ריבלין ביחידה שמסייעת במאבק בקורונה: "הקומנדו הטכנולוגי שלנו"

נשיא המדינה ביקר ביחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין המסייעת במאבק בנגיף הקורונה. בין הפיתוחים שהוצגו לנשיא: מערכת ייחודית לתקשורת בין חדרי טיפול נמרץ, פס ייצור למגני פנים ומסכות וחליפות מגן ייחודיות לצוותים הרפואיים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (רביעי) ביחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין המסייעת במאבק בנגיף הקורונה. הנשיא לווה בסיורו על ידי מפקד מערך המ״מ, תת-אלוף א׳ ומפקד יחידת 81 אלוף-משנה ל׳. בביקורו קיבל הנשיא סקירה אודות פעילות היחידה וכלל מאמציה בסיוע במאבק בנגיף הקורונה עבור האוכלוסיה כולה.

במהלך החודשיים האחרונים עובדים כ-300 חיילי ומפקדי היחידה מסביב לשעון על מנת לייצר פתרונות טכנולוגיים במסגרת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה. בין הפיתוחים שהוצגו לנשיא: מערכת ייחודית לתקשורת בין חדרי טיפול נמרץ, פס ייצור למגני פנים ומסכות וחליפות מגן ייחודיות לצוותים הרפואיים.

בנוסף, היחידה הציגה לנשיא את פס הייצור המיוחד שהוקם, ובו יוצרו עד כה מאות מכונות הנשמה לחולי קורונה קשים המבוססות על מכשירי הנשמה ביתיים אשר נמסרו לבית החולים ״שיבא״. עוד נמסר לנשיא כי משרד הביטחון ובית החולים ״שיבא״ רשמו פטנט על הסבת המכונות.

"היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין היא אחד הנכסים האסטרטגיים של צה"ל ושל מדינת ישראל כולה," אמר הנשיא במפגשו עם החיילים והדגיש: "אתם הקומנדו הטכנולוגי שלנו. בזכותכם אנחנו נמצאים תמיד שני צעדים לפני אויבינו, אם לא יותר."

עוד הוסיף הנשיא: "אתם מוכיחים שהשילוב בין ידע רצון ומסירות הוא שילוב מנצח. סוד ההצלחה של היחידה הוא לא רק בחומר האנושי המבריק שלה, אלא בראש ובראשונה במחוייבות של האנשים שמרכיבים את היחידה הזו. החוצפה להעז, לדמיין את הבלתי אפשרי, ולהצליח בכל מחיר – זה מה שהופך את היחידה הזו לכל מה שהיא."

"ההתגייסות שלכם לסיוע בפיתוח טכנולוגי בזמן משבר הקורונה היא חלק מה-DNA של היחידה הנפלאה הזאת. אני יודע שאת העבודה המסורה, היומיומית שלכם, אתם לא תמיד יכולים לחלוק עם הקרובים ועם הסביבה," אמר הנשיא והודה לחיילים ולסגל המפקדים על עשייתם: "הפרויקט יוצא הדופן הזה, מאפשר לנו לקבל הצצה לעשייה המרתקת שלכם – וגם לומר תודה. תודה ענקית על לילות כימים למען בטחון המדינה, ובימים אלה גם למען הביטחון הבריאותי שלנו."

צילומים: דובר צה"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו