בסוכת הענק שהקימו החסידים לאורך רחוב החומה השלישית בפאתי מאה שערים. בו אף מחלקים כיבוד קל ושתייה להמוני עולי הרגל בדרך לכותל המערבי

הערב התחיל בסעודת מלווה מלכה כשהחסידים שרו במשך שעה ארוכה את הזמירות יחד עם הרב ברלנד שהלהיב את הקהל כהרגלו. לאחר מכאן שרו ורקדו קהל האלפים את שירי ברסלב הנהוגים בהילולת רבי נחמן  כמיטב מסורת ברסלב.

באירוע אף אירחו למשך כשעה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ שריגש את ההמונים וששר לבקשת  הגר"א את שיר הרגש "צמאה לך נפשי".

התרגשות המלווה בדמעות נראתה על פניו של הרב בעת השירים והוא אף נישקו על מצחו כשיצא משם. לאחר מכן הפתיע הזמר החסידי הנודע בערי וועבר הנחשב למקורבו של הרב שהגיע למקום בהתנדבות ושימח את הקהל במשך שעה ארוכה.

שיא הערב היה כשגר"א ברלנד לקח את המקרופון לידיו ושר במשך זמן רב את השיר "ויאתיו כל לעבדיך" ועוד שירים כשקהל האלפים רוקד יחד בהתלהבות שלא זכורה בהיסטוריה של ברסלב..

הרב גם מסר שיעור לציבור הרחב על גדולתו של רבי נחמן ועל מעלת השמחה והריקודים והמשיך את השמחה עד סמוך לשעה חמש לפנות בוקר.

משתתפי האירוע מכל הגוונים והסוגים ציינו בהתלהבות את המספר העצום של הקהל שהגיע בהמוניו ומילא את כל הרחובות שמסביב כשלא היה מקום להכיל אותם בתוך הסוכה הענקית.

מארגני האירוע מארגון כאייל תערוג סיכמו בסיפוק רב את ההצלחה המסחררת. ראש הארגון הרב ברק ברבר ציין לשבח את קהל ההמונים שהתגייסו בהמוניהם ונטלו חלק בהוצאות הרבות וביקש להזמין את הציבור לבוא לחגוג כל לילה בשמחת בית השואבה שתתקיים במקום ובפרט בהקפות שניות אז מתוכנן שוב אירוע בסדר גודל כזה.

העסקן בני מחלב שעמל רבות להצלחת העניין וכן השיג את את האישורים הנדרשים מהרשויות אומר בשיחה לכיכר כי אכן מדובר בהיסטוריה מרגשת לראות רחובות גדושים מקהל עצום ומגוון שבא לשמוח יחד כאיש אחד לכבוד רבי נחמן מברסלב

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו