צילום: הקרמלין

משרד הבריאות הרוסי החל בייצור המוני של החיסון לקורונה

החיסון הראשון בעולם נגד נגיף הקורונה, עליו הכריז פוטין מוקדם יותר השבוע החל את שלב הייצור ההמוני.בינתיים, יותר מ-5,000 חולי קורונה חדשים אובחנו ברוסיה ביממה האחרונה ו-119 מתו

אחרי ההכרזה המפתיעה בשבוע שעבר, משרד הבריאות הרוסי הודיע כי החל בייצור המוני של החיסון שפיתחו לקורונה, כך דווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס. החיסון שפותח במכון "גמליה" במוסקבה הוא הראשון שסיים את שלבי הבדיקה וכבר בסוף החודש תחל הפצתו ברוסיה.

בתוך כך, דיווחה רוסיה על יותר מ-5,000 חולי קורונה חדשים שאובחנו ביממה האחרונה, מה שמביא את מספר החולים הכולל במדינה ליותר מ-91 אלף. עוד נמסר כי 119 בני אדם מתו מהנגיף במדינה ביממה האחרונה, ובסך הכל מתו יותר מ-15 אלף.

בכירים רוסים הציעו לארה"ב לקיים שיתוף פעולה בנוגע לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, אך ארה"ב דחתה את ההצעה לחלוטין – כך דווח ב-CNN. אותם בכירים רוסים דיווחו כי הציעו שיתוף פעולה חסר תקדים בנושא, אך האמריקנים אינם "פתוחים לסיוע כרגע בנושא".

"קיימת תחושה כללית של חוסר אמון ברוסיה מצד ארה"ב ואנו מאמינים שהטכנולוגיה הרוסית – כולל חיסון, בדיקות וטיפולים בקורונה, לא מיושמת בארה"ב בגלל אותו חוסר אמון", סיפר ביכר רוסי. מהבית הלבן נמסר אתמול כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן בנוגע להתפתחויות בחיסון הרוסי, וכי החיסונים המפותחים בארה"ב עוברים שלבי ניסוי ופיתוח מתקדמים.

בכירים אמריקנים התייחסו לחיסון הרוסי ואמרו כי הוא "כל כך לא מתקדם ומפותח" עד שהוא לא עורר כלל את הסקרנות של ארה"ב, עד שנשיא פוטין הציג אותו. "אין סיכוי בעולם שארה"ב תנסה את החיסון הרוסי על קופים, בטח לא על אנשים", כך אמר בכיר במשרד הבריאות האמריקני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו