אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השוטרים הגיעו לבית כנסת וטענו: אסור מעל 5 אנשים בחלל סגור

למרות שהקפידו על כל כללי הזהירות של משרד הבריאות: פקחי עיריית קריית גת ושוטרים הגיעו הבוקר לבית הכנסת סלונים בעיר קריית גת ואיימו כי אם יתקהלו מעל חמישה אנשים בחדר סגור, ייקנסו את גבאי בית הכנסת. "ההיתר עד 10 אנשים הוא בחלל פתוח", טענו

פקחי עיריית קריית גת ושוטרי משטרת ישראל הגיעו הבוקר לבית הכנסת 'נתיבות שלום' של חסידות סלונים ברחוב בית יוסף 45 בעיר קריית גת ואיימו כי אם יתקהלו מעל חמישה אנשים בחדר סגור, ייקנסו את גבאי בית הכנסת – כך לדברי עדי ראייה ששוחחו עם 'חדשות JDN'.

המתפללים הדגישו בשיחה עם 'חדשות JDN' כי הקפידו על כללי משרד הבריאות ופיצלו את המניינים למספר חדרים, שכבשכל חדר לא שהו מעל 10 אנשים, כשהם במרחק 2 מטר בין אדם לאדם.

אחד המתפללים סיפר כי "בסביבות השעה 9:00 בבוקר הגיעו 3 פקחים עירוניים ושוטרת והודיעו כי הם מפרים את ההוראות ואם יחזרו שוב והמצב יישאר כך, יינתנו קנסות. לאחר שאחד המתפללים ניסה להבין מה הבעיה, אמרו לו שההיתר עד 10 אנשים הוא בחלל פתוח, בחלל סגור מותר רק 5 אנשים".

דובר המשטרה למגזר החרדי שבתאי גרברצ'יק מסר במענה לפניית 'חדשות JDN' כי "ההוראות ברורות לחלוטין מי שחורג מהם שופך דמים". עוד הוסיף כי, "אני אומר באופן כללי כי כל אדם מחויב לשמור על ההוראות שהוציא משרד הבריאות בקפדנות". הוא סירב להגיב על המקרה הספציפי עליו ביקשנו את תגובתו.

נזכיר שעל פי הנחיות משרד הבריאות שאושרו הלילה בממשלה, מותר לצאת מהבית לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה או הלוויה וכן יציאה לתפילה של עד 10 אנשים תוך שמירה של מרחק של 2 מטרים אחד מהשני.

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח הבוקר כי משטרת ישראל קיבלה היום את הנחיות האכיפה החדשות, בהתאם לתקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה. על פי המסמך שפרסם העיתונאי רועי ינובסקי, לא תהיה אכיפה בבתי כנסת, שם תותר תפילה של עד 20 מתפללים, ולא עשרה.

 

צעד דרמטי בחסידות: 'טיש' ליל שבת בסלונים בוטל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טמבלים שאין לתאר! מותר לערוך תפילות! סתם עוד אירוע הסתה

זה אנטישניות גמורה, הם מקנאים כי הם לא יכולים לצאת מהבתים ולנו מותר להתפלל במנין. שבעז״ה יבוא משיח צדקנו ויגמרו המחלוקות והמחלות אמן.

חוצפה ועזות מצח, ההוקרה היא עד 10 אנשים בחלל סגור וזו סתם שנאה

מה מחפשת שוטרת בבית כנסת? בושה וחרפה למדינת ישראל.

למה לא ענה על מה ששאלו אותו

שבתאי גרברציק הבובה של המשטרה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו