צילום: אלעד מלכה

גנץ: "ייתכן שנצטרך לחזור לסגר חלקי או מלא – להעביר סמכויות לביטחון"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בסבב ראיונות מדגיש כי בכוונתו להתעקש על העברת סמכויות למשרדו: "אנחנו המערכת הכי גדולה במדינה שיודעת לנהל את המערכות הכי מורכבות במדינה". עוד הוסיף: "יש לנו ויכוחים והסכמות ואנחנו יודעים לגבש החלטות"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר הערב בראיון ל'חדשות 12' כי "אני חושב שצריך לתת למשרד הביטחון את היכולת האופרטיבית להוביל את המערכה בעשייה בשטח כי זו היכולת שלנו לעזור לאזרחים", אומר גנץ. "מה עשינו שלשום בבית שמש? מה אנחנו עושים היום בקריית מלאכי? מה עשו לפני הצהריים בטלז סטון?".

"זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב – יותר טוב מכל גוף אחר", הדגיש גנץ בסבב ראיונות לכלי התקשורת שישודרו במלואם בהמשך הערב, "אנחנו המערכת הכי גדולה במדינה שיודעת לנהל את המערכות הכי מורכבות במדינה. חבל לפספס את העניין הזה, אני אמשיך להטיף לזה עד שזה יקרה".

בראיון ל'כאן חדשות' הוסיף גנץ כי "אני רוצה שהציבור ידע כי ייתכן שנצטרך לחזור לסגר חלקי או מלא, ונגביר את המגבלות שאנחנו מטילים. אבל כל דבר כזה צריך לעשות בשום שכל ולאחר הערכת מצב טובה ככל שרק ניתן. את זה עושים בתוך הדיונים. יש לנו ויכוחים והסכמות ואנחנו יודעים לגבש החלטות".

"משבר הקורונה הוא משמעותי, והוא לא הולך לשום מקום. אני חוזר ומשמיע את דעתי – אין ספק שמשרד הבריאות, כמי שאחראי על המצב הרפואי במדינה, יחד עם בתי החולים והרשויות הרפואיות, צריכים להמשיך להיות בפרונט הרפואי. בצד זה אנחנו מציעים לשים את מערכת הביטחון עם כל הכישורים שלה", דברי ראש הממשלה החליפי.

גורם בכיר בליכוד תקף אמש את התנהלותו של גנץ בדיונים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי מעכת הבריאות אתמול ואמר כי "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים. גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך".

לדברי הבכיר בליכוד, "נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן אשר משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים. גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל. כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

בכיר בכחול לבן הגיב לדברים ואמר כי "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה״ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

בכיר בליכוד נגד גנץ: "מוביל לסגר מלא"; בכיר בכחול לבן: "רה"מ בורח מאחריות"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו