Yonatan Sindel/Flash90

דו"ח משרד הבריאות: "כ-1,100 מהחולים בירושלים בשכונות החרדיות"

דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: השכונות החרדיות של ירושלים, בדגש על אזור מאה שערים-סנהדריה, במקום השני בארץ ביחס החולים למספר בהתושבים. עוד בדו"ח: קצב הכפלה גבוה ביישוב רכסים • בפנים: נתוני התחלואה לפי שכונות בירושלים

על דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה נמשכת מגמת ההדבקה ביישובים החרדיים (מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, בני ברק, ירושלים והשכונות החרדיות בבית שמש). ליל הסדר עשוי להגדיל את מספר ההדבקות ביישובים הללו. נוסף על כך, חשוב לשים לב לקצב ההכפלה הגבוה ביישוב רכסים ולעלייה במספר ההדבקות בעיר צפת.

בדו"ח נוסף שכותרתו "עיקר התחלואה בקורונה בירושלים ממוקדת במספר שכונות צפופות בעיר" נכתב כי ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל (920 אלף איש) ובה גם המספר הגדול ביותר של חולי קורונה בארץ. כאשר בוחנים את מספר החולים לנפש נמצאת ירושלים במקום
"סביר" יחסית בטבלת הערים "הנגועות" ביותר.

"עם זאת", כותבים מחברי הדו"ח, "כאשר בוחנים את הפריסה של חולי הקורונה בשכונות של ירושלים מתבררת תמונה שונה לחלוטין. רובם המוחלט של החולים בקורונה מרוכז בשכונות החרדיות הצפופות בעיר, שבהן מתגוררים כ-230,000 תושבים. להערכתנו, כ-1,100 חולים מתוך 1,450 (נכון לאתמול, ח.ג.) נמצאים בשכונות החרדיות של ירושלים, לכן היחס האמיתי בין חולים לתושבים מזכיר את היחס בבני ברק (כ-47 חולים ל-10,000), דבר המציב את השכונות החרדיות של ירושלים (בדגש על אזור מאה שערים-סנהדריה) במקום השני בארץ ביחס
החולים למספר בהתושבים".

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים נכון לאתמול, בשכונת בית גן יש 90 חולי קורונה, בגבעת מרדכי 31, בגבעת שאול 50, בהר נוף 118, בנווה יעקב 45, ברמת שלמה 80, בשכונות החרדיות בכניסה לעיר 95, בשכונות החרדיות הצפוניות יש 416 חולים, ברמות 97 חולים..

בעקבות כך ממליצים מחברי הדו"ח כי "לאור הממצאים הללו, מומלץ לפעול לאכיפת הבידוד בשכונות החרדיות של ירושלים, כדי למנוע הדבקה בשאר שכונות העיר; להגדיל את היקף הבדיקות בשכונות הללו; ולפעול להוצאת האזרחים החולים מהן, כדי לקטוע את המשך ההדבקה".

עוד נכתב בנייר העמדה של מרכז המידע והידע שהוא גוף אמ"ני שהוקם בשיתוף גורמי רפואה, אקדמיה, מערכת הביטחון ומשרד הבריאות במטרה לספק מידע ותובנות לצורך המאבק בנגיף הקורונה, כי בימים האחרונים ניכרת מגמת שיפור ביישובים אשקלון, מגדל העמק ומודיעין, אשר בשבוע שעבר הפגינו שיעור הכפלה גבוה יחסית.

עוד מצוין כי מספר החולים במגזר הערבי נותר נמוך מאוד באופן יחסי, אך ייתכן שנתון זה מוטה בשל תת-דיווח ומיעוט בדיקות. חשוב מאוד לבחון אפשרות של התפתחות הדבקות באום אלפחם, ג'ת, דבוריה, טמרה, טייבה ונצרת ולבדוק את המתרחש בחברה הבדואית בנגב. על המצב ביהודה ושומרון נכתב כי נמשכת מגמת ההתפשטות, בעיקר במחוזות המקיפים את ירושלים, לצד ירידה במספר המבודדים (אשר סיימו את 14 הימים בבידוד). בעזה, לעומת זאת, מדווח על שישה חולים מאומתים סה"כ, לאחר ששישה החלימו.

יודגש, הנתונים בגרפים מעודכנים נכון לאתמול

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חברים
הערבים אוכלים בריא יותר

תאכלו שום
מי שום
תמצית שום
חליטת שום
שמן עץ התה 3 טיפות תגרגרו
מי מלח לגרגר לשטוף את הפה
לשתות הרבה
תה קנמון זנגול צפורן והל
וגם חלק מהדברים
ויטמין סי
ללעוס שרף לבונה

וכמה שיותר מגן ושומר וכל התופעות נעלמות תוך יממה

רק להתפלל לבורא עולם

חבל שאיש אינו קולט את התרמית!
אין כמעט הבדל במספרי החולים בין בתי האב החרדיים לאלו החילוניים, רק שהתחלואה בתוך המשפחה היא כמעט ודאית ולכן במשפחה חולה בעלת 10 נפשות יהיו 5 חולים ובמשפחה חולה בת 4 נפשות יהיו 2 חולים.
שיטת הפעולה חייבת להיות מתן היתר לנציג אחד למשפחה לצאת לצרכים חיוניים ולא משנה משפחה חרדית או חילונית, הסיכון יהיה באותה מידה.

כל חרדי שנדבק, מדביק את א'תו ועוד 10 ילדין, כי הם משפחות גדולות. כל חילוני מדביק את אשתו והכלב.
מה השאלה.
די כבר לגזענות. לפילוג. די! די!
אולי שיבדקו כמה חולי קורונה ג'נג'ים יש?? אולי שיבדקו כמה גברים כמה נשים? כמה שחורים כמה לבנים? כמה אתיופים כמה לא??
תתביישו!!
אחרי שהבאתם מאות חולים מחו"ל בטיסות, מצאתם אשם! עלילת דם 2020!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו