Miriam Alster/Flash90

מחאה מסכנת חיים: אלפים מפגינים בתל אביב בניגוד להנחיות הבריאות

על אף שהמשטרה אישרה רק כ-1,800 משתתפים, כעשרת אלפים מוחים התאספו בכיכר רבין בתל אביב כדי להשתתף בהפגנת המחאה על המצב הכלכלי הקשה. בהפגנה נעדר ריחוק בין המפגינים והמשטרה לא פועלת במקום לאכיפת ההנחיות

על אף שהמשטרה אישרה רק כ-1,800 משתתפים, כעשרת אלפים מוחים התאספו בכיכר רבין בתל אביב כדי להשתתף בהפגנת העובדים העצמאיים, במחאה על המצב הכלכלי הקשה, ובדרישה לקבל את הכספים שהובטחו. רוב המוחים עוטים מסיכות, אך בהפגנה נעדר ריחוק בין המפגינים, והמארגנים הפצירו בנוכחים במקום להקפיד ולשמור על מרחק. המשטרה לא פועלת במקום לאכיפת ההנחיות.

במשטרה פרסמו מוקדם יותר הודעה התומכת בזכות להפגין ומסרו כי "מאות שוטרים יהיו ערוכים, במספר מעגלי אבטחה, לקראת המחאה שתתקיים בכיכר רבין בת"א. המשימה שהוגדרה: אבטחת המשתתפים, שמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה. הערכות המשטרה נעשית על מנת לאפשר לכל מי שחפץ בכך להשתתף ולממש את זכות המחאה".

"לצד מימוש זכות המחאה, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה והכל תוך מיזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים. המשטרה ביחד עם מארגני המחאה קיימו מראש תיאום ציפיות והסדירו את תנאי המחאה כך שישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה על התנאים הנדרשים בדגש לאיום נגיף הקורונה".

"המשטרה תפעל על מנת לאפשר את קיום המחאה ובו בזמן תוודא עמידה בתקנות שעת החרום כך שלא תהיה פגיעה בבריאות הציבור ומניעת התפשטות נגיף הקורונה. אנו מודעים לרצון המוחים להשמיע את זעקתם ואת כאבם ועל כן, מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה, המשטרה קוראת למשתתפי המחאה להקפיד ולעמוד בתנאים כפי שסוכמו בדגש על שמירת ריחוק ועטיית נשמיות ולזכור שמדובר בהנחיות למען בריאות הציבור שעניינן דיני נפשות", לשון הודעת המשטרה.

בהפגנה, שמארגניה טוענים כי היא א-פוליטית, נואמים בעלי עסקים, עצמאיים, שכירים, מובטלים, סטודנטים ונפגעים אחרים שטרם קיבלו את הסיוע הדרוש מהממשלה. במקביל, התפתחה מתיחות בין מארגני המחאה שרוצים שאלפים יגיעו לכיכר לבין כוחות המשטרה שרוצים להכיל את האירוע אך גם למנוע סכנה בריאותית.

Miriam Alster/Flash90

המוחים נשאו שלטים בגנות הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, וקראו קריאות כגון ״מנותקים, נמאסתם״. הרחובות סביב הכיכר נחסמו לתנועה, בהם אבן גבירול משדרות שאול המלך עד ארלוזרוב, רחוב מלכי ישראל מבן גוריון ועד שדרות חן ושדרות בן גוריון משלמה המלך ועד אבן גבירול.

ההפגנה בתל אביב נערכה תחת הכותרת "הזרימו את הכסף עכשיו". כאות הזדהות, יותר מאלף עסקים ייסגרו בכל רחבי הארץ. כמו כן, פוליטיקאים לא יישאו נאומים, מפני שהמחאה הינה "כלכלית א-פוליטית". לדברי המארגנים, "ההפגנה באה לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית". עם זאת, במהלך ההפגנה פיזרו שטרות ועליהם פניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף קראו להתפטרותו.

יו"ר העבודה ושר הכלכלה ח"כ עמיר פרץ הביע תמיכה בהפגנה ואמר כי "‏המפגינים צודקים, בלי בערך ובלי אבל. הכסף צריך להיות בחשבון. אני נלחם בממשלה כדי שזה יקרה. תקציב דו שנתי שכולל הרחבה סוציאלית משמעותית, מנועי צמיחה ותמיכה ללא פשרות בעסקים הקטנים הוא הדבר הנכון עבור אזרחי ישראל. זה הזמן לשים מאבקים פוליטיים בצד ולפעול יחד למען כל אדם וכך נעשה".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד על ההפגנה בכיכר רבין: "ממשלה של מנותקים, תביטו אל הכיכר, אל הגשרים, אל הצמתים. העם אומר את דברו, נכשלתם. לציבור מגיעה ממשלה שתעבוד עבורו. מנותקים נמאסתם". עוד הוסיף: "הדבר הכי מנותק בעולם: חברים בקואליציה האטומה הזו שמודיעים שהם תומכים בהפגנה".

יו"ר תל"ם ח"כ משה (בוגי) יעלון: "זעקת ההמון מהככר, מהצמתים ומהגשרים הערב, היא גם זעקתם של רבבות שנשארו בבתים, אלה שאפסו כוחותיהם למחות, שהדאגה לעתידם ועתיד ילדיהם מדירה את שנתם. ממשלה מנופחת של מנותקים אחראית לקריסה הזו, אחראית למקררים הריקים, לחשבונות הבנק המתרוקנים ולמצוקה הבלתי נסבלת. מנותקים נמאסתם".

בניסיון למנוע הפגנת ענק במוצ"ש – נתניהו וכ"ץ נפגשו עם נציגי העצמאים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוצפה אם כזה דבר היה קורה אצל החרדים השם ישמור ואצל החילונים כלום

מעניין מה היה קורה עם היתה הלויה של איזה שומר תורה ומצוות עם המשטרה היתה מאשרת

הפגנה א-פוליטית חחחחחחחחחחחח

זו מחאה יפה. הומנית. לא חלילה זה עשוי מהקהל הנכון. בעיר הנכונה. אין כאן שום קורונה. את זה נאכוף אתם כבר יודעים איפה…..

המשטרה אישרה 1800????
איך בדיוק????
מה חילונים מותר יותר מ19 איש בהתקהלות????
וכמה שוטרים יש במקום????

בואו לירושלים לראות איזה סגר עשו לנו בשכונה כמה משטרות וכמה הרמטי סגרו אותנו …… יותר גרוע מהערבים…..

מה צריך עוד סיבה ועוד ראייה איך שהאובים אותנו (בלשון המעטה) חבל!!!!

מה אפשר לצפות מהמדינה הדמוקרטית שלנו?

השבת הלכתי לבית כנסת עם מסכה לבד ברחוב ביום שבת למרות איך שאני נראה חיכתה לי ניידת לראות דאני עם מסכה (אני לבד ברחוב) שאלתי האם שם חולק דוחות!?

הם צודקים!
ממשלה מנותקת!
אולי יש להם 'מזל" שהם לא חרדים…
אבל בוודאי אשרינו שאנחנו כן חרדים וכדאי לסבול עבור זה!!!

כנראה לקורנה יש כיפה ציצית ושטריימל ….
אז אצל החילונים אין בעייה

סוף סוף אולי נראה כסף בחשבון.. שיעבדו המפגינים בשבילי…


למרות שהמחאה צודקת

ממש יש יותר אנטישמיות בארץ מאשר בחול

בושה !!!

קורונה לא שייך בציבור החילוני ואתם צריכים להשלים אם זה

כי אבן מקיר תזעקקקקקק
גועל נפשששש

רוצה לדעת אם יש לך קורונה
התסמינים הכי מובהקים זה כיפה פיאות וזקן אם יש לך נראה שיש לך קורונה….

אין לכם בושה אנשים שם בכו על מר גורלם אין להם כסף להאכיל את הילדים והם מוחים וזו הכותרת שלכם?!
תתביישו

צדיק מלאכתו נעשית על ידי אחר ,אזזכינו שלא הינו צריכים לבטל תורה בשביל הפגנות ,הכסף יגיע גם כך,
וחוץ מזה קורונה או לא ,זב בדיוק ימות המשיח ,יראי חטא ימאסו ,כשיבוא המשיח אנחנו נהיה הראשונים לקבל אותו והכל יהיה שווה!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו