Avi Dishi/Flash90

המל"ל ומשרד הבריאות רצו לבטל את הטיסות לאוקראינה – השרה רגב הטילה וטו

במל"ל ובמשרד הבריאות כינסו ישיבה דחופה והחליטו לדרוש ממשרד התחבורה לבטל את אישורי הטיסה שכבר ניתנו ליוצאים לאוקראינה. אך שרת התחבורה דורשת לקיים דיון מסודר בעניין בקבינט הקורונה והציעה להסמיך אותה יחד עם שרי הבריאות יולי אדלשטיין והפנים למצוא פתרון לסוגיה

במל"ל ובמשרד הבריאות כינסו ישיבה דחופה בעקבות כוונת אלפי חסידי ברסלב לנסוע לשהות באומן בראש השנה והחליטו לדרוש ממשרד התחבורה לבטל את אישורי הטיסה שכבר ניתנו ליוצאים לאוקראינה – כך דווח ב'חדשות 12. בישיבה סוכם כי משרד הבריאות יעביר מכתב הנמקה לרשות התעופה האזרחית, שיעניק לה את הסמכות לבטל את הטיסות ואת האישורים.

אולם, עם הגעת סיכום זה לשולחנה של שרת התחבורה מירי רגב מהליכוד, סירבה האחרונה לקבלו והטילה וטו על הפתרון. כעת השרה דורשת לקיים דיון מסודר בעניין בקבינט הקורונה. לדברי השרה רגב, אם מדינת ישראל רוצה לבטל את הטיסות לאומן הדבר צריך להתבצע כהחלטה רשמית, שמתקבלת כחלק ממדיניות סדורה, ולא כצעד ביורוקרטי.

על פי הדיווח של עמליה דואק, רגב הציעה להסמיך אותה יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הפנים אריה דרעי למצוא פתרון לסוגיה ומבקשת שהדבר יעלה כבר מחר להצבעה בקבינט. עוד דווח כי בינתיים במל"ל מבקשים לבחון חלופות נוספות, ובהן האפשרות שהשבים מאומן לא ייכנסו לבידוד ביתי אלא ישוכנו במלוניות. עוד מבקשים במל"ל לבדוק איך אפשר לעקוב אחרי הנוסעים ולוודא מי מגיע לשיראל דרך טיסות קונקשן.

סיעת אגודת ישראל שיגרה מוקדם יותר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם דורשים למצוא פתרון לנוסעים לאומן לראש השנה: "פונים אנו בזאת אליך חברי סיעת אגודת ישראל בפנייה נרגשת בשם חסידי ברסלב וקהל רב שמקפיד בעל שנה לנסוע לציונו באומן של רבי נחמן מברסלב זי"ע ולשהות שם בימי ראש השנה", נפתח המכתב.

על המכתב עליו חתומים חמשת הנציגים, השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש וחברי הכנסת יעקב טסלר, ישראל אייכלר ואליהו חסיד, מוזכר כי "הנסיעה לציון הקדוש באומן נערכת מזה שנים רבות, ועוד לפני נפילת מסך הברזל נסעו יהודים רבים במסירות נפש של ממש להיות בחג הקדוש באומן".

"בהתקרב ימי החג, אנו מבקשים ממך להיכנס לעובי הקורה, ולמצוא עבורם פיתרון הולם, שיעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות ושאר הגורמים הרלוונטים על פי מתווה שהוגש על ידי המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, ולמצוא את הדרך שתאפשר את נסיעתם וחזרתם בשלום ללא סכנה בריאותית".

הנציגים דורשים כי "החוק במדינת ישראל מתיר לאזרחי המדינה לצאת מהארץ ולשוב אליה, בכפוף למגבלות ולבידוד, ולכן אין שום סיבה למנוע את הזכות הבסיסית לחסידים שמתחננים לכבד את בקשתם ולאפשר בעדם לשהות על יד ציון רבם הקדוש. נודה לפועלך בנושא. החותמים בתקווה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו