בכירה במ' הבריאות: "קיים סיכון משמעותי בטיסות לאומן – מבקשים להימנע"

ד"ר שרון אלרעי אמרה כי "זה מאוד ברור למה לחסידי ברסלב יש הצורך והרצון לנסוע, ואנחנו מאוד מודעים ואמפתיים לזה, אך עם זאת זה מהווה כרגע סיכון לתחלואה מאוד משמעותית". עוד הוסיפה: "אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות בסגר בחגים, אנחנו מנסים להימנע מזה. צבע אדום ב'רמזור' זה לא עונש"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי, התייחסה בראיון ל'ווינט' לסוגיית הטיסות לאומן שבאוקראינה ואמר כי "קיים סיכון משמעותי בטיסות לאומן. אוקראינה ארץ אדומה והתחלואה בקורונה שם גבוהה". היא הוסיפה כי "זה מאוד ברור למה לחסידי ברסלב יש הצורך והרצון לנסוע, ואנחנו מאוד מודעים ואמפתיים לזה, אך עם זאת זה מהווה כרגע סיכון לתחלואה מאוד משמעותית ואנו מבקשים להימנע מזה השנה".

ד"ר אלרעי נשאלה האם היא חשה שאין גיבוי מספק לפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ולמשרד הבריאות, בכל הקשור לניהול המשבר. "אנחנו צריכים לעשות את החלק המקצועי שלנו ולהציג את עמדתנו והסיכונים", השיבה. "כמובן שלממשלה בסוף יש זכות להחליט משהו אחר ולהתחשב בסיכונים אחרים. עמדתנו המקצועית אחת וברורה – הטיסות האלה כרגע מסוכנות. אני חושבת שבממשלה מתחשבים בסיכונים אחרים וברצונות של אוכלוסיות מסוימות – אבל צריך לאזן את זה".

לדברי ד"ר אלרעי, ההערכה היא ש"ברגע שיחזרו אנשים ששהו עם עשרות אלפים יחד במקום צפוף והגיעו ממקום עם תחלואה גבוהה – הסיכון לתחלואה גבוה מאוד. אנחנו עובדים על החישובים המדויקים".

בכירת משרד הבריאות התייחסה גם לאפשרות של סגר בחגים: "אנחנו מנסים להימנע מזה. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות בסגר בחגים. צבע אדום ב'רמזור' זה לא עונש". עם זאת, היא הוסיפה כי "אתמול ראינו בדאגה עלייה בשיעורי התחלואה בקרב בני 70 ומעלה – ויכול מאוד להיות שתהיינה בהמשך הגבלות ספציפיות לאוכלוסיות בסיכון".

ד"ר אלרעי נשאלה עד כמה היא מודאגת מהפוטנציאל של עלייה בתחלואה עקב פתיחת שנת הלימודים: "כשאנו מסתכלים על הנתונים של הגל הראשון ותחלואה בקרב ילדים אנו רואים שבקרב ילדים קטנים שיעור התחלואה היה נמוך משיעורם באוכלוסייה – כלומר הם היו פחות חולים. לעומת זאת, גיל 14-13 ומעלה, כלומר בכיתות ז'-ח', אנו רואים עלייה בתחלואה. משם השיעור הולך ועולה.

"פתיחת שנת הלימודים כנראה לא תשפיע רבות, אך בגלים רחוקים יותר – ילדים קטנים יכולים להדביק את הוריהם או את הסבים והסבתות עם מחלות רקע. אנחנו מאוד מודעים לזה. כמו שפתחנו את השמיים ואנו עוקבים מקרוב אחר נתוני התחלואה בקרב הנוסעים והשבים – כך יהיה גם עם בתי הספר. אנחנו מאוד זהירים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו