מניין המתים באיטליה חצה את ה-1000; 84 מתים בספרד; מצב חירום בצרפת

2,651 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה באיטליה, 189 מתים ב-24 שעות. משרד הבריאות בספרד הודיע היום על זינוק במספר הקורבנות ל-84. בבריטניה מספר הקורבנות עומד כעת על 10 מתים ומספר הנדבקים עלה ל-590

מגפת הקורונה באיטליה ממשיכה להשתולל, ונראה שגם הצעדים הקיצוניים שבהם נקטה הממשלה לא עוצרים את התפשטות הנגיף: על פי נתונים חדשים שפורסמו הערב (חמישי), 2,651 בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה – קצב של חולה חדש בכל כחצי דקה. מספר המתים הכולל מהנגיף הגיע ל-1,016, כאשר 189 מהם הלכו לעולמם ב-24 השעות האחרונות.

משרד הבריאות בספרד הודיע היום על זינוק במספר הקורבנות מנגיף הקורונה, ומניינם הגיע ל-84, אחרי 34 מתים נוספים. מספר החולים במדינה עלה בעוד 828 נדבקים, וכעת הוא 2,968. בנוסף לכך, הפרלמנט האריך את השבתתו בכשבועים נוספים, אחרי שהשרה לשוויון איירין מונטרו אובחנה כחולה. בעקבות זאת, ראש הממשלה פדרו סנצ'ס יערוך את כל פגישותיו בשיחות וידאו, פרט לכאלו הדרושות את נוכחותם של שרים שיאשרו את הצעדים החדשים נגד התפשטות הנגיף.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון התראיין בכלי התקשורת המקומיים והורה על סגירת בתי ספר בבתי המדינה בצעד שנועד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. עוד הוסיף מקרון כי מדובר במשבר הבריאות הציבורי הגדול של העשור, ועודד חברות להחיל עבודה מהבית במידת האפשר.

בבריטניה, בה מספר הקורבנות עומד כעת על 10 מתים ומספר הנדבקים עלה ל-590, הודיעו על החמרת המדיניות על מנת להתמודד עם המחלה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כינס ישיבת חירום, בה הוחלט על נקיטת צעדים מרחיקי לכת על מנת לבלום את התפשטות הווירוס ברחבי בריטניה. בתוך כך, גם באירלנד הכריזו על השבתת הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטות.

בעוד הנגיף ממשיך להתפשט במדינות ברחבי העולם, ולגרום לשיבוש שגרת החיים של מיליארדי אנשים, דווקא נציבות הבריאות בסין – מקור התפרצות הנגיף – הודיעה היום כי שיא ההתפשטות נמצא מאחוריהם. במקביל, צונג ננאנשן, מי שגילה את נגיף סארס בעבר וכיום מייעץ למשטר הסיני בנושא קורונה, אמר כי הוא מצפה שההתפשטות העולמית תגיע לסיומה בחודש יוני. עוד ציין המומחה כי הידבקות מחדש בקרב חולים שהתאוששו מהנגיף – נמצאת בסיכוי נמוך.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחד מי יודע .אחד אני יודע אחד אלוקנו שבשמים ובארץ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו