Yossi Zeliger/Flash90

בדיקות הקורונה ייפסקו? עובדי המעבדות מאיימים בשביתה בעוד שבועיים

בעקבות התפוצצות המו"מ עם משרד האוצר, הודיעו עובדי המעבדות כי ישבתו "ללא הגבלת זמן" החל מעוד שבועיים. משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו 'פינג פונג' כבר יותר מ-5 שנים, וזורקים את האחריות מצד לצד", זעמה יו"ר עובדי המעבדות אסתר אדמון

עובדי המעבדות הרפואיות איימו היום (ראשון) כי ייפתחו בשביתה בעוד שבועיים אם לא תחול התקדמות במו"מ עם משרד האוצר על תנאי העסקתם. התפשטות הנגיף הצריכה את כל עובדי המעבדות בבתי החולים, במעבדות המחוזיות, במעבדות בקופות החולים, במעבדות לבריאות הציבור ובמכון לביקורת ותקינה, להתגייס ולעמוד בחזית המאבק לעצירת התפשטות הנגיף.

עובדי המעבדות טוענים כי מצב זה הביא למחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות, בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים. מנגד, הוא הוביל לתגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות – בניגוד לתקנות בריאות העם. לפני כחודשיים הכריזו במעבדות על סכסוך עבודה, באמצע משבר הקורונה.

יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות אסתר אדמון אמרה כי "לצערנו, משרדי הממשלה מזלזלים בנו וגוררים רגליים. לאף אחד בממשלת ישראל לא בוער להסדיר את פעילות המעבדות הציבוריות ואת תנאי העסקתנו. במצב זה, אין לנו ברירה, אלא לצאת לשביתה כללית".

"משרדי האוצר והבריאות משחקים איתנו "פינג פונג" כבר יותר מ-5 שנים, וזורקים את האחריות מצד לצד. אפשר היה לצפות שנגיף הקורונה יסיים את הסאגה המטופשת הזו ויבהיר את חשיבות יציבות המערך המעבדתי, אבל גם נורות האזהרה הכי בוהקות לא מזיזות לאף אחד, מראש הממשלה דרך האוצר והבריאות".

"על שולחן הממשלה יושבים דו"חות רבים, המתארים את המצב במעבדות, אבל כלום לא קורה. רוח עובדי המעבדות היא של אווירת ייאוש ותסכול. ככה אנחנו מסרבים להמשיך לעבוד", דברי אדמון.

באסיפת מחאה שקיימו עובדי המעבדות בבית החולים בלינסון, הכריזו על שביתה כללית בכל המעבדות הרפואיות הציבוריות בארץ, זאת בעקבות התפוצצות המו"מ עם משרד האוצר. היציאה לשביתה תתאפשר באופן חוקי, מאחר ולעובדי המעבדות הרפואיות יש שני סכסוכי עבודה פתוחים, האחד משנת 2018 ואחד נוסף מלפני חודשים ספורים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו