נתניהו החליט: ביום העצמאות הסגר כללי, סגר חלקי בין הערים ביום הזיכרון

ראש הממשלה החליט כי ביום רביעי הבא יוטל הסגר כללי, במתכונת דומה לפסח וביום שלישי לא תותר תנועה מחוץ לערים, למעט למקום העבודה ולקניות מותרות. עוד הוחלט: המשטרה תסגור ביום שלישי את צירי הגישה לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) דיון בראשותו בנושא מתכונת ימי הזיכרון והעצמאות בצל משבר הקורונה. בדיון השתתפו שר הביטחון נפתלי בנט, שר ביטחון הפנים גלעד ארדן, שר הבריאות יעקב ליצמן, שרת התרבות מירי רגב, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ומנכ״ל משרד הביטחון אודי אדם .

בהודעת לשכת ראש הממשלה נמסר כי "לאחר שנשמעה המלצת נציגי ארגוני ההנצחה, בדיון הוחלט, בכפוף לאישור הממשלה, כי השנה לנוכח סכנת ההדבקה, לא תתאפשר ביום הזיכרון הגעה לבתי העלמין ולאתרי ההנצחה. המשטרה תסגור את צירי הגישה אליהם. המשפחות השכולות נקראו לקיים בימים שנותרו עד יום הזיכרון, ביקורי התייחדות מצומצמים בבתי העלמין, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי".

"בנוסף", הודיעו בלשכת ראש הממשלה, "טקסי הזיכרון יתקיימו ללא קהל. כמו כן, יתקיימו טקסים סמליים בבתי העלמין הצבאיים בהשתתפות מספר קטן של חיילים ומפקדים ללא קהל, ואלה ישודרו לציבור במתכונת שיקבע משרד הביטחון". בתוך כך, "ביום העצמאות (יום רביעי הקרוב) יוטל הסגר כללי, במתכונת דומה לחג הפסח. הצעת ההחלטה תובא לאישור הממשלה בהקדם האפשרי". בהמשך פורסמה הבהרה כי לגבי יום הזיכרון, לא תותר תנועה מחוץ לערים, למעט למקום העבודה ולקניות מותרות.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר דיון בראשותו בנושא ההיערכות לחודש הרמדאן יחד עם ראשי רשויות מהמגזר הערבי. בישיבה השתתפו ראש מועצת דיר אל-אסד, ראש עיריית נצרת, ראש עיריית אום אל-פחם, ראש עיריית טייבה וראש עיריית רהט.

בדיון עלה הצורך במאמץ משותף למנוע את התפשטות נגיף הקורונה במגזר הערבי במהלך חודש הרמדאן, על מנת שלא יחול זינוק במספר הנדבקים. ראשי הרשויות הציגו את הפעולות שנעשו מצד מנהיגי הדת והמנהיגות המקומית לצמצום סכנות ההדבקה. בין השאר, ביטול התפילות במסגדים וקריאה לקיים את ארוחות שבירת הצום בחוג המשפחה הגרעינית בלבד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראשי הרשויות קראו לראש הממשלה להטיל הגבלות החל מהשעה 18:00 בערב ועד לשעה 3:00 לפנות בוקר למחרת כדי לצמצם את הסכנה להתקהלויות שיביאו להדבקות המוניות. כמו כן, העלו ראשי הרשויות בקשות לתמיכה בתושבים ולסיוע בצרכים הקריטיים בתקופת הרמדאן".

ראש הממשלה נתניהו שיבח את ראשי הרשויות על המנהיגות האחראית שהם מגלים בתקופה זו, וציין כי עמדתם בעניין ההגבלות תלקח בחשבון בהחלטה שתתקבל. כמו כן, הטיל רה"מ נתניהו על שר הפנים ועל ר' המל"ל לבחון את בקשות הסיוע שהוצגו. ראשי הרשויות שיבחו את הצעדים שננקטו עד כה על מנת למנוע את התפשטות הקורונה במגזר הערבי.

רה"מ נתניהו ציין כי רק בעבודה משותפת נצליח למנוע הדבקה המונית בחברה הערבית במהלך הרמדאן. עוד אמר רה"מ נתניהו כי אם קצב ההדבקה יישאר נמוך, כפי שהוא כעת, נוכל לשמור על מעמדה של ישראל בראש טבלת המדינות המצליחות להתמודד היטב עם נגיף הקורונה.

בדיון השתתפו גם שר הפנים, שר הבריאות, שר הבט"פ, ר' סגל רה"מ, ר' המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ר' אג"מ במשטרת ישראל, ר' אגף לוט"ר ועורף במל"ל, ראש אגף פנים במל"ל וגורמים נוספים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה מאוד כך זה נראה אמיתי

הסגר ביום העצמאות מי היה מאמין שמדינת ישראל תהיה נתונה בסגר ביום זה. יום הגאווה הלאומית של מדינת ישראל.
טוב,לפחות מדינת ישראל חסכה מילוני שקלים אם לא מיליארדים ביום הזה.
סתם נזרקים כל שנה על זיקוקי דינור וזמרים הזויים שבשביל שיר אחד או שניים גובי עשרות אלפי שקלים עבור קולם הע(ו)רב

טיימינג מעולה שכל גדולי הדור יזמו תפילה ועול מלכות שמים ערב עצמאות בשעה 20:00 יחד עם כל עם ישראל מהמרפסות כשכולם בסגר.
"האספו כולכם".

כל גדולי הדור לקרוא לעם ישראל כולם מכל המגזרים תפילה ועול מלכות שמים ערב עצמאות איש וביתו במרפסתו שנה 20:00 כווווווולם

סוף סוף התקבלה גזירת העצמות היבשות של יום העצמות הידוע לשימצה של העצמאים בע"מ, אלה שסברו אז לפני השואה שהעבודה משחררת או בגרמנית "די הארבעט מאכט פריי" . וכעת ביטלו להם את יום אידם. מי? הקורונה המבורכת.
שיהנו לאכול עצמות יבשות בבית במילא אין להם תחיית המתים.

יפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו