עוד שיא בארה"ב: כ-57 אלף איש נדבקו ביממה – בנו של הנשיא נכנס לבידוד

חגיגות 4 ביולי בצל הקורונה: מספר המתים בארה"ב צפוי להגיע היום ליותר מ-130 אלף בני אדם. שבע מדינות בארצות הברית שברו הלילה את שיא הנדבקים ביממה. יועצת בכירה במטה הבחירות של הנשיא טראמפ נדבקה בנגיף, דונלד טראמפ ג'וניור ייכנס לבידוד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה נחתו אמש בדרום דקוטה, לקראת חגיגות יום העצמאות ה-244 לאומה האמריקנית. האירועים הללו מתקיימים בצל העלייה בתחלואה בקורונה, שאינה פוסקת וממשיכה לשבור שיאים: יותר מ-57 אלף בני אדם אובחנו בנגיף ביממה האחרונה, לפי ספירת אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שפורסמה מוקדם יותר.

בתוך כך, בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, ייכנס לבידוד לאחר שפעילה בכירה במטה הבחירות של אביו, אובחנה כחולה במחלת הקורונה. היא אובחנה כחולה במהלך ביקור בדרום דקוטה במהלכו תכננה להשתתף באירוע יום העצמאות של הנשיא בהר ראשמור. מהבית הלבן מסר כי בנו שנכנס לבידוד ויועצת הקמפיין שנדבקה לא נפגשו עם הנשיא ובאו בטיסה נפרדת לאירוע.

מנהל המכון הלאומי של ארצות הברית לאלרגיה ומחלות זיהומיות, הדוקטור אנתוני פאוצ'י הזהיר השבוע בסנאט שמספר הנדבקים היומי בקורונה בארצות הברית עלול לגדול ל-100 אלף ביממה, אם האזרחים לא ישמרו על המלצות של רשויות הבריאות. לדבריו, כמחצית מהחולים מקורם בפלורידה, טקסס, קליפורניה ואריזונה.

בכמה מדינות בארה"ב דווח על נתוני הידבקות גבוהים במיוחד, כאשר בשבע מהן נרשמו שיאים במספר המאובחנים החדשים ובהן אלבמה, אלסקה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה ואיידהו. לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, 57,683 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה. לפי הנתונים הללו מדובר בשיא נוסף במספר הנדבקים היומי, לאחר שאתמול דווח על כ-53,000 נשאים או חולים מאומתים. לפי ספירת האוניברסיטה, עד כה נדבקו בנגיף כמעט 2.8 מיליון איש בארה"ב, ומתו 129,405.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו