Olivier FitoussiFlash90

ליצמן נגד סגר: "העובדה שמודיעים חודש מראש מראה שזה לא רציני ולא מקצועי"

דיווח: למרות שפרויקטור הקורונה אמר כי הוא רק ישקול לתמוך בסגר בחגי תשרי בהתאם לרמות התחלואה, שר השיכון הודיע כי הוא יתנגד לכך. בכירים במשרד הבריאות מעריכים: סגר בחגים הפך בלתי מעשי. ראש הצוות המייעץ למל"ל פרופ' אלי וקסמן נפגש עם פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו, והציג לו את המלצותיו

יו"ר יהדות התורה שר השיכון יעקב ליצמן יצא היום (שלישי) נגד פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ואמר כי יתנגד לאפשרות להטיל סגר בחגי תשרי. "עצם העובדה שמודיעים חודש מראש על סגר מתוכנן מראה שזה לא רציני ולא מקצועי", אמר ליצמן לפי ציטוט שפורסם ב'ווינט', אף שגמזו עצמו אמר כי הוא לא תומך במהלך. "אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר או בעוד שבוע".

בכירים במשרד הבריאות שצוטט ב'חדשות 13' מעריכים כי הכרזה על סגר בחגים הפכה בלתי ריאלית, כיוון שהיא עלולה להיתקל בגל של אי ציות מצד בעלי עסקים ואזרחים. המצב הכלכלי כעת גרוע בהרבה ממה שהיה בזמן הסגר בגל הראשון. בשל כך, במשרד האוצר מתנגדים לסגר בחגים. להערכת בנק ישראל, סגר כזה יעלה למשק 35 מיליארד שקלים – סכום שישראל תתקשה לספוג במצבה.

ב'חדשות 12' דווח כי פרופ' אלי וקסמן, ראש הצוות המייעץ למל"ל ולראש הממשלה בנושא הקורונה, נפגש היום עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו והציג בפניו את המלצותיו בנוגע לסגר האפשרי בתקופת החגים, אליו התייחס גמזו מוקדם יותר. בין השאר, המליץ וקסמן על סגירת הקניונים, המסעדות ומרבית מערכת החינוך – לצד שמירה על פעילות המשרדים והמסחר.

פרוייקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, אמר היום (שלישי) בתדרוך השבועי כי לדעתו "הדרך שישראל צריכה ללכת בה כרגע זה בניית תשתיות ולא סגר או עוד מגבלות של פגיעה בכלכלה. אנחנו מתחילים מבצע אכיפה על ההתקהלויות בכל הארץ. נעשה עליית מדרגה יחד עם ראש אגף אכיפה. חייבים להגביר את האכיפה".

לגבי שאלת הסגר בחגי תשרי, אמר כי "כולנו מבינים את הבעייתיות שטמונה בתנועה, בילויים וארוחות משפחתיות, אבל זה לא הזמן להכריע. אנחנו מבינים שאם באמת תהיה תחלואה גבוהה בקרבת החגים, נצטרך לחשוב על מגבלות. המפרט שלהן ייקבע בהמשך".

במענה לשאלה "מה הרף של הנדבקים שיוביל אותנו לסגר?" ענה פרופ' גמזו: "אם נראה עלייה בתחלואה — אני עלול להמליץ על הגבלת התקהלות והגבלת תנועה משמעותית יותר". גמזו הוסיף: "באוכלוסיה הכללית יש ירידה במספר הנדבקים בזכות ההגבלות על ההתקהלות שעשתה ממשלת ישראל, מ-1200 ליום לכ-800 ביום. בחברה החרדית יש עמידה במקום ובחברה הערבית יש עלייה בתחלואה. אתם שואלים אותי האם הצלחתי? לא הצלחתי לשלוט בצורה שמרגיעה אותי בתחלואה בחברה החרדית והערבית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו