צילום: פלאש 90

בר סימן טוב: "אני חושב שלא צריך להתמודד עם הגל הזה באמצעות סגר"

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא: "העלייה האחרונה במספר הנדבקים הפתיעה אותי, ציפיתי שנהיה במשך תקופה ארוכה יותר עם רגיעה". על פרשת גרוטו: "פרופסור חזי לוי יעשה הליך בירור בעניין, לא ניתן להקל ראש בפגיעה באמון הציבור"

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב אומר הבוקר כי "העלייה האחרונה במספר הנדבקים הפתיעה אותי, ציפיתי שנהיה במשך תקופה ארוכה יותר עם רגיעה". לדבריו, "קיווינו שיש עונתיות בהתנהגות של הנגיף. יכול להיות שיש, אבל המשמעות של הפתיחה הייתה גדולה מדי. אם אנחנו רוצים להיות אופטימיים, אז אפשר לראות שקצב העלייה מתון יותר ממה שהיה קודם".

בר סימן טוב הוסיף בראיון ל'כרן רשת ב' כי "עדיין אפשר להיות יחסית אופטימיים ולשטח את העקומה גם בלי סגר. חשוב להקפיד על הכללים ובפרט לגבי המסכות. הייתה בעיה בשימור התודעה שקורונה לא הייתה אירוע שהיה וחלף. צריך לשכנע את הציבור כמה זה חשוב. אני חושב שהייתה עייפות גדולה אצל הציבור ואצל כולנו".

בראיון ל'ווינט' התייחס בר סימן טוב לאפשרות גל שני של הקורונה, אך טען כי יש להגיב אליו בצורה שונה. "אנחנו ודאי בסיכון להתפרצות מחודשת ואני חושב שלא צריך להתמודד עם הגל הזה באמצעות סגר, הוא יהיה שונה מהגל הקודם וצריך להתייחס אליו בצורה אחרת". לדבריו, "נוכל להתמודד עם זה בלי צעדים שנאלצנו לעשות בפעם הקודמת, אני סומך על הציבור הישראלי שיצליח לעשות את הצעדים הנדרשים, הם לא מאוד מסובכים".

"הדבר החשוב באמת הוא להקפיד על הכללים, ובמיוחד על המסכות. הן מאוד חשובות. אנחנו רואים דברים שפעם היו אנקדוטליים, והיום מדברים עליהם יותר. בניתוח שלי, הציבור רוצה לומר שלא יהיה גל שני כדי לומר שלא צריך סגר. אנחנו אומרים שאפשר למנוע גל שני בלי סגר. אפשר להכיר בנתונים, חובה להכיר במציאות – יש עלייה בנתונים והפעם צריך להתמודד איתה בצעדים יותר מתוחכמים".

בנוגע לפרשת גרוטו והאישור שניתן לטדי שגיא אמר בר סימן טוב: "פרופסור חזי לוי יעשה הליך בירור בעניין. לגרוטו זכויות רבות אך לא ניתן להקל ראש בפגיעה באמון הציבור. יש עובדות שעדיין אינן ברורות וערך אמון הציבור הוא קריטי. התוצאה של האירוע צריכה להיות חיזוק אמון הציבור".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בר סימן טוב: "אני חושב שלא צריך להתמודד עם הגל הזה באמצעות סגר"
רק באמצעות מה??
חיסונים עדיין לא זמינים??
תרופה עדיין אין??
הדבקה יש!!
אז איך ???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו