צילום: פלאש 90

נתניהו הנחה: כל השבים לישראל מחו"ל יועברו לבידוד במלוניות​

ראש הממשלה הנחה את משרד הביטחון להעביר את כל הבאים לישראל מחו״ל לבידוד במלוניות. עוד קבע כי ככל שמשרד הביטחון יצליח לספק ערכות בדיקה, בהתאם לדרישות שהוגדרו ע״י משרד הבריאות, ישקל ביצוען של הבדיקות גם ביחס לכלל השבים מחו״ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד הביטחון להעביר את כל הבאים לישראל מחו״ל לבידוד במלוניות (או במתקנים אחרים שיוסבו לכך) תחת השגחה – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. עוד נמסר כי "מימוש ההחלטה – מיידית". נתניהו הנחה את משרד האוצר להקצות תקציב מיידי לעניין.

ב'חדשות 12' דווח ראש המל"ל מאיר בן שבת הודיע על ההנחיה החדשה וכתב כי, "באשר למדיניות הבדיקות ביחס לאוכלוסייה זו, קבע ראש הממשלה כי ככל שמשרד הביטחון יצליח לספק ערכות בדיקה בהתאם לדרישות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות יישקל ביצוען של בדיקות גם ביחס לאוכלוסייה זו".

ממשרד הביטחון נמסר "שר הביטחון, נפתלי בנט, הנחה את משרד הביטחון וצה"ל לקיים עבודת מטה מהירה במטרה להבין את המשמעויות של הנחיית רה"מ בעניין ישראלים השבים מחו"ל, ולהיערך ליישומה. נעדכן בהמשך".

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בעקבות החלטת נתניהו כי "לאור הנתונים שחלק מהנכנסים לחו”ל לא מקפידים ללכת לבידוד – החלטנו להעביר פיזית את הנכנסים לארץ, מנתב"ג ישירות למתקני בידוד שיופעלו בידי משרד הביטחון. זו הדרך הנכונה לעצור את ההידבקות האפשרית והרחבת הסכנה".

כזכור, בשבוע שעבר שר הביטחון, נפתלי בנט קיים מסיבת עיתונאים ובמהלכה הסביר כי כי הוא מתנגד לסגירת השערים בפני השבים ארצה אך הדגיש כי לתפיסתו "זה לא בסדר שיש חולים בבתים ולא במלוניות. אני מנסה לשכנע את מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימנטוב, בנושא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו