Abed Rahim Khatib/Flash90

בעקבות 4 מקרי הידבקות מחוץ למרכזי הבידוד: עוצר מלא הוטל בעזה ל-48 שעות

משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע כי ארבעה חולי קורונה ראשונים, בני אותה משפחה, אותרו מחוץ למתחמי הבידוד המיועדים לחולים בנגיף. בעקבות זאת, הוכרז מצב חירום ברצועה והוחלט על עוצר מלא למשך 48 שעות בכלל מחוזות הרצועה, כולל סגירת מוסדות חינוך, מסגדים, אולמות ואיסור על קיום כינוסים

משרד הבריאות בעזה הודיע הערב (שני) על הטלת עוצר מלא בכל הרצועה ל-48 שעות החל מהלילה. המשרד הודיע על הצעד לאחר שהתגלו ארבעה מקרי קורונה חדשים מחוץ לאחד ממרכזי הבידוד ברצועה. ארבעת הנדבקים הם בני אותה משפחה ממחנה הפליטים אל-מראזי שבמרכז הרצועה. משרד הבריאות בעזה קרא לאזרחים להישאר בבתיהם בתקופת העוצר ולהישמע להוראות הבטיחות.

לאור עדכון משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים ברצועת עזה עלה ל-40, כאשר 36 מהם שוהים בבידוד. לאחרונה דווח כי במרכזים שוהים למעלה מאלפיים מבודדים ששבו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. לטענת חמאס, הסגר הכרחי על מנת שהצוותים הרפואיים יוכלו למפות את האזורים שבהם קיים חשש להתפרצות ולבודד את הנדבקים.

בעקבות ההודעה על העוצר תופסק הפעילות במוסדות הרשמיים והפרטיים, כולל מסגדים, אולמות חתונה, שווקים וכל מתקני הציבור. במשך 48 השעות הבאות האזרחים יימנעו מלעזוב את בתיהם, ויהיה עליהם לציית לכללי הבטיחות, ולשתף פעולה עם הרשויות. נמסר כי "הגורמים הנוגעים בדבר עושים מאמצים רבים במטרה למצוא את מקור ההדבקה".

כידוע, רצועת עזה היא אחד מהאזורים הצפופים ביותר בעולם, בה גרים כ-2 מיליון אזרחים פלסטיניים במרכזי אוכלוסייה דחוסים. על פי ההצהרה של הגורמים הממשלתיים המעורבים בהחלטה, שלא נרשמו מקרי הידבקות מחוץ למרכזי הבידוד לאנשים המגיעים מחוץ לרצועה חזרה הביתה.

מאות אלפי תלמידים ברצועת עזה חזרו בתחילת החודש לבתי הספר, ללא צעדי ריחוק חברתי ועטיית מסיכות, לאחר שמוסדות החינוך בה נפתחו בתום סגר של חמישה חודשים. בתי הספר ברצועה תוכננו להיפתח תחילה במתכונת חלקית, עד לתחילת שנת הלימודים בספטמבר, אך כעת נסגרו שוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו