Yonatan Sindel/Flash90

נתונים ראשוניים של הסקר הסרולוגי: 200-300 אלף אזרחים בישראל נדבקו

נתונים ראשוניים של הסקר הסרולוגי שנעשה על יותר מ-70 אלף בני אדם בארבע קופות החולים: בקופת חולים מאוחדת בירושלים נמצאו 8% נדבקים בקורונה, ובמרכז 5%. בקופת חולים לאומית נמצא כי 3% מהמשתתפים נדבקו ובקופת חולים מכבי רק 1%

נתונים ראשוניים של הסקר הסרולוגי, שיצא לדרך באיחור והחל רק בתחילת החודש, נחשפו הערב (רביעי) ב'כאן חדשות'. המחקר, שנעשה על יותר מ-70 אלף בני אדם בארבע קופות החולים, מעלה פערים בין הקופות. על פי הסקר, בקופת חולים מאוחדת בירושלים נמצאו 8% נדבקים בקורונה, ובמרכז 5%. בקופת חולים לאומית נמצא כי 3% מהמשתתפים נדבקו ובקופת חולים מכבי רק 1% מבין הנבדקים.

פרשנית הבריאות קטי דור מציינת כי הנדבקים הם בעלי הנוגדנים לווירוס, ועל פי הנתונים אנחנו עדיין רחוקים מחיסון העדר שמצריך קיום נוגדנים אצל לפחות 60% מהאוכלוסייה. משמעות נוספת שעולה מהנתונים היא שאחוז המתים והחולים שמצבם קשה – נמוך ממה שחשבו כיוון שמספר הנדבקים הכולל גדול יותר.

על פי הדיווח, הנתונים הראו כי במקומות בהם היתה תחלואה גבוהה ניתן לראות אחוז גבוה של נדבקים שכלל לא ידעו שחלו. על פי ההערכות מדובר על טווח של 200-300 אלף נדבקים. עוד צוין כי באזורי תחלואה גבוהים כמו ירושלים ובני ברק נמצאו אחוזים גבוהים יותר, אך בשאר חלקי הארץ הוא עומד על בין 1 ל-3 אחוז.

לאחרונה דווח כי משרד הבריאות הנחה את המעבדות להמשיך לבצע בדיקות סרולוגיות באמצעות ערכות שתוקפן פג ולדגום מדי יום ערכות כדי לבדוק את תקינותן. מנהלי מעבדות תקפו את ההחלטה ואמרו כי היא עלולה להביא לתוצאות שגויות שיימסרו לנבדקים. משרד הבריאות בתגובה: "הארכת משך התוקף של הבדיקות נעשתה בתיאום מלא עם החברה המייצרת אותן".

6000 ייבדקו בבני ברק: המבצע לביצוע 70 אלף בדיקות סרולוגיות יוצא לדרך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו