Yossi Zeliger/Flash90

גננת בפ"ת הזהירה לפני שנפטרה: "משפחות הפרו בידוד ושלחו ילדים לגן"

שלווה זלפריינד ז"ל, גננת בגן ילדים בפתח תקווה שנדבקה בקורונה הלכה אתמול לעולמה. שבועיים לפני מותה היא התריעה על ההתנהלות בגן ועל כך שמשפחות מפרות בידוד: "אשר יגורתי - בא. לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד בגן מתוך הרגשת ה'סמוך' הישראלי"

שלוה זלפריינד (64), גננת מוערכת מגן עירוני בפתח תקווה, נפטרה אתמול (שישי) מקורונה. רק לפני שבועיים היא הזהירה בקבוצת הוואטסאפ של הגן כי משפחות הפרו בידוד ושלחו את ילדיהם לגן בכל זאת. זלפריינד אובחנה כחולת קורונה לפני כשלושה שבועות, ובעקבות מחלתה אושפזה. בהודעה ששלחה בקבוצה שבוע לאחר שחלתה, כתבה כי הודיעו לה שהיא ככל הנראה נדבקה בגן.

"אני קיבלתי כמה טלפונים בימים האחרונים מגורמים מוסמכים שכנראה ונדבקתי בגן", כתבה הגננת ז"ל, "ודאי ראית שכתבתי בעבר כי אני מבקשת לקחת אחריות, מאחר שאני בקבוצת סיכון. והנה – אשר יגורתי… בא! ידוע בוודאות לרשויות על משפחות שהפרו בידוד או שלא מילאו אחר הנחיית העירייה לא לשלוח ילדים שיש בביתם בן משפחה בבידוד. על אנשים כמוני, באה להגן ההנחיה…"

"לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד בגן מתוך הרגשת ה'סמוך' הישראלי, תוך פגיעה אנושה בערך חשוב של ערבות הדדית ו'לא תעמוד על דם רעך'. לי זה כבר לא משנה ממי נדבקתי ומי הפר בידוד. היו לי ניסים גלויים וזה שאני כותבת לך כרגע זה בכלל לא מובן מאליו. אבל אני פשוט מתחננת ומבקשת עבור הסבים והסבתות, השכנים והדודים המבוגרים שמקיפים אותנו ולא מגיע להם למות! גם אם יש להם מחלות רקע כאלה ואחרות".

"אני חלילה לא מאשימה אף אחד! שלא יובן כך מדבריי. יד ה' סובבה את הנסיבות והיא זו אשר הוציאה אותי מהמצב הקשה בו הייתי… נכון… בידוד לילד קטן היא חוויה לא נעימה, אבל היא עוברת תוך מקסימום שבועיים. אפשר למצוא המון סיבות ותירוצים למה אנחנו לא חייבים לשמור בידוד. ואפשר רגע אחד להיות שותפים להצלת חיים אמיתית. לחנך את ילדינו לערבות הדדית, לכבוד האחר ולשמירה על החיים. אובדן של אדם קרוב, או הידיעה כי מישהו חלה בגללך, קשה פי כמה וכמה מבידוד של שבועיים…"

"ייתכן שהדברים קשים לקריאה. אבל נכתבים בדם ליבי ובתפילה שאזכה בקרוב לצאת ממסע הייסורים שקיבלתי באהבה מאיתו ית' מאחלת בריאות איתנה לכולם ורק בשורות טובות. אני ב"ה מתאוששת והשלב הקשה ביותר של המחלה, כבר מאחוריי. ואם יהיה מישהו אחד שיקרא את הדברים ויבין את ההשלכות של חובת הבידוד. והיה זה שכרי. אוהבת באמת כל אחד ואחת מכם חיבוק גדול לילדים". היא חתמה את הודעתה בשמה לתפילה, אך למרבה הצער נפטרה.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ספד לזלפריינד ז"ל: "בצער רב אני מודיע על פטירתה של גננת בגן ילדים עירוני, הגברת שלווה זלפריינד מגני הדר בפתח תקווה שנפטרה עקב מחלת הקורונה. שלווה הייתה גננת מדהימה וחינכה ילדים רבים בעיר. יהי זכרה ברוך". גרינברג אף שיתף את הפוסט של הגננת והדגיש: "תקראו, תשתפו ותבינו כמה חשוב להקפיד ולשמור על ההנחיות. את שלווה זה כבר לא יציל אבל את האחרים כן".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נורא
איזה אכזריות מאמא—–
שאלה? היו מחלות רקע?

מזעזע!
אך כאן המקום גם להדגיש שעל כל המבוגרים ובעלי הסיכון להימנע מלעבוד כעת בסוג עבודות שכאלה.
ונשמרתם מאד לנפשותיכם!

כואב הלב

מזעזע
שאנשים יתעוררו כבר!!! די לשאננות!!!
לשמור על הכללים!!!
והחי יתן אל לבו

יהי זכרה ברוך.
לא מזלזלת בדברים אבל משהו "צד" את עיניי: "אני ב"ה מתאוששת והשלב הקשה ביותר של המחלה כבר מאחוריי". אם כן ממה נפטרה? ואולי יש נכון בידיעות שהמדינה רוצה להכניס את כולנו לפאניקה? אני מכירה מישהי מבוגרת עם מחלות רקע שקיבלה את הנגיף ושוכבת כבר כמעט חודש במצב קשה בבית ולא מוכנה להתפנות לבית חולים! בימים האחרונים חל שיפור במצבה ב"ה.
שנזכה בקרוב ממש לביאת גואל צדק! בריאות איתנה לכל עם ישראל!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו