הממשלה אישרה את התקנות המאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה

האישור בממשלה ניתן אחרי שבע שעות של התייעצויות ודיונים קדחתניים שבוצעו באמצעות שיחות וידאו מכמה נקודות. לפי ההחלטה, שאושרה פה אחד, ניתן יהיה להשתמש באמצעים שיוגבלו למשך 30 ימים בלבד ויצריכו אישור של ועדת כנסת

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) את התקנות שיאפשרו לשב"כ לעקוב אחר אזרחים כדי לסייע במאבק בהתפשטות נגיף קורונה. גורם בממשלה שהיה מעורב בדיונים מדגיש שלא מדובר בניטור עקבי של האזרחים, אלא בדרישה לאיסוף מידע שיאפשר להזהיר בצורה מהירה את מי ששהה בקרבת חולה. בכל מקרה הסמכות לא תעלה על תקופה של 30 יום מרגע שתאושר ההחלטה בוועדת המשנה לשירותים חשאיים של ועחו"ב.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בישיבת הממשלה התקיים דיון ארוך בנושא הסמכת השב"כ לסייע למאמץ הלאומי להתמודדות מול התפשטות נגיף הקורונה. הבקשה לסיוע של שב"כ הגיעה ממנכ"ל משרד הבריאות שסיפק חוות דעת מפורטת לחשיבות הצורך הזה ולפעילותו וכן חוות דעת משפטית לנוכח תמונת המצב של המגפה".

"ראש הממשלה לא הסתפק בנוסח המקורי של ההחלטה וביקש להטיל סייגים רבים מאוד כדי לצמצם את היקף המידע, את היקף הנחשפים לו ולהבטיח שלא יעשה במידע זה שום שימוש זולת למאבק במגפת הקורונה. ראש הממשלה ביקש להביא לעיונו נוסח שישקף את כל ההחמרות והסייגים שביקש להכניס. הובהר כי השב"כ לא יעסוק בנושא אכיפה של המבודדים ושל נהלי הבידוד", לשון ההודעה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר בעקבות ההחלטה כי, "‏אישרנו עכשיו בממשלה, אחרי 7 שעות של התייעצויות ודיוני עומק מקצועיים, ועם הרבה מאוד סייגים ומנגנוני הגנה מובנים מוסדית, את מנגנון המניעה האלקטרוני להתפשטות הקורונה. אני יכול להרגיע אתכם חד משמעית: אין ולא יהיה "אח גדול" במדינת ישראל, גם לא במסגרת אירוע קיצון כמו זה שאנחנו מנהלים".

‏"נבהיר את המובן מאליו: עדיין מדובר בצעד קיצוני, שמוצדק רק על רקע המציאות הקיצונית והמסוכנת שאנחנו מצויים בה, ונדרש על רקע אחריותנו להציל חיים של עשרות אלפי אזרחים. ווידאנו במנגנון, ונמשיך לוודא, שזה ייעשה רק לשם כך. בתקופה, במנגנונים, בעונשין, ובפיקוח הדוק ומובנה בתוך המנגנון", דברי סמוטריץ.

 

המדינה מתכוונת לעקוב באמצעות איכוני סלולר? היועמ"ש ובשב"כ מבהירים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו