צילום: פלאש 90

חברת מודרנה הכריזה: החל השלב השלישי בפיתוח החיסון לקורונה

החברה האמריקנית הודיעה כי חוקריה מתחילים את השלב הבא בפיתוח חיסון לנגיף, שבו ישתתפו כ-30 אלף נסיינים. המנכ"ל הדגיש: "מצפים למבחן הזה שידגים את הפוטנציאל של החיסון שלנו". החברה קיבלה מענק של 472 מיליון דולר מהממשל האמריקאי

הניסוי הקליני של חברת מודרנה תופס תאוצה ונכנס היום (שני) לשלב השלישי במהלכו יקבלו 30 אלף מתנדבים מנות של החיסון שפותח על ידי חברת הביוטכולוגיה והמכון הלאומי למחלות זיהומיות האמריקני. המתנדבים פזורים ברחבי ארצות הברית, וכפי שדווח ברשת CNN, הראשון לקבל היה תושב סוואנה במדינת ג'ורג'יה.

מנכ"ל מודרנה סטפן בנקל אמר כי "אנחנו מצפים למבחן הזה שידגים את הפוטנציאל של החיסון שלנו שנועד להביס את המגפה. אנחנו אסירי תודה על המאמצים של גורמים רבים מתוך ומחוץ לחברה להביא אותנו לציון הדרך החשוב הזה", אמר המנכ"ל. "אנחנו מחויבים למשתתפים ולחוקרים שכעת מתחילים בעבודה על המחקר עצמו".

בחודש יוני דווח כי ישראל חתמה על הסכם עם חברת מודרנה, כאשר מדובר בסיכום משמעותי משום שהוא מבטיח שבמידה ויימצא חיסון יעיל לנגיף – ישראל לא תימצא בסוף רשימת ההמתנה לרכישתו. ההסכם כולל בתוכו סעיפים שקובעים את מספר המנות שתוכל ישראל לרכוש בשעת הצורך. כמו כן, החוזה מבטיח כי במידה וחיסון כזה ייכנס לשוק לפני טווח השנה שהוקצה לגילוי כזה על ידי מומחים, יוכלו להשתמש בו בארץ. בכך מצטרפת ישראל לשורת מדינות אירופאיות שנהגו באופן דומה.

לפי תוצאות השלבים הראשונים של המחקר המדובר, בחלקו הראשון של הניסוי הוא כלל מספר מצומצם של אנשים והתמקד בשאלת הסכנה הבריאותי, לאחר מכן הורחב המחקר לאנשים בעלי מאפייני גיל ומצב בריאותי מתאימים. בשלב הנוכחי יקבלו את החיסון אלפי אנשים וייבדקו היעילות של צמצום התסמינים והבטיחות של מי שיקבלו אותו.

בתוך כך, חברת התרופות האמריקאית מודרנה דיווחה כי קיבלה מענק נוסף, של 472 מיליון דולר מרשות המחקר והפיתוח הביו-רפואית בארה"ב, שמטרתו לתמוך בפיתוח החיסון של החברה לנגיף הקורונה. יצרנית התרופות דיווחה כי המימון הנוסף יתמוך בשלב המאוחר של הפיתוח הקליני של החיסון שלה, כולל ניסוי שלב 3. באפריל השנה דיווחה החברה על מענק של 483 מיליון דולר מהממשל האמריקאי.

חברת מודרנה: תוצאות ראשוניות חיוביות לחיסון – עוברים לשלב הבא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו