Yossi Zeliger/Flash90

דו"ח אמ"ן: "בתוך כשבועיים מספר החולים החדשים היומי יגיע ל-1,000"

מדוח שפרסם מרכז המידע והידע הלאומי עולה כי גל התחלואה הנוכחי מאופיין בשלב זה במספר נמוך יותר של סך כל הנדבקים בנגיף. הדו"ח מזהיר שתוך כשבועיים עלול מספר החולים היומי לגדול באופן משמעותי ומספר המתים והחולים קשה יעלה בהתאם

הדו"ח הימי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מציין הבוקר (רביעי) כי קצב העלייה של מספר החולים החדשים היומי הינו "מתון יחסית לגל הראשון". לטענת מחברי הדו"ח, "לא מזוהה עלייה משמעותית במספר הכולל של חולים במצב קשה". אלא שמחברי הדו"ח מזהירים שבעתיד הקרוב עלולה ההנחה האופטימית הזאת להתהפך.

"להערכתנו", כותבים מחברי הדו"ח, "ללא נקיטת פעולות להאטת קצב התפשטות התחלואה, ועל בסיס ההנחות המחקריות (הלא מחמירות) המנויות בנספח, הרי שבתוך כשבועיים מספר החולים החדשים היומי יגיע לטווח ה-1,000 (כיום הממוצע השבועי כ-500), מספר החולים החדשים היומי במצב קשה יעלה למספר עשרות (כיום כ-5), ומספר המתים יעלה בהתאם. לצד זה, המספר המצטבר של החולים המאושפזים ואלו שבמצב קשה ילך ויגדל (שכן מהלך ההתאוששות אורך שבועות)".

על פי הדו"ח, "הגורם העיקרי לכך שמספר החולים החדשים במצב קשה אינו דומה לנתוני הגל הראשון קשור ככל הנראה לעובדה שאנו מצליחים להגן לעת עתה בצורה טובה מאשר בעבר על אוכלוסיות הסיכון, ובתוכם המבוגרים והקשישים. עם זאת, עליית ההדבקה המסתמנת בקרב אוכלוסיית המבוגרים צפויה להביא לעלייה גם בחולים החדשים במצב קשה, עלייה במונשמים ועלייה במקרי המוות".

הם מעריכים כי "מגפת הקורונה עתידה ללוות את שגרת חיינו בחודשים הקרובים, ככל הנראה עד שלהי החורף הקרוב, לפחות. משמעות הדבר היא שעלינו לאמץ שגרת חיים שתאפשר הכלה מתמדת של התפרצות המגפה והימנעות מהדבקה. זאת, הן לשמירה על בריאותנו, ובריאות הקרובים אלינו (בפרט על רקע העדויות החדשות להשלכות ארוכות הטווח גם בקרב חולים קלים), והן כדי לאפשר הכלת המגיפה ברמה ארצית".

בסיום הדו"ח של מרכז המידע והידע, גוף אמ"ני שהוקם בשיתוף גורמי רפואה, אקדמיה, מערכת הביטחון ומשרד הבריאות במטרה לספק מידע ותובנות לצורך המאבק בנגיף הקורונה, מוצגים ההמלצות "על מנת למנוע את הצורך בהחלטות משקיות קשות עד כדי בחינת חידוש החלת מדיניות הסגר בעוד שבועות ספורים".

לטענתם נדרש "המשך שיפור הסברה (מסיכות, ריחוק, היגיינה) והגברת האכיפה (קנסות מוגברים). דוגמא אישית (בכירי ציבור, הופעה בערוצי תקשורת), כמרכיב חיוני בהתמודדות הלאומית. שיפור דרמטי במערך הבדיקות וקטיעת שרשראות ההדבקה. המשך השמירה על מבוגרים – מרכיב קריטי לצמצום תחלואה קשה ותמותה מוגברות. חלת אזורים מוגבלים נוספים במוקדי תחלואה מרכזיים. שקילת מגבלות נוספות ארציות (כגון הגבלת התקהלות, עבודה מהבית, משמרות – "קפסולות", צמצום אכילה בחדרי אוכל במקומות עבודה) בדגש על מניעת הדבקה במקומות סגורים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו