גמזו טוען: "רואים עליה גבוהה מאוד במגזר החרדי בשבוע האחרון" • צפו

פרויקטור הקורונה התייחס להחלטת קבינט הקורונה: "אנחנו רואים התפרצות מעריכית וחוסר שליטה על מצב התחלואה: אין לנו ברירה". לדבריו, "קשה לא לקשור את הגידול בתחלואה שרואים לתחילת הלימודים המגזר החרדי ולתקופת 'בין הזמנים'". עוד הוסיף: "כל ישראל במלחמה"

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס הערב (חמישי) להחלטת קבינט הקורונה להטיל סגר על 30 ערים אדומות, שבהן התפרצות המחלה חמורה במיוחד. לדבריו, התפשטות המגפה במגזר החרדי "מטרידה". גמזו גם הסביר כי "קשה לא לקשור את הגידול בתחלואה שרואים לתחילת הלימודים המגזר החרדי ולתקופת 'בין הזמנים'".

גמזו פנה בתדרוך יומי לציבור והסביר על ההחלטה להטיל סגר על אזורים אדומים. לדבריו, "רואים עליה גבוהה מאוד במגזר החרדי בשבוע האחרון, לאחר שהחברה החרדית במאמץ ארוך הצליחה להוריד את מצב התחלואה היא עלתה שוב באופן שהוא מאוד מטריד. חלקו קשור בבדיקות במסגרת הישיבות אבל חלק גדול בתוך היישובים".

פרופ' גמזו גם הסביר את ההחלטות שהתקבלו על ידי השרים: "אלה מגבלות קשות. אלה צעדים לא פשוטים לאף אחד, גם לא לי ולא לקבינט – אבל אנחנו רואים התפרצות מעריכית וחוסר שליטה על מצב התחלואה: אין לנו ברירה". הוא הפציר בציבור לשמור על ההנחיות – לא לעבור על הכללים ולהימנע מהתקהלויות אסורות.

"השבוע העברנו את מודל הרמזור שמאפשר לדרג ישובים ע"פ רמת התחלואה. הרמזור לא נגמר בצבעים, הוא מהווה את היכולת שלנו לבחון את הצעדים שלנו באופן ממוקד", הוסיף הפרופסור. "הצעדים זה גם ההתערבות, התמיכה והסיוע. ערים אדומות זה לא אות קין. זה מקומות שרוצים להתערב יותר ולעזור יותר".

"הנחיתי היום את פיקוד העורף לתת את מיטב הסיוע לערים האדומות, אך לצערי רמת התחלואה הגבוהה מחייבת צעדים נוספים, צעדים רוחביים שאין לראש העיר. בקבוצת הערים האדומות עם התחלואה הגדולה ננהיג עוצר לילי – כן, אין ברירה, וכמובן סגירת מערכת החינוך. אלו צעדים מאוד לא פשוטים אבל כשרואים התפרצות מעריכית וחוסר שליטה שלנו ושל העיר על מצב התחלואה – אין לנו ברירה".

"אין יוצא ואין נכנס בערים עם פעילות גבוהה ותנועה גבוהה. עיר כזו גורמת לתחלואה בערים אחרות עקב המעבר ממנה ואליה", הדגיש. "במיוחד במגזר הערבי ובחברה החרדית אנחנו רואים את זה, את המעבר של התחלואה מעיר לעיר מעורבת. זה קורה כל הזמן" וזה בעצם גורם להתפשטות ההדבקה בכל רחבי מדינת ישראל".

"כל ישראל במלחמה", זעק גמזו, "תחלואה שמטפסת ביממה אחת מכ-2,000 לכ-3,000 צריכה להדאיג את כולנו". הוא ציין את העלייה במספרי הנדבקים במגזר החרדי ובחברה הערבית – וגם באוכלוסייה הכללית. הוא הודה לנתניהו ולשרי קבינט הקורונה שתמכו בעמדותיו: "לא לכל השרים היה קל מול ההחלטות הללו, אני מצטער שאני שם אותם במצב הזה".

גמזו פנה לציבור: "אנחנו באירוע של מלחמה ואני מבקש מכולם להיות אחרי הממשלה ואחרי קבינט הקורונה כגוף אחד, כי יש לפנינו עוד החלטות קשות. אנחנו נצטרך להחליט ולראות מה יהיה בימים הקרובים, אם התחלואה תימשך. זה מסר לכל מדינת ישראל: שום חתונות, שום אירועים המוניים, שום זלזול בשום מסעדה ובשום מקום".

גמזו, שהתנגד בעבר לשימוש בכלי של הטלת סגר, הזהיר כי יש סיכוי סביר לסגר במהלך החגים ותיאר את המאבק בקורונה כמלחמה. הוא אמר כי אחת הסיבות להחמרה במגבלות היא כי התחלואה בעיר אדומה "גורמת לעליה בתחלואה בערים אחרות ממנה ואליה. אנחנו רואים את זה במיוחד בחברה הערבית, במיוחד בחברה החרדית, וזה עובר מעיר מעורבת לעיר אחרת".

באשר להתמודדות עם הקורונה בחברה הערבית אמר גמזו כי הגידול בתחלואה במגזר ממשיך כבר ארבעה שבועות, ועליה להבין כי "צריך להפסיק לחלוטין עם האדישות והזלזול. אני מבקר שם ורואה שוב ושוב חוסר הפנמה. חתונה זה אירוע הדבקה. אירוע הדבקה שממשיך למשפחות, לישוב, לאנשים. זה עובר מיישוב ליישוב. התחלואה הולכת וגדלה".

במהלך התדרוך, קרא גמזו לחברה הערבית להפסיק עם מה שהוא הגדיר כזלזול בהנחיות. "הגידול התחלואה בחברה הערבית ממשיך, ואני חושב שהחברה הערבית צריכה להכין היטב שצריך להפסיק לחלוטין עם האדישות והזלזול", אמר, "אני מבקר הרבה ביישובים הערבים ואני רואה שוב חוסר הפנמה, שחתונה זה אירוע הדבקה שממשיך למשפחות, ליישוב, וזה עובר מיישוב ליישוב.

"הרמזור לא נגמר בצבעים שלו, הוא כלי ויכולת לנתב את הצעדים שלנו באופן שהם לא רק צעדים כללים אלא ממוקדים באזורי התחלואה, זה גם ההתערבות ומיקוד וגם התמיכה העזרה לאותן ערים. ערים אדומות זה לא אות קין, הן מקומות שבהם אנחנו רוצים לשים יותר אמצעים ומעורבות שלנו כדי לעזור להם לצאת ממעגל התחלואה", המשיך גמזו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מאוד חשוב לדבר לציבור בצורה ברורה וחדה, זה הדרך לקבל אמפתיה והזדהות

מענין איך בדיוק הערים האדומות הם רק אבל רק ערים חרדיות וערביות?
בתל אביב בחופש כולם ישבו בבית,נכון? הם לא פתחו את שנת הלימודים? רק הישבות
איפה? איפה?
החולים החילוניים כנרא שהם לא נבדקים אצלם הנגיף לא מדבק?
הם לא שהו בחופי היםוכו…..
עם בחתונה מצאו כמה אנשים ביחד זה נהפך לסכנת נפשות אבל להפגין אלפי אנשים בצפיפות זה לא מדבק
אז השנאה הדתית היא המרכז להחלטות. נקודה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו