מנכ"ל משרד הבריאות: "הייתי מעביר חלק מהאחריות למשרד הביטחון"

פרופ' חזי לוי לא שולל את דרישת גנץ לקבלת סמכויות על משבר הקורונה: "משרד הבריאות הוא הרגולטור". על ההגבלות החדשות: "ההגבלות מאוזנות. אנחנו בודקים מדי יום כיצד ניתן לאזן בין הצעדים למניעת התקהלות ותחלואה לבין אי הכבדה על האוכלוסייה"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ל'כאן רשת ב' כי "הייתי מעביר חלק מהאחריות למשרד הביטחון, משרד הבריאות הוא הרגולטור". את הדברים אמר על רקע דרישתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ להעביר לידי משרדו את ניהול משבר הקורונה.

גנץ אמר אתמול כי "אנחנו נמצאים באירוע חירום מתמשך – ולצידו של הקבינט, ולצידו של משרד הבריאות כגוף הרגולטורי שמנהל את האירוע, יש בישראל רק גוף אחד שיודע לטפל במבצעים בסדר גודל שכזה – משרד הביטחון. אמרתי זאת כשפרצה מגיפת הקורונה, הדגשתי זאת היום בקבינט הקורונה אני חוזר על כך גם כעת".

הבוקר אמר גנץ בראיון ל'ווינט' כי "אני חושב שמדינת ישראל התמודדה בצורה טובה. היה ברור שכשנפתח את המשק שזה לא יהיה בלי מחירים בריאותיים. אני חושב שאנחנו צריכים לעקוב בצורה רצינית אחרי גלי ההדבקה ולעשות מה שאפשר כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".

הוא הוסיף: "המדיניות צריכה להמשיך להיקבע על ידי ראש הממשלה, קבינט הקורונה והמל"ל. הביצוע בשטח מול האוכלוסייה צריך להיות מובל על ידי מערכת הביטחון ופיקוד העורף. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה ושר הבריאות. אנחנו בוחנים את העניין הזה פעם נוספת ואני מקווה שנוכל בשנה וחצי הקרובות להתנהל בצורה מאוזנת".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בתגובה לדברי לוי כי "אני מברך את מנכ״ל משרד הבריאות על דבריו האמיצים. מחדל אי הקמת מערך חירום, פגע אנושות במטה לחמם של מיליון מובטלי-קורונה. יש לבצע זאת כבר היום. כבר בתחילת משבר הקורונה ביקשתי להעביר את האחריות הביצועית לידי משרד הביטחון על פי החלטת הממשלה בעניין פנדמיה. משרד הבריאות הוא רגולטור ואינו גוף ביצועי שיכול לנהל מצב חירום לאומי. מקור כל הסירבול, העיכובים והביורוקרטיה הוא אי הקמת מערך חירום לאומי".

"אנחנו לא מתנהגים בהתאם לאיום של הנגיף"

פרופ' חזי לוי הוסיף כי "ההגבלות מאוזנות. אנחנו בודקים מדי יום כיצד ניתן לאזן בין הצעדים למניעת התקהלות ותחלואה לבין אי הכבדה על האוכלוסייה. אני מקווה שהנגיף והמציאות לא תטפח על פנינו". לדבריו, "אנחנו לא מתנהגים בהתאם לאיום של הנגיף, אנחנו סבורים שהכל מאחורינו אבל מסתבר שלא. אנחנו כן רואים עלייה במספר החולים הקשים החדשים. אבל מצד שני הטיפול הטוב בחולים הקשים משתדל למנוע את הידרדרותם להנשמה".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בראיון ל-103FM כי "מה שקרה פה זה שאנחנו רואים את תחילתו של הגל השני שקשורה לעלייה בתחלואה בעיקר בקרב האוכלוסייה שאיננה בקבוצת הסיכון, כדאי לציין לכך שאחת הסיבות לכך שאנו רואים הרבה מקרים אצלנו, עובדה שגם אצלנו עושים הכי הרבה בדיקות בעולם, אז אנחנו בהחלט בודקים ומחפשים וגם מוצאים, וחלק מהמחיר של זה כמובן. הבעיה של הבדיקות היא לא סתם למדוד את המצב אלא כדי לעצור את שרשראות ההדבקה".

לדבריו, "אנחנו בעצם נמצאים בשלב שבו כמו שאמרנו צריך לשמור על האיזונים בין הבריאות לכלכלה, בשלב הראשון היה הרבה יותר לא ידוע והיה חשש גדול מאוד מפני מה שעלול להיות, אז ברור שהשיקול הבריאותי הוא זה שהכריע. עכשיו אנחנו במצב שצריך לעשות שינוי קצת במינונים ולהסתכל גם על נושא הכלכלה, ובסופו של דבר גם שר הבריאות הסכים לגמרי עם כל מה שהוצע".

"בכל מקרה חלק לא קטן מהבקשות שלנו התקבל, בהחלט יש לנו התקדמות בנושא הזה, ובסוף אני חושב שהתפקיד של הממשלה זה למצוא את האיזון הנכון בין הבריאות לכלכלה. אז אני חושב שאנחנו כמשרד הבריאות יכולים להציג את התמונה הבריאותית הדרישות הבריאותיות, אבל בסוף אני חושב שמותר וצריך שקבינט הקורונה יאזן את זה".

"אני חושב שכרגע נכון שגם השרים באופן לגיטימי מסתכלים על הצרכים של כל אחד מהם ועל התחומים שאותם הוא מייצג, אם זה שר החינוך הוא מסתכל על החינוך, השר להשכלה גבוהה מסתכלים על האונ' ושר הכלכלה מסתכל על הכלכלה, בסוף זה תהליך מורכב מאוד של איזונים ומינונים".

המשנה למנכ"ל הוסיף כי "יש שר בריאות שבהחלט אומר את הדברים בצורה נחרצת וברורה, ואנחנו אנשי המקצוע שנמצאים מסביב מעבירים את התמונה המלאה, בסוף הקבינט, אל תשכח שהשתנה המצב, אם בתחילת האירוע לא היה קבינט קורונה, עכשיו יש קבינט קורונה שכולל מגוון שרים בהסתכלות מאורגנת, ואני חושב שככה המדינה צריכה להתמודד".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני היתי מעביר את שר הביטחון לטיפול במשרד הבריאות…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו